Trage Afname aantal verkeersslachtoffers

Ik heb wat aangetrouwde familie in achtergebleven gebied van Griekenland zitten. Een ervan rijdt met een Peugeotje zonder remmen (alleen handrem!). Doet hij al jaren zo. De ander heeft al een decennium versleten aanhanger banden onder zijn auto zitten..

En dan gaan we hier neuzelen over een percentuele daling verkeersongelukken, die onvoldoende zou zijn _O-
 
Ik heb een tijd terug een stuk van Jeremy Clarkson gelezen over autorijden in Griekenland. Hij ging naar het autoverhuurbedrijf en kreeg van een medewerker de zin 'Dit is het stuur, en daar moet je het sleuteltje in doen' te horen. Nou kan die gast ook behoorlijk uit zijn nek lullen, maar als dat de eisen voor een rijbewijs daar zijn...
Ook kan ik er volgens mij rustig vanuit gaan dat niet iedereen daar netjes ieder jaar zijn auto voor een APK wegbrengt, of dat het grootste deel van de auto's sowieso aan de staat is opgegeven. Laat staan dat elke auto daar aan alle veiligheidsvoorwaarden (blijft) voldoen. Met zo'n perspectief zit je van binnen toch hard te lachen als je ziet dat de politie hier al in de stress schiet als de hoeveelheid licht die je autoruiten doorlaten kleiner is dan 55%. Nou ligt het aantal verkeersdoden daar ook veel en veel hoger, maar volgens mij hoeven we ons hier niet echt druk te maken dat we het slecht doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tijd terug een stuk van Jeremy Clarkson gelezen over autorijden in Griekenland. Hij ging naar het autoverhuurbedrijf en kreeg van een medewerker de zin 'Dit is het stuur, en daar moet je het sleuteltje in doen' te horen. Nou kan die gast ook behoorlijk uit zijn nek lullen, maar als dat de eisen voor een rijbewijs daar zijn...
Ook kan ik er volgens mij rustig vanuit gaan dat niet iedereen daar netjes ieder jaar zijn auto voor een APK wegbrengt, of dat het grootste deel van de auto's sowieso aan de staat is opgegeven. Laat staan dat elke auto daar aan alle veiligheidsvoorwaarden (blijft) voldoen. Met zo'n perspectief zit je van binnen toch hard te lachen als je ziet dat de politie hier al in de stress schiet als de hoeveelheid licht die je autoruiten doorlaten kleiner is dan 55%. Nou ligt het aantal verkeersdoden daar ook veel en veel hoger, maar volgens mij hoeven we ons hier niet echt druk te maken dat we het slecht doen.

Griekenland........ :X waar je een rolling burnout met je 25kw gs500 met volle bepakking kan doen zonder je rem te gebruiken _O- blijft gewoon een laag met olie en stof op de straat liggen.
 
Ik bedoel maar: als "Europa" in totaal een vermindering van het aantal verkeersdoden wil, laat ze dan beginnen met de minst veilige landen.
Ik heb niet uitgezocht hoe de cijfers voor Frankrijk gespecificeerd zijn (geen zin in), maar de vermogensbeperking op motorfietsen daar zorgt niet voor een lager totaal aan verkeersdoden (per miljoen inwoners), dan hier.
 
vroeger had een doorgetrokken streep nog betekenis. dat is hij intussen door wildgroei verloren |(

...en wat dacht je van de waarschuwingsstrepen? Vroegah werden die alleen op plekken getekend, waar inhalen toegestaan, maar wat riskanter was. (witte streep is 3 x zo lang als tussenruimte)
Tegenwoordig is dit de standaard belijning op een (enkelbaans) autoweg, zelfs als er 3 km geen bocht of in- of uitvoegstrook is. Heeft geen enkele waarde meer!

Maar goed, zo'n vangrail op de middenstreep; heel fijn als je in de ambulance ligt en er rijdt een 45 km autootje voor je....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan