trike

ik weet dat die bestaan, ik heb nu achter remklauwen zitten van een volvo 940 of 740.
de remklauwen die ik zocht moesten 1 deel zijn dus niet met de klauw en een losse beugel zoals je vaak bij auto's ziet,
ze moesten om een smart remschijf kunnen met een smart velg, goed verkrijgbaar en als het even kan niet duur.
dus ik was al blij dat ik deze vond :Y
die handrem klauwen moet ik dus nu zelf maken, is niet zo heel moeilijk...ik za; foto's maken ;)
ik zal morgen sowieso wat foto's maken, er is nogal wat gedaan aan de trike.
 
moelijk om duidelijk foto's te maken vanwege de drukke achtergrond, maar bij deze de beloofde foto's.

2da2d22d-c7fc-4114-a1c1-73985506bbca.jpg
15b31018-5dcc-44f1-ad5f-a07a0667eb1d.jpg
42dca637-2d77-4a72-a431-35b35dcb4cdf.jpg
51b75cfa-2260-4101-87ea-6bb2a6a06cc2.jpg
86dba1ea-ff32-4383-b15e-93c4c0ce3f1b.jpg
99fadf43-55dc-4413-9de9-e8be9f2503a7.jpg
 
Fantastisch apparaat :t dat Koperen leidingwerk is wel fraai zo. En het hele ding ziet er lekker mechanisch uit. Hoe krijg je hem trouwens van je lastafel af;)
 
moelijk om duidelijk foto's te maken vanwege de drukke achtergrond, maar bij deze de beloofde foto's.
het is niet alleen druk op de achtergrond ;)

jeetje wat zit er een boel spul op zo'n K.
maakt idd wel een lekker mechanisch geheel, beetje steampunk ook met al dat koperwerk
 
het is niet alleen druk op de achtergrond ;)

jeetje wat zit er een boel spul op zo'n K.
maakt idd wel een lekker mechanisch geheel, beetje steampunk ook met al dat koperwerk
Als je een K blok 90 graden draait heb je best een hoop extra's nodig inderdaad.
Dat zal bij een goldwing blok niet anders zijn.
Externe olie pomp, waterpomp, filters, rembekrachtiger noem maar op. En dat moet allemaal extern aangedreven worden met poelies en riemen.
Normaal zit dat allemaal intern verstopt en geïntegreerd.


Ik vind het een heel gaaf ding worden. Echt uniek in alle facetten.
 
dank dank........ik kan hem met 2 takels van de tafel afhijsen.
er zit inderdaad heel veel op, dat komt o.a. door het drysump systeem 2 pompen nodig plus een olietank, en de rembekrachtiger die heeft ook een vacuüm pomp nodig. daarnaast een benzine pomp en koelwaterpomp met het nodige leiding werk,......o ja, en een dynamo natuurlijk deze week af gemaakt.
een hoop passen meten en weer veranderen.
 
ik heb natuurlijk ook nog een parkeerrem handel nodig, nou dacht ik net te zien dat die van een volvo 240 (en andere) geschikt zijn voor 2 kabels, dan hoef je dus nergens van 1 kabel over te gaan naar 2 kabels, scheelt een hoop gedoe denk ik.
 
Gewoon hydraulisch maken met eigen remklauwen is veel makkelijker naar mijn idee kabels is uit de tijd van Ben Hur
Zie wel een hoge mate van eigenzinnigheid in dit bouwsel :t :t :t :t

Zo van het kan in theorie dus gaat het in praktijk ook lukken 😀
 
Volgens mij hoeft het ook niet als noodrem te dienen, maar als parkeer rem. Mijn auto bijvoorbeeld heeft een rem op de transmissie, als je die aantrekt tijdens het rijden gaat er van alles stuk (kan). Hij moet kunnen blijven staan op een bepaalde helling dacht ik.
 
Welke auto is dat dan?

Mij is geleerd op school dat het ook een noodrem is, wat de wet zegt dat weet ik niet.
Maar als het klopt wat jij zegt dan zou een auto met automaat dus geen handrem hoeven te hebben. Dit is wel een apk punt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan