Benno123
MF veteraan
Hele nette fiets. Veel plezier ermee en een hoop probleemvrije kilometers gewenst
Benno
Benno
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
niet iedereen heeft een MF verslaving JFJ... sommigen hebben er ook nog een normaal leven naast en komen alleen af en toe even visiten,
Komt ook wel een beetje door mijn vrije leven op het werk.
Vaak alleen en dat zijn jullie mijn enige vrienden...
Hoi Tripled,
Welkom, om je gelijk antwoord te geven op je vraag;
Het blok nummer dat je noemt zegt, wat ik kan achterhalen, het volgende;
week / jaar / productienummer vd week - cilinderinhoud - kleppen - ?
dus:
Week - 27
Jaar - 1991
productienummer - 0010
cilinderinhoud - 800cc
kleppen per cilinder - 2
De letter 'D' ben ik nog niet uit, volgt nog.
Let wel, dit geld voor de krukkast. Op de carburateurs staan ook nummers, daar valt ook het e.e.a. uit af te leiden.
Hè lawaaimakers,
Thanks, dat is duidelijk.
Als ik het goed heb klant ik uit de opliggende cijfers 10 op de cilinders Opmaken dat het nikasil cilinders betreft?
De constructie is niet zwaarder. De eerste R100's hadden ook de gladde versnellingsbak. Later zijn de versterkingsribben er op gekomen. Mijn indruk is: "het gaat wel, maar het kan beter".10 betekend nikasil 1000 cc cilinders, die kunnen best op een r80 onderblok. 1 is 1000 cc oude cilinders zonder nicasil.
Volgens mij staat d D niet voor Duitsland maar voor de tolerantie (boormaat), maar dat weet ik niet zeker. Het is in ieder geval zeker geen R60 in het echie.
Staat hij op kenteken als een R60 dan kan het een probleem zijn qua vermogen. Een R100 heeft tussen de 60 en 70 PK (oud of nieuw) en dat is meer dan 15% meer dan de originele R60 (Ong. 35 pk).
Gewoon lekker mee rijden
Ga je d'r lekker vóór rijdenJFJ, begrijp ik nu goed dat ik vanachter tegen een koelbox aan zit te kijken, maar dat jij het mooi vindt?
Ik refereerde meer naar de gevoelige smaak van JFJ. Ik zou inderdaad iets doen om de achterkant optisch minder lomp te maken, maar JFJ heeft altijd een uitgesproken mening over uiterlijkheden.Ga je d'r lekker vóór rijden
Ik vind het ook een mooie bak die goed bij de motor hoort ( maar ja, ik hou nou eenmaal van grote witte vlakken )
Ik refereerde meer naar de gevoelige smaak van JFJ. Ik zou inderdaad iets doen om de achterkant optisch minder lomp te maken, maar JFJ heeft altijd eenuitgesproken meninggoede smaak over uiterlijkheden.
Ik denk dat je het deksel even wit moet schilderenMaar als jij zo'n achterkantje een koelbox vind ok, maar ik vind het stoer
Ja, JFJ, daar zou je motor enorm van opknappen