Wow heb zelf een Ducati die al de 36000km gehaald heeft
Tja of een Engelsman dat gaat halen?
Geen Panicale of 1198 waarschijnlijk...
Panicale na 7000 circuit km's zuigers vervangen omdat de zuigers te veel ruimte hadden.
1198 na 15.000 km's (weg en circuit) gebroken zuiger met alle gevolgen van dien.
Ik en een maat destijds hadden allebei een 1198 gekocht voor op de weg en circuit dagen buitenland. Na twee maanden had ik het idee dat de mijne steeds meer begon te trillen. Volgens mijn maat verbeelde ik me dat, waarop de zijne tijdens een ritje in de buurt, met een grote knal en olie brakend tot stil stand kwam. Oja toen had ie ook wat trillingen gevoeld...
Bleek dus een gebroken zuiger die door het carter naar buiten was gekomen. Volgens een monteur van een zaak die veel aan Ducati's werkt, niet een zeldzaam geval.
Ik heb mijn 1198 (23.000 km) daar gelijk achter gelaten voor een redelijke prijs. Deze hebben ze gelijk open gehaald na mijn trilling verhaal en ervaring van mijn maat. En idd de zuiger van de achterste cilinder vertoonde mogelijk beginnende scheurtjes.
Na 4 maanden en 2 circuitdagen Ducati gereden te hebben vond ik het mooi geweest.
Mijn maat kocht echter (nadat hij finacieel weer op adem was) een Panicale met 6000 km. Bij 7000 hebben we hem preventief open gehaald (samen met de bovengenoemde monteur) om alles eens na te meten.......
Ik denk dat je beter een Engelse fiets (waarvan het blok trouwens in India gebouwd wordt), dan een italiaan, kunt kopen.
Maar wil je serieus circuit km's maken is een Jap toch het beste.