Triumph 900/1200 GT/ Rally/Pro. De nieuwe serie

En de nieuwe bandjes, Dunlop Trailmax Meridian. Deze rijden beter dan de fabrieksbanden, en sturen nog fijner. Na enkele tientallen kilometers al veel vertrouwen.
 

Bijlagen

  • FA43E921-7FAE-4F21-986E-BAF2D30A6CBA.jpeg
    FA43E921-7FAE-4F21-986E-BAF2D30A6CBA.jpeg
    199,8 KB · Weergaven: 28
  • C757AA98-2220-49B7-8941-999F8B521324.jpeg
    C757AA98-2220-49B7-8941-999F8B521324.jpeg
    143 KB · Weergaven: 28
Bij Alie en co aankopen gedaan. Radiator Guards aluminium en een hugger om de achterveer en koppeling een beetje te ontzien door spatwater voor €17 en 25,-
 

Bijlagen

  • C9FFB90F-5C89-41BF-9D3D-49F120AA4D54.jpeg
    C9FFB90F-5C89-41BF-9D3D-49F120AA4D54.jpeg
    273,7 KB · Weergaven: 47
  • 863A3AD1-4597-4752-9247-333670C990BD.jpeg
    863A3AD1-4597-4752-9247-333670C990BD.jpeg
    132,9 KB · Weergaven: 44
  • 1E600EA3-502B-4FF8-A1FD-03B4D4474F9A.jpeg
    1E600EA3-502B-4FF8-A1FD-03B4D4474F9A.jpeg
    167,2 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Bij Alie en co aankopen gedaan. Radiator Guards aluminium en een hugger om de achterveer en koppeling een beetje te ontzien door spatwater voor €17,- en 25,-
Ziet er leuk uit. Niet duur met die invoerkosten van tegenwoordig?
 
Wat een mooi ding! En cardan!! Snel inrijden maar. Het grappige is dat je display In de inrijmodus staat, daarna krijg je een andere Vormgeving met de toerenteller.
Tnx! Er staat inmiddels 350 kilometer op, nog niet boven de 5.000 toeren geweest. Grappig inderdaad, die display voor het inrijden!
Het is de 1200 GT Explorer versie.
 
Nog wat mooie ritjes gemaakt, inmiddels 13.000 km gereden. Eigenlijk geen klachten, geen defecten of reset nodig of zoiets, en maak mij op voor een weekje Luxemburg. Veel zin in en het wordt mooi weer!
 

Bijlagen

  • 4A1767E4-4361-480B-BB73-DC970A39F29C.jpeg
    4A1767E4-4361-480B-BB73-DC970A39F29C.jpeg
    289,9 KB · Weergaven: 20
Even een vraag aan de 900 bezitters hier.

Ik ben van plan om mijn Tiger 800 in te ruilen voor een 900.
Heb een proefrit gemaakt op de 850 omdat er geen 900 voorhanden was.
Maar omdat ik al 3x een operatie aan mijn rug heb gehad waarvan de laatste 3 maanden geleden heb ik enige zenuwschade. En daardoor heb ik wat sneller dan gemiddeld last van zadelpijn.
Niet in de rug maar in de kont en hamstring.
Dus ik ga voor de pro versie met elektronische vering.
Zijn er al mensen die een ander zadel hebben? En zo ja, welke?
Ik heb nl wel het zadel van de 900 pro op de 850 geprobeerd maar vond die aan de harde kant.
Nu kan ik ook een comfortzadel erbij kopen maar heeft iemand daar toevallig ervaring mee?
Ik ga binnenkort nog een proefrit op 900 gt pro maken maar dat comfortzadel is niet op voorraad in de zaak.

Groet, Jan
 
Hoi Jan,

ik heb met deze motor geen ervaring met een comfortzadel. Wel merk ik dat ik met een langere rit niet snel pijn krijg, juist omdat het zadel hard is en ook zo gevormd dat je kunt verzitten. Maar dat is natuurlijk in een relatief gezonde situatie. Ik kan eigenlijk alleen maar adviseren om een proefrit te maken, en als alles verder bevalt erop staan dat er een comfort zadel wordt aangebracht. Als men ziet dat je een serieuze koper bent zullen ze dat toch wel doen lijkt mij. Die dingen zijn niet zo heel duur.
 
Hoi Jan,

ik heb met deze motor geen ervaring met een comfortzadel. Wel merk ik dat ik met een langere rit niet snel pijn krijg, juist omdat het zadel hard is en ook zo gevormd dat je kunt verzitten. Maar dat is natuurlijk in een relatief gezonde situatie. Ik kan eigenlijk alleen maar adviseren om een proefrit te maken, en als alles verder bevalt erop staan dat er een comfort zadel wordt aangebracht. Als men ziet dat je een serieuze koper bent zullen ze dat toch wel doen lijkt mij. Die dingen zijn niet zo heel duur.
Dat zou zeker wel kunnen.
Op de tiger 800 zit ook een "comfort" zadel. En die valt mij erg tegen. Vandaar de vraag. Tis natuurlijk ook heel persoonlijk.
Ik was van plan om een nieuw zadel van bagster of zoiets aan te schaffen voor de 800.
Als de 900 verder goed bevalt behalve het zadel dan schaf ik daar zoiets voor aan.
Ben er ondertussen na 20 jaar al wel uit dat de standaardzadels OEM voor mij vaak ruk zijn helaas.
Vroeg me dus daarom af of er al mensen met een 900 iets hebben aangepast aan het zadel.
 
Bagster is top, heb ik ook gehad op een andere motor. Weet alleen niet of die er ook met verwarming zijn? Want die zit er OEM standaard op.
 
Bagster is top, heb ik ook gehad op een andere motor. Weet alleen niet of die er ook met verwarming zijn? Want die zit er OEM standaard op.
Aha. Bedankt. Goed om te weten dat bagster een optie kan zijn.
Verwarming maakt me niet uit. Dat heb ik echt nog nooit gemist op een motor.
En ik bestel er sowieso wel comfortseats bij. Mocht dat dan toch niet bevallen dan kan ik die laten ombouwen bij bagster.
Dan bewaar ik de zadels met verwarming en kan ik die gebruiken als het zadel bij bagster is.
 
Aha. Bedankt. Goed om te weten dat bagster een optie kan zijn.
Verwarming maakt me niet uit. Dat heb ik echt nog nooit gemist op een motor.
En ik bestel er sowieso wel comfortseats bij. Mocht dat dan toch niet bevallen dan kan ik die laten ombouwen bij bagster.
Dan bewaar ik de zadels met verwarming en kan ik die gebruiken als het zadel bij bagster is.
Neem anders contact op met zjef van motorzadels.nl
Hij heeft een medische achtergrond.
Hij denkt echt mee.
Hij zit in Amersfoort.
 
Op de 800 had ik een airhawk nodig, anders pijn aan staartbeen.
Op de 900 nog geen probleem gehad.
 
Hoi driecilinder, ik heb zelf nooit met begrenzer gereden, gaat dit op toerental? Want het maximale koppel van 87 nm bereik je al bij 7300 toeren. Je max topsnelheid zal dan lager liggen, maart hoeveel harder wil je boven de 130?

Als de reductie verder gaat dan bovenstaande, dan zou ik die 200,- voor lief nemen, hoor ook wel bedragen van 600,- zelf klussen geen ervaring mee.

Zet je nog een mooie foto neer?
Beter laat dan nooit ;)
 

Bijlagen

  • MVIMG_20230418_180913.jpg
    MVIMG_20230418_180913.jpg
    184,8 KB · Weergaven: 56
Flink compleet al!
Yes! Ik heb er ook nog de arrow uitlaat bij + 2 Triumph koffers en 3 givi koffers.
Groene tank en alle kappen in het groen.
De motor is iets verlaagd voor mijn korte beentjes en daarom ook maar de middenbok weggehaald.
Zijn er nog opties/accesoires die jullie echt aanraden voor deze motor?
 
Onbedoeld ook wat zandwegen met kuilen, stenen en grote gaten meegepakt maar staand op de stepjes ging dat best heel lekker.
 
Yes! Ik heb er ook nog de arrow uitlaat bij + 2 Triumph koffers en 3 givi koffers.
Groene tank en alle kappen in het groen.
De motor is iets verlaagd voor mijn korte beentjes en daarom ook maar de middenbok weggehaald.
Zijn er nog opties/accesoires die jullie echt aanraden voor deze motor?
Hoe klinkt deze uitlaat? Flink in de koffers, waarom van twee merken, is dat een verschil in grootte voor verschillende toepassingen?
ik heb guards van de handkappen, zie eerdere berichten.
en je tank groen? Nog niet op die foto. Hoe ziet het eruit?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan