Triumph 900/1200 GT/ Rally/Pro. De nieuwe serie

De zoektocht naar een geschikte hoes voor de Tiger 900 GT Pro met Triumph Trekker 52L topkoffer wil nog niet echt vlotten. De motor staat in een schuur, dus het hoeft geen echte regen- en winddichte buitenhoes te zijn, maar ik wil de motor wel afgedekt hebben. De Flexx Indoor hoes met ruimte voor topcase van DS Covers in de maat die DS voor de motor aanbeveelt al geprobeerd, maar ik heb zelden zo'n slecht passende en onhandige hoes gezien als dat ding. Zelfs zonder topkoffer op de motor was de hoes met geen mogelijkheid om de motor te krijgen, dus die is weer retour.
Mensen hier die een bepaalde hoes en maat kunnen aanbevelen?
 
Op mijn Tiger 900 Rally Pro van 2022 ook zeer matige verwarming van de handvatjes. Dat deed mijn BMW1200GS dan toch beduidend beter.
 
Mijn handvatverwarming wordt ook niet zo lekker warm als op mijn vorige motor (Yamaha Tracer 900 GT) :/ Zadel wordt dan wel weer bloody hot })

Vandaag deze besteld voor mijn kleine handjes:

hc3170-bl_bremshebel-kupplungshebel-set-tec2-blau-fuer-triumph-tiger-1200-gt-pro-2022-pv01.jpg
 
Inmiddels afspraak gemaakt. Ik ben benieuwd wat de conclusie gaat zijn. De reacties links en rechts zijn heel wisselend.
Er is gekeken. Vergeleken met een tiger gt pro uit 2022. Conclusie nagenoeg geen verschil. Balen natuurlijk. Daarna wederom contact gehad met Triumph. Daar zijn ze toch van mening dat het beter zou moeten kunnen. Enfin ze gaan nu nieuwe handvatten monteren om te kijken of dit een verbetering oplevert. Over een verschil tussen de 2022 en de 2023 versie is niks bekend.
Ik moet zeggen wel heel tevreden hoe ze met de klacht omgaan en de bereidwilligheid om er wat aan te doen. 👍
 
Na 15 jaar Aprilia RSV Mille gisteren mijn eerste Triumph opgehaald bij Blom Motoren, de Tiger 1200 GT Explorer. Wat een beauty en wat een zin in het komend voorjaar!
 

Bijlagen

  • IMG_5680.jpeg
    IMG_5680.jpeg
    356,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_5681.jpeg
    IMG_5681.jpeg
    316,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_5682.jpeg
    IMG_5682.jpeg
    305,3 KB · Weergaven: 0
Ik heb hem (1200 GT Pro) sinds 1 juli (Goedhart, Bodegraven), en er 7900km op staan, dus bevallen doet ie zeker.
Op de foto afgelopen zomer in de buurt van Castellane Frankrijk.
Nadien laatst september met volle bepakking nog een rondrit gemaakt in NW Spanje: Bilbao- San Sebastian- om de Picos Europa -Bilbao. (Op de trailer heen en terug)
1692464321404.jpg

O ja, en eind juli 2 dagen circuit rijden, uhhhh BOCHTEN training, op Circuit Jacques de Tacheney in Mettet (B) 😎 .
Dus in Juli ff flink wat km's (1600+) gemaakt omdat hij ingereden moest zijn voor eind juli.
 
Laatst bewerkt:
De bestanden waren te groot om in 1 bericht te zetten, dus dan maar zo.
Ik heb hem (1200 GT Pro) sinds 1 juli (Goedhart, Bodegraven), en er 7900km op staan, dus bevallen doet ie zeker.
Op de foto afgelopen zomer in de buurt van Castellane Frankrijk.
Nadien laatst september met volle bepakking nog een rondrit gemaakt in NW Spanje: Bilbao- San Sebastian- om de Picos Europa -Bilbao. (Op de trailer heen en terug)Bekijk bijlage 1955628
O ja, en eind juli 2 dagen circuit rijden, uhhhh BOCHTEN training, op Circuit Jacques de Tacheney in Mettet (B) 😎 .
Dus in Juli ff flink wat km's (1600+) gemaakt omdat hij ingereden moest zijn voor eind juli.
Zo, mooie reizen al 👌🏻 Gaaf ook een keer het circuit op. Veel rijplezier het nieuwe seizoen!
 
Patertje zei: "Zo, mooie reizen al 👌🏻 Gaaf ook een keer het circuit op. Veel rijplezier het nieuwe seizoen!"

Yep, circuit rijden is echt geweldig om een keertje ( of vaker) te doen, om het even met welke motor dan ook.
Je kunt puur focussen op jezelf, het asfalt en de bochten.
1) je weet dat het asfalt overal zuiver is.
2) iedereen rijdt dezelfde kant op.
3) niks van zijwegen of ander verkeer behalve gelijk gezinden..

Dus in feite veiliger als op de openbare weg.

De motorzaak waar wij mee gaan, Debus Motorrad uit Giessen (Dld) adviseert iedereen die er een nieuwe of andere motor koopt om mee te gaan naar het circuit om de motor beter te leren kennen en aanvoelen.
Er wordt in 4 aparte "klassen" gereden, waarbij de beginnersgroep ( met voorrijders) weer wordt opgedeeld in 3 groepen ( van beginner-beginner tot beginner-gevorderd zonder circuit ervaring).
2 dagen x 6 sessies.
 
Bij mijn Aprilia hield ik altijd 2,4 bar voor en 2,7 bar achter aan als bandenspanning. In de handleiding staat 2,2 bar voor en 2,9 bar achter. Wat houden jullie aan?
 

Bijlagen

  • IMG_5914.jpeg
    IMG_5914.jpeg
    98,7 KB · Weergaven: 0
Bij mijn Aprilia hield ik altijd 2,4 bar voor en 2,7 bar achter aan als bandenspanning. In de handleiding staat 2,2 bar voor en 2,9 bar achter. Wat houden jullie aan?
Op mijn GT Explorer houd ik de waarden in het handboek aan - als ik dat niet zou doen krijg ik foutmeldingen van de bandenspanningsensoren...
 
Bij mijn Aprilia hield ik altijd 2,4 bar voor en 2,7 bar achter aan als bandenspanning. In de handleiding staat 2,2 bar voor en 2,9 bar achter. Wat houden jullie aan?
Ik heb eerst de aangegeven 2.2 bar aangehouden, maar vond de voorband te snel slijten net buiten het midden, wat wss ook wel iets met het iets later remmen "dan normaal" te maken heeft.
Hij was na goed 7000km ongeveer aan het einde van zijn latijn.
Ik ben nu naar 2,4 bar vóór gegaan en bekijk dan hoe hij, Next 2, zich gaat houden.
 
Is er iemand die een Tiger 900 wilde kopen en die ook ontzettend heeft getwijfeld tussen de Rally (pro) en de GT (pro)? Ik vind de Rally een stuk mooier, maar aangezien ik 95% asfalt rij is de GT logischer. En wat waren eventueel de overwegingen om voor de een of voor de ander te kiezen? En ja , proefrijden op beden moet ik nog doen ;) , dit is, noem het maar, vooronderzoek (en voorpret) :Y
 
Ik kan niet over de 900 oordelen, maar voor mij was de zadelhoogte doorslaggevend, scheelt bij de 1200 2,5cm.
Bij de 900 scheelt dat zelfs 4cm dacht ik te zien.
Hoewel ik ook grotendeels op asfalt rij heb bevalt de Rally Pro prima. Kun je ook goed mee de hoek om hoor. Oke, je zult met de GT-lijn wellicht iets andere rij-eigenschappen hebben, maar ik heb een dusdanige rijstijl dat ik dat toch niet merk.
 
Voor mij was ook de zadelhoogte doorslaggevend. De rally is voor mij net wat te hoog.
Nu ben ik ook wat kort maar een aantal operaties aan de rug spelen dan ook mee.
Dan is het fijn om wat beter met de voeten bij de grond te kunnen.
Een voordeel bij de gt pro is dan de elektronische achtervering. Tijdens het rijden de demping zacht kunnen zetten als het wegdek slecht is vind ik een absolute meerwaarde. Ook gezien mijn rug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan