Triumph Daytona 675 vs R6

Triumph Daytona 675 vs R6

  • Triumph Daytona 675

    Stemmen: 80 87,9%
  • R6

    Stemmen: 11 12,1%

  • Totaal aantal stemmers
    91

Shad0x

Rookie
11 mei 2010
18
0
Tongerlo
Ok, ik zou graag wat info weten over beide i v m de rijstijl.

Ik mag namelijk nog geen motor kopen van thuis (ugh B| ) maar ik heb altijd een R6 gewild.

Van uitzicht vind ik de R6 namelijk nog altijd de mooiste maar ik heb al een paar keer gehoord dan de Triumph Daytona 675 namelijk vele beter rijd.

Ik kan jammer genoeg geen proefritten maken of dergelijke.

Heeft iemand al toevallig met beide gereden ? Zo ja, welke reed het prettigste?

Bedankt, Shad0x.
 
Proefrit !! ( :+ )

4 cilinder vs 3 cilinder.. dat verschil moet je ervaren eer je een keuze maakt!
 
Laatst bewerkt:
Dat is mijn probleem. Geen rijbewijs, geen toestemming, geen proefritten :(

Daarom even vragen wat het leukste zou zijn om mee te rijden, want als jullie zeggen, die Triumph Daytona 675 rijd bar slecht dan weet ik al wat te verwachten :)
 
Dat is mijn probleem. Geen rijbewijs, geen toestemming, geen proefritten :(

Daarom even vragen wat het leukste zou zijn om mee te rijden, want als jullie zeggen, die Triumph Daytona 675 rijd bar slecht dan weet ik al wat te verwachten :)


De R6jes en daytona 675jes zijn beide super fietsen. Sturen messcherp, zijn licht, en veel power.

De daytona is al een aantal keer bike of the year geweest, maar de R6 is zo'n beetje dé fiets om te verslaan in alle competities.

Het karakter moet je daarom dus gewoon zelf gaan testen (dus wachten op je rbw -O- ). Vele vinden de daytona geweldig met z'n 3 cilinder karakteristieken en het is wat unieker dan een R6.. Maar dat moet je zelf maar uit gaan testen.
 
Laatst bewerkt:
Wachten op je rijbewijs. De één uitsluiten door meningen van anderen heeft geen zin.

Als je je rijbewijs hebt gewoon op allebei een proefrit gaan maken. :Y
 
Laatst bewerkt:
Als het zo zit, graag ook tips om mijn moeder te overtuigen dat een moto niet zo gevaarlijk is als je goed oplet. Wat andere doen kan ook gebeuren als je op een fiets rijdt :P

+ ik financier alles zelf. Ik snap echt niet waarom ik er pas 1 mag kopen als ik alleen woon =/

Ik hoop gewoon dat het niet zo gaat zijn dat je binnenkort 3 keer examen moet doen...
 
Wat is het nut van dit topic?

Jij mag niet rijden, ook geen proefrit, maar je wilt weten wat anderen vinden van het rijden op een motor (wat puur persoonlijk is)?

En los daarvan wilde jij altijd een R^, en dan komt er iemand die zegt dat een Triumph ook goed rijdt, en dan is het opeens een R6 of een Triumph? Andere motoren kunnen dus niet of zo?


Ik snap het niet :?
 
675, 3cilinder is beter dan 4cilinder (in mijn ogen).

Veel meer "bruikbaar" vermogen, je hoeft minder hoog in de toeren te zitten om even in te halen.

Heb een 03 R6 gehad, 08 R6 en 2x een Street Triple 08
 
Wat is het nut van dit topic?

Jij mag niet rijden, ook geen proefrit, maar je wilt weten wat anderen vinden van het rijden op een motor (wat puur persoonlijk is)?

En los daarvan wilde jij altijd een R^, en dan komt er iemand die zegt dat een Triumph ook goed rijdt, en dan is het opeens een R6 of een Triumph? Andere motoren kunnen dus niet of zo?


Ik snap het niet :?

Ik mag idd nog niet rijden. Maar ik mag toch wel weten wat mensen vinden van de motoren.
Hiernaast, andere motoren kunnen zeker maar tot nu toe spreken deze 2 mij het meeste aan.
Het is ook niet zo dat even iemand zegt dat een triumph goed rijd dat ik deze daarom ook goed vind. Heb al veel mensen horen zeggen, Ninja of gixxer zijn de beste, maar ik vind het op basis van mijn kennis en mijn persoonlijke mening nog niet degenen die ik direct zou willen.

Het nut van dit topic?
Reacties zoals Incredible Me zijn altijd zeer welkom. Daar heb ik wat aan met mijn basiskennis van motoren.

En voor ik te horen krijg lees eerst wat meer op dit forum. Dat doe ik al een redelijk lange tijd ;)

Sorry als jij dit topic nutteloos vind... Van mij moet je niet reageren hoor. Ik ben gewoon blij als anderen dit wel doen.

Mvg, Shad0x
 
De R6jes en daytona 675jes zijn beide super fietsen. Sturen messcherp, zijn licht, en veel power.

De daytona is al een aantal keer bike of the year geweest, maar de R6 is zo'n beetje dé fiets om te verslaan in alle competities.

Het karakter moet je daarom dus gewoon zelf gaan testen (dus wachten op je rbw -O- ). Vele vinden de daytona geweldig met z'n 3 cilinder karakteristieken en het is wat unieker dan een R6.. Maar dat moet je zelf maar uit gaan testen.
:^ Dit zegt wel zo'n beetje alles :Y
 
Laatst bewerkt:
Zonder enige twijfel de Triumph Daytona 675.
De R6 '08 heb ik gereden en de Daytona heb ik gehad.
Motorkarakteristiek van de R6 vind ik gewoon achtelijk voor op de openbare weg. De triple is zo lekker en je ziet ze niet op iedere hoek van de straat.
 
De R6jes en daytona 675jes zijn beide super fietsen. Sturen messcherp, zijn licht, en veel power.

De daytona is al een aantal keer bike of the year geweest, maar de R6 is zo'n beetje dé fiets om te verslaan in alle competities.

Het karakter moet je daarom dus gewoon zelf gaan testen (dus wachten op je rbw -O- ). Vele vinden de daytona geweldig met z'n 3 cilinder karakteristieken en het is wat unieker dan een R6.. Maar dat moet je zelf maar uit gaan testen.

Uhh...
De R6 de te beaten fiets?

En de 600RR dan??


Persoonlijk vind ik de R6 ook de mooiste fiets naast de 1198 wat betreft design.
Ikzelf wilde ook altijd een R6 uit 2006 toen der tijd.

Uiteindelijk eindigde ik op een GSX-R 750 uit 2006. Simpelweg omdat het een completere fiets was voor op straat.

Tegen de tijd dat je zover bent moet je gaan kijken bij welke fiets je de meeste "bang for your bucks" krijgt.

Je kan het geld maar 1 keer uitgeven.
Een verkeerde keuze kan je niet maken denk ik.
Ik zou zeggen de Daytona. Wat betreft het rijgedrag hoor je niks negatiefs over die fiets.

Maar het oog wilt ook wat (niet dat de Daytona lelijk is! Alles behalve!), dus dat wordt afwegen voor jezelf.

Er zijn nog meer fietsen als die 2.

Ik zweer bij de 750! Perfecte middenweg en een heerlijke fiets voor op straat.
Niet voor niets de meest verkochte SS in NL.
 
Laatst bewerkt:
Even de punten uit de World Supersport:

Honda 295
Kawasaki 201
Triumph 152
Yamaha 30

. . .

De te beaten fiets?
 
Laatst bewerkt:
Als het zo zit, graag ook tips om mijn moeder te overtuigen dat een moto niet zo gevaarlijk is als je goed oplet. Wat andere doen kan ook gebeuren als je op een fiets rijdt :P

+ ik financier alles zelf. Ik snap echt niet waarom ik er pas 1 mag kopen als ik alleen woon =/

Ik hoop gewoon dat het niet zo gaat zijn dat je binnenkort 3 keer examen moet doen...

_O- _O- _O-

Ik had hetzelfde met moeders.

Gewoon doen!

Dat deed ik tenminste. O-)

En achteraf geen spijt gehad en mijn motor is ook niet bij grofvuil gezet!
 
Laatst bewerkt:
Zonder enige twijfel de Triumph Daytona 675.
De R6 '08 heb ik gereden en de Daytona heb ik gehad.
Motorkarakteristiek van de R6 vind ik gewoon achtelijk voor op de openbare weg. De triple is zo lekker en je ziet ze niet op iedere hoek van de straat.

helemaal mee eens! toch zou ik de r6 kiezen, maar dat is persoonlijk; ik heb niks met 2- en 3 cilinders :N

blijft een feit dat het allebei erg fijne fietsen zijn, alleen heeft de r6 mijn voorkeur :Y
 
Even de punten uit de World Supersport:

Honda 295
Kawasaki 201
Triumph 152
Yamaha 30

. . .

De te beaten fiets?

Zal wel een reden voor zijn niet? O-)
Er rijden +/-15 600rr'tjes rond in de Supersport klasse.

Dus ik zie wel welke de te beaten fiets is in die competitie in ieder geval.
Honda heeft al sinds de komst van de 600RR in 2003 de meeste punten aan het einde van het seizoen verzamelt zie ik zo snel ff op worldsbk.com. Tot en met heden.

Er is niet elk seizoen een Honda op #1 geeindigd, maar de Honda staat al die jaren wel #1 als het gaat om totaalscore. Makkelijk wel, als er veel rijders op een Honda rijden, maar waarom zou dat dan toch zijn? :?

Voor op straat is het natuurlijk een heel ander verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Daytona natuurlijk, de R6 is een beetje de volkswagen golf onder de motoren :+
 
Laatst bewerkt:
Heb op beide een dag gereden voordat ik de keuze maakte. Ik reed als laatste op de daytona en wist na een half uurtje rijden al dat dit hem zou worden. Ik vind de Daytona scherper sturen en het koppel onderin is zo verdomd lekker. Bij de R6 had ik het idee dat ik moest blijven schakelen om het beste uit de fiets te kunnen halen. Qua zitpositie zit er weinig verschil in. Je hoort mensen nog wel eens klagen over de extreme zithouding van de Daytona...... Maar ach, dan moet je maar een Goldwing kopen als je lekker wilt zitten.....
Beide fietsen zijn een lust voor het oog. Dus dat is een kwestie van smaak.
Uiteindelijk rij ik nu ongeveer een jaar tevreden rond op de Daytona en heb nog geen moment spijt gehad.
 
Als het zo zit, graag ook tips om mijn moeder te overtuigen dat een moto niet zo gevaarlijk is als je goed oplet. Wat andere doen kan ook gebeuren als je op een fiets rijdt :P

+ ik financier alles zelf. Ik snap echt niet waarom ik er pas 1 mag kopen als ik alleen woon =/
Ik hoop gewoon dat het niet zo gaat zijn dat je binnenkort 3 keer examen moet doen...

:? Waarom heb je in godsnaam toestemming nodig als je het zelf betaald?
 
:? Waarom heb je in godsnaam toestemming nodig als je het zelf betaald?
Dit! Ben je bang uit je ouders' huis gezet te worden?

Overigens, zolang je nog last hebt van dit soort perikelen zijn geen van beide motoren goede opties :p Eerst maar eens leren rijden, en leren rijden doe je pas nadat je je rijbewijs hebt!
 
Uhh...
De R6 de te beaten fiets?

En de 600RR dan??


Persoonlijk vind ik de R6 ook de mooiste fiets naast de 1198 wat betreft design.
Ikzelf wilde ook altijd een R6 uit 2006 toen der tijd.

Uiteindelijk eindigde ik op een GSX-R 750 uit 2006. Simpelweg omdat het een completere fiets was voor op straat.

Tegen de tijd dat je zover bent moet je gaan kijken bij welke fiets je de meeste "bang for your bucks" krijgt.

Je kan het geld maar 1 keer uitgeven.
Een verkeerde keuze kan je niet maken denk ik.
Ik zou zeggen de Daytona. Wat betreft het rijgedrag hoor je niks negatiefs over die fiets.

Maar het oog wilt ook wat (niet dat de Daytona lelijk is! Alles behalve!), dus dat wordt afwegen voor jezelf.

Er zijn nog meer fietsen als die 2.

Ik zweer bij de 750! Perfecte middenweg en een heerlijke fiets voor op straat.
Niet voor niets de meest verkochte SS in NL.

Dat d8 ik dus ook na er 3 (1990,2000,en 2002 ,ik heb nog steeds de 1990 en een 1998)gereden te hebben,ik rij nu anderhalf jaar een t675 en ik moet zeggen,het koppel en vermogen komen dusdanig in dat ik me af en toe op een 750 waan.
Uiteraard minder topvermogen en geen close ratio bak,(minder grote stappen)maar voor de weg heel gebalanceerd(en door de stuur eigenschappen durf ik te wedden dat ik er harder het circuit mee rondga dan met mijn K2,toen ca 150 pk aan de kruk en 86Nm) :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan