Triumph Daytona VI(75) (600/650/675) Daytona all the way?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo dat doe je vlot zeg wel proef gereden?

En stel je even voor is wel zo netjes ;)

En gefeliciteerd met je aankoop zal ik maar zeggen.


Excuseer. Was vandaag zo enthousiast over de daytona... ;).

Woonachtig in Enschede en hiervoor met veel plezier een ducati monster M750 gereden, een Honda Africa Twin (voor het reizen - naast mijn sc1000) en een Ducati sport classic 1000. Vanaf vrijdag rijd ik dus op de Daytona en heb ik een BMW F650 GS Dakar voor een trip naar Zuid-Afrika.
In het dagelijks leven heb ik mijn eigen onderneming en probeer met grote regelmaat op de brommer te zitten.

Zijn hier trouwens meer daytona's in de regio Twente?
 
Ik heb je nog nooit in DH gezien haha. Ik ga zo naar Noord Scharwoude naar MADRacing, ff kijken bij de rollerbank en daarna een ritje maken.

Ik zie dit berichtje nu pas. Reed je vanmiddag bij dat bruggetje in Noord-Scharwoude, bij autobedrijf Tesselaar? Anders ben ik je namelijk WEER tegen gekomen _O-
 
Das mooie klote. Kan ie er nog uitgehaald worden of word het een nieuwe band? Wel grappig want dan rijd er iemand rond die erg veel op je lijkt ;)
 
Laatst bewerkt:
Das mooie klote. Kan ie er nog uitgehaald worden of word het een nieuwe band? Wel grappig want dan rijd er iemand rond die erg veel op je lijkt ;)

Paraplu er in zetten hoor je dat de een het wel wil en dan ander er weer erg op tegen is. En ook niet elke motorzaak/bandenzaak wil er een in zetten.
 
Paraplu er in zetten hoor je dat de een het wel wil en dan ander er weer erg op tegen is. En ook niet elke motorzaak/bandenzaak wil er een in zetten.

:X bedenk me nu dat ik nog een foto van die spacers voor het voorwiel zou maken voor je. Ben ik helemaal vergeten |(
Gister ben ik weer begonnen met de motor opbouwen, ondertussen is het meeste al weer gemonteerd de voorvorken, wielen, remmerij, subframe en uitlaat zitten erop. Kuipwerk en tank nog niet. Met dat laatste wacht ik totdat de kleppen gesteld zijn door mijn motordealer. Daarvoor kan ik van de week een afspraak maken, hopen dat hij snel tijd heeft om de motor op te halen en de kleppen te stellen. Hij zou ook gelijk de motor op een vermogensbank zetten om door te kunnen testen of de motor geen mankementen heeft.
 
:W gister begonnen met het weer opbouwen van mijn circuit motor

Had mijzelf als doel gesteld om mijn motor zover opgebouwd te hebben dat die naar de motordealer kan om de kleppen te laten stellen, dat is me gelukt. Het liep allemaal wel een klein beetje uit doordat ik een poetsdoek en busje wd40 meegenomen had. Maar voordeel daarvan is dat de onderkant van de achterbrug nu ook weer schoon is, het subframe helemaal schoon is, de achterveer weer geel is ipv zwart, frame helemaal schoongemaakt en motorblok ook grotendeels aangepakt is.


huidige staat van de motor (nu ook de tieraps van het carbon af) Helaas wel telefoon kwaliteit:
2054.jpg


en zo stond die erbij voordat ik begon :X
2048.jpg


Van de week maar een afspraak maken om de kleppen te laten stellen *D En binnenkort ook maar even tijd vinden om het carbon voor de achterbrug op maat te maken.
 
:W gister begonnen met het weer opbouwen van mijn circuit motor

Had mijzelf als doel gesteld om mijn motor zover opgebouwd te hebben dat die naar de motordealer kan om de kleppen te laten stellen, dat is me gelukt. Het liep allemaal wel een klein beetje uit doordat ik een poetsdoek en busje wd40 meegenomen had. Maar voordeel daarvan is dat de onderkant van de achterbrug nu ook weer schoon is, het subframe helemaal schoon is, de achterveer weer geel is ipv zwart, frame helemaal schoongemaakt en motorblok ook grotendeels aangepakt is.


huidige staat van de motor (nu ook de tieraps van het carbon af) Helaas wel telefoon kwaliteit:
[afbeelding]

en zo stond die erbij voordat ik begon :X
[afbeelding]

Van de week maar een afspraak maken om de kleppen te laten stellen *D En binnenkort ook maar even tijd vinden om het carbon voor de achterbrug op maat te maken.


Ziet er goed uit meneer, en paste het carbon een beetje om het frame heen?

Toevallig wel gezien of je ook die slijt plekken op de bussen had?
 
Ziet er goed uit meneer, en paste het carbon een beetje om het frame heen?

Toevallig wel gezien of je ook die slijt plekken op de bussen had?

Ja, de slijtplekken waren licht te zien.
het carbon paste redelijk, een paar voorgeboorde gaten waren te klein, en er miste er in totaal 3 dus die moest ik zelf nog even erin boren.
 
Avond allemaal :W

Met veel moeite ben ik toch tot het besluit gekomen dat ik mijn motor maar te koop moet zetten, kan geen kwartier meer met lol rijden, mijn polsen zijn te ver naar de knoppen door mijn hypermobiliteit....

Daytona te koop -O-

als iemand nog een goede eigenaar weet???
 
Idd, de gouden velgen van de Daytona gaan in de Street Triple.. 8-)


Maare wat gaat er nou komen?? een ST of een STR???

vind je wel een aparte eigenlijk, een D675 zag je teveel ?? ;) en dan een ST kopen d8 dat je een dikke 1000 wilde?(jouw woorden toendertijd... :+)
Ktm wilde je toch?? waarom de omslag naar de St dan??
 
Laatst bewerkt:
Avond allemaal :W

Met veel moeite ben ik toch tot het besluit gekomen dat ik mijn motor maar te koop moet zetten, kan geen kwartier meer met lol rijden, mijn polsen zijn te ver naar de knoppen door mijn hypermobiliteit....

Daytona te koop -O-

als iemand nog een goede eigenaar weet???

Jammer dat je polsen niet mee willen werken, zal niet zeggen jammer dat je de 675 verkoopt. Iedereen wil toch wel een keer weer wat anders en je moet doen wat voor je zelf het beste is.

@pedro, ik vind jou een goeie touwtrekker voor dit forum gheghe!

:$
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan