Motormuis1234
MF'er
- 11 aug 2014
- 91
- 28
Ik ga jullie verlatengisteren een Speed Triple gekocht van 2013..volledig arrow systeem Fantastisch mooie motor!! Echt bizar veel verschil nog met de Street.. Uiteraard zwaarder, en ook groter maar dit vind ik juist mooi! Ook de Speed stuurt licht en voorspelbaar.. en vooral die power.. Fantastisch dit kan wel eens een blijvertje worden! [afbeelding]
ik blijf nog een tijd met mijn streetje rijden hoor, veel te leuke motor. alleen miste ik soms wat bescherming tegen de regen op langere ritten. 1000 bochten doe ik ook dit jaar terug mee. daarom besloot ik om zelf een kuipje te maken voor mijn street. na 3 maand is dit het resultaat. sommige zullen het misschien niet zo mooi vinden, maar het doet waar het voor is gemaakt. [afbeelding]
ik blijf nog een tijd met mijn streetje rijden hoor, veel te leuke motor. alleen miste ik soms wat bescherming tegen de regen op langere ritten. 1000 bochten doe ik ook dit jaar terug mee. daarom besloot ik om zelf een kuipje te maken voor mijn street. na 3 maand is dit het resultaat. sommige zullen het misschien niet zo mooi vinden, maar het doet waar het voor is gemaakt. [afbeelding]
Dat went vanzelf hoor... ik kwam van een supersport, meer kuip kun je bijna niet hebben, had in het begin spierpijn in mn borstspieren van het tegenhouden op de snelweg.van de week ook even 20km snelweg moeten rijden, zelfs 130 is al niet echt comfortabel te noemen. Viel me een beetje tegen...
Gefeliciteerd!Ik ga jullie verlatengisteren een Speed Triple gekocht van 2013..volledig arrow systeem Fantastisch mooie motor!! Echt bizar veel verschil nog met de Street.. Uiteraard zwaarder, en ook groter maar dit vind ik juist mooi! Ook de Speed stuurt licht en voorspelbaar.. en vooral die power.. Fantastisch dit kan wel eens een blijvertje worden! [afbeelding]
Nicely done Johan, kudo's !!
Helemaal uit het niets gemaakt of een bestaand topkuipje als basis gebruikt ?
Vind hem best mooi eigenlijk, en de reden snap ik, van de week ook even 20km snelweg moeten rijden, zelfs 130 is al niet echt comfortabel te noemen. Viel me een beetje tegen...
Dat went vanzelf hoor... ik kwam van een supersport, meer kuip kun je bijna niet hebben, had in het begin spierpijn in mn borstspieren van het tegenhouden op de snelweg.
Rij nu dagelijks snelweg woon werk en echt, ik heb er geen erg meer in.
Ik rij al 3 jaar rond met het ruitje(de normale en toerversie) van de Tiger 800.[afbeelding]
mooi stukje werkben vertrokken van een racekuip van een cbr600rr en dit aangepast om aan te sluiten met de 2 lichten. idee kwam beetje van de ducati panigale. had het kuipje liever nog wat schuiner gehad maar kwam dan in de problemen met het stuur. hierna enkele fotos van tijdens de werkzaamheden
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Achterbandje is op (originele Diablo RC). Voor is nog goed.
Maakt het nu veel uit als ik achter pak hem beet een Pilot Road 4 leg of een Angel GT?
Diablo's bevallen mij super , koud ff opletten en ze zijn wat puntig , was even wennen met insturen. warm plakken ze als kauwgum , in de regen met redelijk koude temperatuur ook veel grip en vertrouwen.Wat zijn de ervaringen hier qua type banden ? Ofwel blijven jullie nieuwe Diablo RC's monteren of bevallen andere banden beter ?
Alles over Motorbanden vraag je hier 4
In het grote banden topic wordt het afgeraden vanwege grip verschil van voor en achter. Zeker omdat je nu een vrij sportieve band wil gaan combineren met een sport/tour band. He beste kan je achetr dezelfde band opleggen als er nu op ligt en als die versleten is naar andere kijken. Of als de banden echt niet voldoen aan je wensen even door de zure appel heen en meteen achter en voor tegelijk verwisselen.
Bij hogere temperatuur je bandenspanning laten zakken heeft een behoorlijk averechts effect, de band gaat bij een lagere bandenspanning meer vervormen en wordt dus heter, gevolg daarvan is dat de band gaat 'smeren'. Wat mij betreft dus een vreemd advies.
Ik rijd ook nu net twee nieuwe Pirelli Diablo RC's en deze plakken inderdaad echt als kauwgum. Ik heb alleen op veel plekkeb gelezen dat bij nat en koud wegdek ze hun grip verliezen.. al spreekt MuiZ dat net tegen.Ik heb zelf nog niet in de stromende regen gereden ermee, alleen wat miezer dus ben benieuwd.
Ik heb overigens nog een vraagje, is het normaal dat er elke keer als ik na mijn werk bij mijn motor kom een paar druppeltjes benzine uit het overloop slangetje is gedruppelt? Dit is ongeacht hoeveel benzine er in de tank zit.
Ik weet overigens niet helemaal zeker of het benzine is wat ie lekt, het komt uit één van de twee slangetjes aan de onderkant. De KVS staat net boven minimaal nu, zou het KVS kunnen zijn? Hoe kom ik hier achter? Het zijn echt telkens maar een druppel of 3 á 4 maar wil toch wel graag weten wat het is..
Ik rijd ook nu net twee nieuwe Pirelli Diablo RC's en deze plakken inderdaad echt als kauwgum. Ik heb alleen op veel plekkeb gelezen dat bij nat en koud wegdek ze hun grip verliezen.. al spreekt MuiZ dat net tegen.Ik heb zelf nog niet in de stromende regen gereden ermee, alleen wat miezer dus ben benieuwd.
Ik heb overigens nog een vraagje, is het normaal dat er elke keer als ik na mijn werk bij mijn motor kom een paar druppeltjes benzine uit het overloop slangetje is gedruppelt? Dit is ongeacht hoeveel benzine er in de tank zit.
Circuitrijden:Hmm, zit net die banden topic door te lezen en wat mij betreft staat daar wel iets in wat volgens mij niet correct is...
\
Bij hogere temperatuur je bandenspanning laten zakken heeft een behoorlijk averechts effect, de band gaat bij een lagere bandenspanning meer vervormen en wordt dus heter, gevolg daarvan is dat de band gaat 'smeren'. Wat mij betreft dus een vreemd advies.