Triumph Street Triple topic deel 24

Ik heb zo een zx6r 2009 gehad maar reed er ook mee op straat.
Ik rijd nu snellere tijden met de street dan met die zx6r in die tijd maar dat ligt waarschijnlijk meer aan feit dat ik nu meer ervaring heb dan aan de motor.
Wel goeie motor nooit geen problemen mee gehad en stuurde lekker.
Maar 1.5jaar in bezit gehad en verkocht om een k5 gixxer 1000 te kopen waarmee ik 5 jaar heb gereden enkel op circuit.
Een Aprilia heb ik ook gehad ipv 5 jaar 5 dagen mee gereden 😂
Was wel leuk als hij ging maar dat laatste was nogal moeilijk 🙂
 
Op de zx10 met dubbele aan pk's haalde ik daar volgens starlane ongeveer 245 max scheelt behoorlijk veel maar gevaarlijk vind ik het niet gewoon rekening met mekaar houden
Als iedereen rekening met elkaar houd komt alles goed….
Maar ik heb in 30 jaar als organisator, instructeur en deelnemer teveel gezien om daar in te geloven.
 
Ik werd op Assen ooit ingehaald aan het einde vd veenslang door iemand die z’n remblokjes kwijt was….

Hahaha… ja ik lach er om maar dat had goed mis kunnen gaan.
 
Jij jouw mening, ik de mijne, leven gelukkig in een democratie. Ik vind het levensgevaarlijk. In Barcelona, Mugello en Misano komen ook de 1000-rijders uit de langzaamste groep met een snelheidsverschil van >50kmh voorbij. En die weten niet wat ze doen, behalve gas geven. Vervolgens denken ze ook dat ze je uit kunnen remmen..
Wat loopt een 660 op top, op zeg 1.000meter, 180 op de teller? 890 zelfde? Dus zeg 170 echte kilometers per uur?
Weet je hoe het voelt dan iemand dan met 50/60/70/80/100 per uur hàrder voorbijkomt, of voorbij wil?
Ik weet zeker dat een 890 meer vermogen uitpoept dan mijn 2010 675R waar ik geheel veilig mee over het circuit rij. Topsnelheid zal zo rond de 200 echte km/h zitten, 220 op de teller, zoiets ongeveer. De RS660 zal vergelijkbaar zijn met mijn 675R: 95 achterwielpk's met tuning. Vwb topsnelheid op het circuit: gewicht van de rijder speelt ook een rol: een jochie van 50 kg trekt met beperkte pks veel harder uit de Strubben dan ik. Tuurlijk is het zwaar irritant om klem te zitten achter een "dikke 1000" die net iets te langzaam rond gaat, maar gevaar zit hem puur in het rijgedrag en niet in de pks.
 
Als iedereen rekening met elkaar houd komt alles goed….
Maar ik heb in 30 jaar als organisator, instructeur en deelnemer teveel gezien om daar in te geloven.
Ja ik heb ook al redelijk wat "momentjes" gehad dat het maar net goed afliep met andere rijders maar in de snellere groepen rijden ze vb een stuk meer voorspelbaar dan de traagste.

Het meest spannende bijna crash moment dit jaar was een snelle ervaren r1 piloot die me rechts met +-240 inhaalde (ik zat uiterst links om richting de eerste rechterbocht te remmen).
Ongeveer ter hoogte van 200m bordje...
Maar in plaats dat hij zen lijn houdde en zo me eruit remde stuurde hij helemaal naar links en vol in de remmen helemaal op mijn rijlijn...
Ik kon geen kant uit want moment dat ik het zag en begon te remmen zat mijn voorwiel naast zen achterwiel en mijn stuur net niet in zen rug.
Is gewoon goed gekomen maar men hartslag ging ff de hoogte in had ik ook maar een fractie later geremd of meer uitgeweken zaten we op elkaar of ik van de baan af met hoge snelheid.
 
Ik weet zeker dat een 890 meer vermogen uitpoept dan mijn 2010 675R waar ik geheel veilig mee over het circuit rij. Topsnelheid zal zo rond de 200 echte km/h zitten, 220 op de teller, zoiets ongeveer. De RS660 zal vergelijkbaar zijn met mijn 675R: 95 achterwielpk's met tuning. Vwb topsnelheid op het circuit: gewicht van de rijder speelt ook een rol: een jochie van 50 kg trekt met beperkte pks veel harder uit de Strubben dan ik. Tuurlijk is het zwaar irritant om klem te zitten achter een "dikke 1000" die net iets te langzaam rond gaat, maar gevaar zit hem puur in het rijgedrag en niet in de pks.
Dat van die 1000 is zeker zo heb eens 10 ronden aaneen achter een oude r1 gehangen.
Kon in het remmen wel ernaast komen maar durfde er net niet voorbij hele sessie tempo bijna 2 sec trager.
De sessie erna dat ik hem tegen kwam heb ik hem in de eerste scherpe bocht blockpass gedaan hij moest ff zen motor terug rechtzetten en wijde lijn nemen en was ik weg haha anders zat ik er weer de hele sessie achter😂
 
Ik heb zo een zx6r 2009 gehad maar reed er ook mee op straat.
Ik rijd nu snellere tijden met de street dan met die zx6r in die tijd maar dat ligt waarschijnlijk meer aan feit dat ik nu meer ervaring heb dan aan de motor.
Wel goeie motor nooit geen problemen mee gehad en stuurde lekker.
Maar 1.5jaar in bezit gehad en verkocht om een k5 gixxer 1000 te kopen waarmee ik 5 jaar heb gereden enkel op circuit.
Een Aprilia heb ik ook gehad ipv 5 jaar 5 dagen mee gereden 😂
Was wel leuk als hij ging maar dat laatste was nogal moeilijk 🙂
Da’s dus ook met die gast met die v4, super mooi ding en gaat als een raket als hij het doet, maar ik denk dat zo’n beetje de helft van de sessies er wat mee is en dat is echt van alles al geweest. Gezien de horrorverhalen die rond gaan over de aprilia 660 zou ik die niet direct op mijn shortlist hebben staan, hoe leuk de fiets verder ook is.

Qua broek vol momentjes dit jaar alleen een keer me de tering geschrokken toen ik terug was gezet naar de een-na-snelste groep (gat naar zonta was ook erg groot) en me enigszins verkeek op het tempo van de nieuwe groep en ‘m bijna achterin iemand zette die zo’n beetje stilstond.
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb ook al redelijk wat "momentjes" gehad dat het maar net goed afliep met andere rijders maar in de snellere groepen rijden ze vb een stuk meer voorspelbaar dan de traagste.

Het meest spannende bijna crash moment dit jaar was een snelle ervaren r1 piloot die me rechts met +-240 inhaalde (ik zat uiterst links om richting de eerste rechterbocht te remmen).
Ongeveer ter hoogte van 200m bordje...
Maar in plaats dat hij zen lijn houdde en zo me eruit remde stuurde hij helemaal naar links en vol in de remmen helemaal op mijn rijlijn...
Ik kon geen kant uit want moment dat ik het zag en begon te remmen zat mijn voorwiel naast zen achterwiel en mijn stuur net niet in zen rug.
Is gewoon goed gekomen maar men hartslag ging ff de hoogte in had ik ook maar een fractie later geremd of meer uitgeweken zaten we op elkaar of ik van de baan af met hoge snelheid.
Exact dezelfde ervaring op Assen. Einde Veenslang kwam me ook nog eentje rechts voorbij die me er links al remmend voor gooide. Not Cool!
 
Even stomme vraag he.....
zijn er ook mensen die hun triple gewoon op de weg gebruiken?

whahaha

Als ik dit topic zo lees rijden in NL bijna alle triples op het circuit rond?!
Die van mij gebruik ik alleen op de weg, ik heb een andere fiets voor het circuit:
MotorSportsPics_InterTrack-0001-790.jpg


Circuitrijden is leuker dan rijden op straat, maar beiden hebben zo hun charmes.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de Street voor alles behalve woon-werk verkeer. Circuit ziet die van mij niet meer dan 2x per jaar, dus dat valt eigenlijk best mee.
Volgend jaar wil ik een dagje Circuitpark Meppen en TT Assen doen.
Ik sta op de wachtlijst voor een nieuwe heup en en heb geen idee wanneer ik onder het mes ga. Dus lastig plannen.
 
Triple op de weg en een Daytona op het circuit,

Mijn circuit momentje dit jaar was bij de start van een ZAC race, na de start met de hele meute richting Ossebroeken, bedenkt een grappenmaker dat ie toch aan de binnenkant wil zitten ipv buiten en snijdt dus hop 3 man af. Ik dus in de ankers en mooi stoppie tot gevolg, iets te hard neergeploft en scheur in de kuip onder het foam B|
 
Als iedereen rekening met elkaar houd komt alles goed….
Maar ik heb in 30 jaar als organisator, instructeur en deelnemer teveel gezien om daar in te geloven.

Een beginnend rijder moet dus direct op een 1000 stappen en het maximale eruit halen op het rechte stuk? In een ideale wereld heeft iedereen 200pk en rijd iedereen zoals jou op het circuit zodat je met niemand rekening hoeft te houden.

Ik heb nooit circuit gereden, rij op straat op een fiets met 180pk maar ik denk dat ik dan gevaarlijker ben als ik direct daarmee op het circuit ga ipv de street triple van mn vrouw te pakken.
 
Een beginnend rijder moet dus direct op een 1000 stappen en het maximale eruit halen op het rechte stuk? In een ideale wereld heeft iedereen 200pk en rijd iedereen zoals jou op het circuit zodat je met niemand rekening hoeft te houden.

Ik heb nooit circuit gereden, rij op straat op een fiets met 180pk maar ik denk dat ik dan gevaarlijker ben als ik direct daarmee op het circuit ga ipv de street triple van mn vrouw te pakken.
Da's natuurlijk wel erg kort door de bocht (om in circuittermen te blijven). Grote snelheidsverschillen onderling kunnen best link zijn, dat was volgens mij de insteek.
Rij zelf een ouwe triple R, en zou op het circuit daar ook wel graag 15-20 pk extra hebben.
 
Ik mag me ook melden in dit topic, al duurt het nog wel even voor hij geleverd wordt: maart 2023.
Afgelopen woensdag test gereden en wat een machine. Ik omschreef hem in de groepsapp als zijdezacht. Helemaal toen ik daarna op een MT09 stapte. Niet dat ik een kenner ben, nog geen jaar mijn rijbewijs. De striple deed wel echt een glimlach op mijn gezicht toveren.
 
Hallo,
Ik heb sinds kort een 675 street triple. Maar hier brand het oranje lampje van motor management. Mijn vraag is , is er iemand in regio Friesland die hem voor mij uit kan lezen en evt resetten?
Mvgr Gerrit
 
Ik mag me ook melden in dit topic, al duurt het nog wel even voor hij geleverd wordt: maart 2023.
Afgelopen woensdag test gereden en wat een machine. Ik omschreef hem in de groepsapp als zijdezacht. Helemaal toen ik daarna op een MT09 stapte. Niet dat ik een kenner ben, nog geen jaar mijn rijbewijs. De striple deed wel echt een glimlach op mijn gezicht toveren.
Mooi he...

De Street gaf mij direct het volle vertrouwen zonder dat het een saaie motor is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan