Ik zoek eigenlijk al een tijdje naar een fijne stuurfiets voor erbij.
Die misschien uiteindelijk de Tuono wel helemaal kan vervangen (al is dat laatste geen eis - ben bang dat de Tuono altijd blijf)
Net als dat ik mijn Tuono gebruik (dijkjes/luxemburg/eiffel + soms een circuit dagje), maar dan iets minder "lomp"
en verfijnder sturen + minder vermoeiend op een dagje 300km 60/90/(110)km/h eiffelweggetjes knallen.
De Tuono is wat aangepast, heeft een mooie vermogensafgifte en heeft vanaf 3000rpm al >95Nm koppel en gáát als een beest...átijd...heel hard...met grote stappen.
Ik heb het idee dat de 675 (r) dit verfijnder/responsiever kan doen, terwijl je nog steeds veel lol in het 'actief rijden' houdt. Voorbeeld: ik had op een 748 meer lol dan een 916, ivm actiever rijden/schakelen. Ik hou van een fiets met karakter en zoek geen naaimachientje.
Ik heb me suf gelezen over de (relatief kleine) verschillen tussen alle modeljaren (budget is voor: 2007 tot maximaal 2013). een kilootje hier, een andere rem nissin/brembo, volledig instelbaar vs std al goede vering, iets lichtere (achter)velg bijvoorbeeld etc. Op de Tuono merkte ik wél goed verschil tussen normale vs. OZ velgen (machnesium) wat betreft sneller insturen.
Dé vraag:
- Om gewoon lekker door de Eiffel/Dolomieten/Luxemburg + NL dijkjes/veluwe te rijden...
Ga ik nou echt (veel?) verschil merken tussen een 2007 Street Triple (standaard versus R), en bijvoorbeeld een 2009 modeljaar of het nieuwe 2012/2013 model met iets andere geometrie??
Prijsverschil (particulier) is toch al gauw 2000/3000 euro tussen bijv. 2007 std Street Triple en 2013R...en dat zijn een hoop motorweekendjes weg. Snelweg rij ik amper, ik prak de fiets wel op een kar en rij naar (buitenland)bestemming.
En ja, ik ga zeker proberen te proefrijden, maar ben erg benieuwd naar jouw ervaring!