Motorvirus
BigTwin
- 16 jun 2008
- 38.234
- 255
Wie van jullie heeft er ervaring met een Triumph Thruxton
Heeft deze motor veel onderhoud nodig ?
En waar moet ik bij aanschaf op letten bij deze motor ?
En kan je vriendin op deze motor een beetje normaal achterop zitten ?
[afbeelding]
Gave motor
Volgens mij gewoon een moderne en verbeterde fiets in een retro jasje. Ik verwacht eigenlijk dat ze dus net zo goed zijn als alle andere Triumph's van vandaag de dag. Betrouwbaar en redelijk onderhoudsvriendelijk.
Vraag me alleen af of je hier op MF veel reacties gaat krijgen. Je zou je eens aan kunnen melden bij startpagina voor meer info, denk dat je daar op het forum veel meer info gaat vinden, en reacties gaat krijgen.
Of je vriendin hier normaal achterop kan zitten hangt volledig af van de specificaties van je vriendin.
En houden die vriendin
Ja hoor die past achterop!(als ze niet te veel zeurt tenminste )
Da's een cover die eraf kan...Alleen die duokant van het zadel ziet er m.i. niet héél comfortabel uit......
hey, dat is Daphnebij deze [afbeelding]
bij deze (FOTO VERWIJDERD)
Een vrouw die gamed...Zeg wil jij gelijk die motor kopen en trouwen met die dame.
... Moeilijk gedoe over onderhoud
Trouwen dat kost een hoop centjes
En dan houd ik niks meer over voor deze motor
Maar we dwalen af.
Ik begrijp dat er niemand op deze forum in bezit is van een Thruxton.
Ik heb een Bonneville uit '07; deze is grotendeels gelijk aan de Thruxton. De belangrijkste verschillen zijn stuur, voetsteunen en uitlaten en een ietsje meer vermogen. Onderhuids zijn er geen verschillen.
Onderhoud: om de 10.000 km. Overigens zijn deze motoren totaal niet te vergelijken met de Triumphs van vroeger; ze zijn degelijk, betrouwbaar en lekken geen olie. De blokken zijn behoorlijk overgedimensioneerd, waardoor ze ook heel goed op te voeren zijn.
Echte aandachtspunten zijn er niet, behalve dat het chroom een beetje roestgevoelig is en ook de zijdeksels van het blok willen bij de oudere modellen snel geoxideerd raken.
De Bonneville had in het begin 790 cc, later 865 cc, maar ontlopen elkaar niet veel qua prestaties. De Thruxton kwam later, dus ik weet niet of die ook in 790 cc geweest is. In 2008 hebben ze injectie gekregen, maar wel vermomd als carburateurs. Door de injectie is de benzinetank groter gemaakt (om de benzinepomp kwijt te kunnen), persoonlijk vind ik ze minder fraai.
Tja en verder, de standaard vering is wat aan de slappe kant, veel eigenaren zetten er aftermarket spul op. Dat geldt ook voor de uitlaten, die produceren standaard wel een erg bescheiden geluid. Er is een ruime keus aan vervangingsuitlaten.