Triumph Tiger 800 en 800XC deel 4

Eventueel heb ik ook een mooie route , start bij de Mac in Veghel fijn voor de koffie etc , en komt daar , eventueel , ook weer terug.

Als we ook bij Blom motoren komen is prima. Afhankelijk van de regio waar de deelnemers vandaan komen kunnen ze aansluiten bij een route.
Kom zelf uit Arnhem dus ik vertrek vanaf de Mac bij het Gelredome.
Als we dan allemaal rond de middag bij Blom zijn..... Kunnen we vanuit alle landstreken dat vast redden om daar ff gezellig een kop koffie te drinken.
 
Jaja, de marketingmolen is weer begonnen. Teasers all over the place. De nieuwe Tiger 900 zal als ik het goed heb dit jaar nog gepresenteerd worden in de voormalige katholieke kerk a.k.a. de metaalkathedraal aan de Amsterdamse straatweg 20 in Utrecht. Daarna zal deze een ronde gaan doen langs de officiele dealers. De verwachting is dat hij zo halverwege volgend jaar op de markt komt.
 
Iemand nog interesse in een standaard triumph ruitje voor de 800 ?

Is ongebruikt en dus nieuw.
20191204_115555.jpg
 
Jaja, de marketingmolen is weer begonnen. Teasers all over the place. De nieuwe Tiger 900 zal als ik het goed heb dit jaar nog gepresenteerd worden in de voormalige katholieke kerk a.k.a. de metaalkathedraal aan de Amsterdamse straatweg 20 in Utrecht. Daarna zal deze een ronde gaan doen langs de officiele dealers. De verwachting is dat hij zo halverwege volgend jaar op de markt komt.

Eigenlijk is het jammer dat steeds meer motormerken zich individueel gaan presenteren , met hun nieuwe modellen .
Vorig jaar op de motorbeurs Utrecht , al jarenlang een geliefd uitje voor onze vriendengroep , miste ik behoorlijk wat bekende merken .

Maar zondag gaan we natuurlijk wel ff kijken/vergelijken bij de metaalkathedraal , ben ook benieuwd naar de speed twin 1200 , heel anders dan de 800xrx maar wat een uitstraling :9
 
Vandaag de nieuwe triumph 2020 modellen gezien , de nieuwe speed twin :9
Maar ook de nieuwe tiger 900 modellen zijn :9~ en behoorlijk veranderd ,sterker en lichter geworden en prachtig afgemonteerd TOP !

De prijs was nog niet bekend , maar zal ook wel TOP zijn .
Toch wel een grote kans dat de tiger 900 , de weguitvoering , mijn volgende brommert wordt .
 
  • Leuk
Waarderingen: wj63
Vanmiddag even bij het Triumph gebeuren in Utrecht wezen kijken .
Het was er ook gezellig druk .
De nieuwe Tiger 900 ziet er stukken beter uit , TFT schermpje er op betere remmen , hoger wind scherm , div rij modi .
wat mij wel opviel dat de vering vrij slap is { of stond in ieder geval }
En die 95 pk had dat nou niet wat meer mogen worden iets van 105 ofzo ?
Heb ooit wel eens een xc 800 gehad vond die toen wel wat tam aan voelen .

Maar dit terzijde ga zeker een keertje proef rijden , Prachtige Machine 👌
 

Bijlagen

  • IMG_20191208_143919.jpg
    IMG_20191208_143919.jpg
    178,3 KB · Weergaven: 29
Vanmiddag even bij het Triumph gebeuren in Utrecht wezen kijken .
Het was er ook gezellig druk .
De nieuwe Tiger 900 ziet er stukken beter uit , TFT schermpje er op betere remmen , hoger wind scherm , div rij modi .
wat mij wel opviel dat de vering vrij slap is { of stond in ieder geval }
En die 95 pk had dat nou niet wat meer mogen worden iets van 105 ofzo ?
Heb ooit wel eens een xc 800 gehad vond die toen wel wat tam aan voelen .

Gewoon gas tegen de stuit en de toerenteller boven de 6000 tpm , dan is 95pk genoeg .
 
Hallo MF leden,

Ik ben nieuw hier. Recent een Triumph Tiger aangeschaft en de laatste dagen dit forum gelezen. Leuke en interessante topics, dus lid geworden. Meteen maar met de deur in huis vallen, wie heeft de achtervering wel eens ingesteld (XC-versie). Die zou je 9 slagen moeten kunnen verstellen, maar wat bedoelen ze dan. Ik kom niet verder dan 1 1/2 omwenteling. Draait licht, maar loopt vast in beide richtingen. Moet de druk van het achterwiel? Da's lastig, heb namelijk enkel een paddock stand...

Verrasende fijne motorfiets overigens. Nog net voor de pekel een paar honderd km gereden. Na een zware boxer, valt het me niks tegen.

Groeten,

Henry
 
Ik zie hier en daar Tigeraars met Hyperpro vering aan de voorkant, velen zijn er positief over. Zelf rijd ik nu op een 800 XRX uit 2015 en vraag me af of het een zinvolle / fijne upgrade is. Ik heb na 2 jaar / 13dkm deze motor namelijk nog steeds niet hetzelfde weggevoel / vertrouwen als ik had op mijn TDM 850 waar ik 5 jr / 45dkm op heb gereden.

Daarbij zie ik dat de achterveer een 'prikkie' kost van Hyperpro (alleen de veer, niet de demper). Wat mag je verwachten van een dergelijke upgrade?
 
Ik heb dezelfde motor, 40 duizend km nu , en vind de voorvork helemaal niet slecht , een week geleden zijn de voorvork keerringen vervangen , en is er dunnere olie ,5 w ipv 10w , ingegaan , dit omdat de veerweg maar half benut wordt tijdens maximaal remmen/noodstop.

Dit is gedaan na een uitvoerig gesprek met de veerspecialist van brabant motors , ik hou van een stevige voorvering , niet van zon wollig ongevoelig ding , maar dat is persoonlijk.

Op de terugweg naar huis ca 30km , voelt het net wat anders en comfortabeler , lijkt me zo prima, maar volgend jaar weet ik meer.
 
Mijn verhaal uit mei 2018. Ik sta er nog steeds achter.
Ik ben ook maar eens bij Hyperpro langs gegaan. Aan de voorkant progressieve veren, dikkere vorkolie, "uitgeshimt" en afdekhoezen rond de veerpoten. Dat uitshimmen zorgt ervoor dat de binnenpoot recht door de buitenpoot heen glijdt en niet een tikje scheef, de afdekhoezen beschermen de keerringen.

Aan de achterkant heb ik de demper laten zitten maar is een zwaardere veer gemonteerd de het geheel beter kan dragen.

En dat geeft een groot verschil, de Tiger gaat nu merkbaar stabieler door de bochten heen, ligt eiegenlijk gewoon ls een blok op de weg. "Op rails" noem ik dat voor mezelf.

Ik ben er echt heel blij mee.

Is dan echt ALLES beter? Nee. De achterkant is nu flink harder geworden waardoor het straffeloos hard over drempels heen knallen wat minder straffeloos is geworden. Nou ja, dan maar even een beetje staan bij die drempels.
 
Mijn verhaal uit mei 2018. Ik sta er nog steeds achter.
Bedankt! Ben je dan bij een van de 2 service centers geweest of naar een gecertificeerde dealer? En wat kostte het totaal bij jou? Ik kan bij hyperpro niet vinden wat de montagekosten e.d. zijn.
 
Kerst show bij mcrijen nieuwe tiger 900 en 765 daytona 👍
 

Bijlagen

  • IMG_2422.JPG
    IMG_2422.JPG
    136,4 KB · Weergaven: 16
  • IMG_2430.JPG
    IMG_2430.JPG
    134,2 KB · Weergaven: 16
  • IMG_2427.JPG
    IMG_2427.JPG
    134,8 KB · Weergaven: 17
  • IMG_2424.JPG
    IMG_2424.JPG
    156,6 KB · Weergaven: 18
heb al een poosje niet naar tigers XC gekeken en zo te zien heeft deze nu tubeless banden. Of heeft een vorig model dat ook al?
 
heb al een poosje niet naar tigers XC gekeken en zo te zien heeft deze nu tubeless banden. Of heeft een vorig model dat ook al?


Is pas vanaf dit nieuwe model zo.

Ze kunnen niet achterblijven, de nieuwe F850GS heeft er ook en bij de nieuwe Africa Twin, mits je de juiste versie kiest, krijg je ook tubeless wielen...
 
Ik ben naar het service center (heet dat zo? het leek meer een garage) in Alphen aan den Rijn geweest en mocht daar ongeveer 550 euro aftikken.
Heb navraag gedaan bij een hyperpro gecertificeerd dealer. Daar kost het hele feestje (voor + achter, excl demper) 515€. Valt me nog mee.
 
Dag beste Triumph liefhebbers,

Een vraag van een (hopelijk) aankomend Tiger 800 bezitter. Ik heb een mooie op het oog bij een (in mijn ogen) betrouwbare dealer. Ik heb er echter wat vragen over die ik liever beantwoord heb door wat objectievere Tiger bezitters. Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen! Het betreft een Tiger uit 2012 met bijna 60.000km op de teller, hij ziet er uit alsof hij net uit de verpakking komt, echt geen krasje of pekelplekje te bekennen.

• Is 60k veel voor een goed onderhouden Tiger?

• Het ABS lampje knipperde continu, wat kan dit zijn (ik las al iets over een verkeerd gemonteerd wiel...)

• Er kwam een beetje witte rook uit de uitlaat tijdens de testrit, kan dit kwaad? Het was vrij vroeg en koud buiten.

• Klopt het dat je een Tiger niet kan starten met de standaard uit en de koppeling los?

• Is een 'gewone' tiger ook geschikt voor lichte tot middelzware offroad-activiteiten?

En hebben jullie eventueel nog andere tips waar ik op moet letten bij de aanschaf van een 2ehands Tiger.

Alvast bedankt!!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Gingerbrood,
Is 60k veel? Nou nee. Indien goed onderhouden kun je er makkelijk meer als 2 ton mee draaien.
Het abs lampje hoort uit te gaan als je meer dan 10 kmh rijd vanaf wegrijden. Het lampje knippert ook continue als je abs zelf hebt uitgeschakeld in het menu. (offroadmodus) Weet trouwens niet of deze ook op de XR zit. Anders na laten kijken!
Witte rook is met deze temperaturen gewoon waterdamp.
Het niet kunnen starten met poot uit en/of koppelingshendel niet ingetrokken is Triumph eigen.
Ik neem aan dat je met gewone Tiger de XR bedoeld. Daarmee is een doorsnee gravelweg prima te doen. Het zwaardere werk zou ik niet doen. De bodemvrijheid is beperkt t.o.v. de XC en je hebt een kleiner voorwiel dat er minder geschikt voor is. Bovendien kunnen alu velgen minder hebben dan stalen velgen.
Voor de rest zijn het de standaard dingen waar je op moet letten. Is de onderhoudshistorie bekend? Zijn alle recalls gedaan? Schade door ongeval? lekkages? e.t.c. e.t.c.
Kijk op je gemak dit mooie topic door. Er staan voor jou vast nog meer nuttige dingen in.
Greetz Ron.
 
Ik ben het met bijna alles met Ron eens , met het 19 inch voorwiel en de bodemvrijheid ,kan je net zo makkelijk wat allroadritjes rijden als met de xc .
Neem aan dat je niet van plan bent offroad ritten te gaan rijden , of te gaan crossen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan