Von Smallhausen
MF veteraan
Eventueel heb ik ook een mooie route , start bij de Mac in Veghel fijn voor de koffie etc , en komt daar , eventueel , ook weer terug.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Eventueel heb ik ook een mooie route , start bij de Mac in Veghel fijn voor de koffie etc , en komt daar , eventueel , ook weer terug.
Jaja, de marketingmolen is weer begonnen. Teasers all over the place. De nieuwe Tiger 900 zal als ik het goed heb dit jaar nog gepresenteerd worden in de voormalige katholieke kerk a.k.a. de metaalkathedraal aan de Amsterdamse straatweg 20 in Utrecht. Daarna zal deze een ronde gaan doen langs de officiele dealers. De verwachting is dat hij zo halverwege volgend jaar op de markt komt.
Vanmiddag even bij het Triumph gebeuren in Utrecht wezen kijken .
Het was er ook gezellig druk .
De nieuwe Tiger 900 ziet er stukken beter uit , TFT schermpje er op betere remmen , hoger wind scherm , div rij modi .
wat mij wel opviel dat de vering vrij slap is { of stond in ieder geval }
En die 95 pk had dat nou niet wat meer mogen worden iets van 105 ofzo ?
Heb ooit wel eens een xc 800 gehad vond die toen wel wat tam aan voelen .
Gewoon gas tegen de stuit en de toerenteller boven de 6000 tpm , dan is 95pk genoeg .
Ik ben ook maar eens bij Hyperpro langs gegaan. Aan de voorkant progressieve veren, dikkere vorkolie, "uitgeshimt" en afdekhoezen rond de veerpoten. Dat uitshimmen zorgt ervoor dat de binnenpoot recht door de buitenpoot heen glijdt en niet een tikje scheef, de afdekhoezen beschermen de keerringen.
Aan de achterkant heb ik de demper laten zitten maar is een zwaardere veer gemonteerd de het geheel beter kan dragen.
En dat geeft een groot verschil, de Tiger gaat nu merkbaar stabieler door de bochten heen, ligt eiegenlijk gewoon ls een blok op de weg. "Op rails" noem ik dat voor mezelf.
Ik ben er echt heel blij mee.
Is dan echt ALLES beter? Nee. De achterkant is nu flink harder geworden waardoor het straffeloos hard over drempels heen knallen wat minder straffeloos is geworden. Nou ja, dan maar even een beetje staan bij die drempels.
Bedankt! Ben je dan bij een van de 2 service centers geweest of naar een gecertificeerde dealer? En wat kostte het totaal bij jou? Ik kan bij hyperpro niet vinden wat de montagekosten e.d. zijn.Mijn verhaal uit mei 2018. Ik sta er nog steeds achter.
heb al een poosje niet naar tigers XC gekeken en zo te zien heeft deze nu tubeless banden. Of heeft een vorig model dat ook al?
Heb navraag gedaan bij een hyperpro gecertificeerd dealer. Daar kost het hele feestje (voor + achter, excl demper) 515€. Valt me nog mee.Ik ben naar het service center (heet dat zo? het leek meer een garage) in Alphen aan den Rijn geweest en mocht daar ongeveer 550 euro aftikken.