Triumph Trident 2021

Oi, top zeg! Wat een heerlijk kontje zit er toch op dat ding :}
Precies dat ja! :9~ Ik zit erg in twijfel om hem niet gewoon toch al vast te kopen. Ik voel wat onrust dat hij straks misschien 'uitverkocht' is als ik hopelijk eind maart mijn rijbewijs heb..haha! Maar aan de andere kant..als de lockdown nog een paar keer verlengt wordt dan heb ik met een beetje pech straks maanden lang een motor in de garage staan waarmee ik alleen door de achtertuin en over de oprit mag rijden.._O-
 
Vandaag een test gedaan met de trident.
Hij voelt vertrouwd aan.
De motor heeft over het gehele gebied koppel maar niet een schop in je rug. Het geluid is mooi.
wat ik zag op het display 10 liter op 100 km en een 14 liter tank. heeft iemand al ervaring met het verbruik?
 
wat ik zag op het display 10 liter op 100 km en een 14 liter tank. heeft iemand al ervaring met het verbruik?
Dan begrijp ik nu ook waarom er nergens iets over het verbruik genoemd wordt._O- Nee ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er maar 140km op 1 tank gereden zou kunnen worden.:P Ben benieuwd of er binnenkort iemand iets over het verbruik kan zeggen..
 
Het is toch gewoon een soort gecastreerde street triple? Die verbruiken ongeveer 1:15-1:25 afhankelijk van je rijstijl. Dus ergens in die range.
 
Dan begrijp ik nu ook waarom er nergens iets over het verbruik genoemd wordt._O- Nee ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er maar 140km op 1 tank gereden zou kunnen worden.:P Ben benieuwd of er binnenkort iemand iets over het verbruik kan zeggen..
Die is net afgetankt en naar de showroom gereden.
Dat heb ik met mijn auto ook steeds bij de eerste stoplichten.

Volgens een rijtest verbruikt de Trident iets minder dan een Street Triple, onder meer door lagere warmteverliezen.
Maar het exacte verbruik staat inderdaad niet in de eerste kennismaking bij Motoplus. _O-

Hij moet in zijn segment wel flink opboksen tegen een aantal zuinigheidskunstenaars.
Maar ik zou deze wat minder met mijn verstand kopen voor die prijs. Rijden met net iets meer klasse. ;)
 
Ik heb ook met de Honda nc 750 gereden die is waarschijnlijk zuiniger maar saai omdat hij laag toerig is en de trident veel speelser.
nu kom ik van een Yamaha fz1 1000 cc af uit 2005 die nu 95000 km heeft gelopen en ik plm 15/20 k met plezier rijdt
Nu dan opzoek naar iets anders.
Wordt het nu of een nieuwe Trident of een 2e hands speed trippel 1050/750.
Keuze keuze keuze......
 
Ik heb ook met de Honda nc 750 gereden die is waarschijnlijk zuiniger maar saai omdat hij laag toerig is en de trident veel speelser.
nu kom ik van een Yamaha fz1 1000 cc af uit 2005 die nu 95000 km heeft gelopen en ik plm 15/20 k met plezier rijdt
Nu dan opzoek naar iets anders.
Wordt het nu of een nieuwe Trident of een 2e hands speed trippel 1050/750.
Keuze keuze keuze......
Makkelijk op te lossen toch, gewoon op allebei gaan rijden en dan je keuze maken!
 
Precies dat ja! :9~ Ik zit erg in twijfel om hem niet gewoon toch al vast te kopen. Ik voel wat onrust dat hij straks misschien 'uitverkocht' is als ik hopelijk eind maart mijn rijbewijs heb..haha! Maar aan de andere kant..als de lockdown nog een paar keer verlengt wordt dan heb ik met een beetje pech straks maanden lang een motor in de garage staan waarmee ik alleen door de achtertuin en over de oprit mag rijden.._O-
Zal toch wel mee vallen dat de motor is uitverkocht! Stel je voor dat de corona ellende langer gaat duren staat je motor een half jaar in de garage, kun je beter af en toe ff bij de dealer op de 660 gaan zitten!_O-
Precies dat ja! :9~ Ik zit erg in twijfel om hem niet gewoon toch al vast te kopen. Ik voel wat onrust dat hij straks misschien 'uitverkocht' is als ik hopelijk eind maart mijn rijbewijs heb..haha! Maar aan de andere kant..als de lockdown nog een paar keer verlengt wordt dan heb ik met een beetje pech straks maanden lang een motor in de garage staan waarmee ik alleen door de achtertuin en over de oprit mag rijden.._O-
 
Een van de 22 besteld.
 

Bijlagen

  • C97F3B99-A0D8-43DC-B70D-A9DAE97CFDB2.jpeg
    C97F3B99-A0D8-43DC-B70D-A9DAE97CFDB2.jpeg
    251,4 KB · Weergaven: 21
Vandaag de mijne opgehaald, heerlijk gereden 4000 toeren de eerste 160 km wel heel gaaf de toerenteller gaat knipperen als je te veel toeren maakt. Stuurt erg strak, nog wel rustig nieuwe banden etc. Maar de kop is eraf. Morgen en zondag heerlijk rijden wordt goed weer! En nu staat ze in de schuur mooi te zijn.
 

Bijlagen

  • IMG20210219193042[1].jpg
    IMG20210219193042[1].jpg
    162,5 KB · Weergaven: 32
  • IMG20210219202742[1].jpg
    IMG20210219202742[1].jpg
    109,8 KB · Weergaven: 32
Vandaag de mijne opgehaald, heerlijk gereden 4000 toeren de eerste 160 km wel heel gaaf de toerenteller gaat knipperen als je te veel toeren maakt. Stuurt erg strak, nog wel rustig nieuwe banden etc. Maar de kop is eraf. Morgen en zondag heerlijk rijden wordt goed weer! En nu staat ze in de schuur mooi te zijn.
Spannend de eerste rit en een mooie machine heel veel plezier.
gefeliciteerd👍
 
Zo de eerste 100 km staan erop, continu 4000 toeren max, rijd voor geen meter maar goed nog 60 km dan is dat weer over en mag ik tot 6000 toeren max. Geen trillingen, alles klopt op de Truimph.
De zit is voor mijn 1.72 meter prima redelijk recht op.
Gas response gaat via een elektrisch motortje. Als je de sleutel van het contact omzet maar de motor niet start dan hoor je het motortje lopen als je dan gas geeft dan gaat het motortje sneller, techniek erg gaaf. Remmen prima in te stellen, echt super lichte motor dat voel je aan alles. Koppelen gaat licht en vertrouwd.
Nogmaals niet harder dan 82 km per uur gereden i.v.m. inrijden maar dat mag de pret niet drukken, ook de lichte pekel op de weg niet ik moest gewoon rijden!
De 660 na het rijden maar ff afgenomen met een doek. Ik ga er van uit dat dit meevalt ik heb iig geen pekel op de doek gezien.
 
Zo de eerste 100 km staan erop, continu 4000 toeren max, rijd voor geen meter maar goed nog 60 km dan is dat weer over en mag ik tot 6000 toeren max. Geen trillingen, alles klopt op de Truimph.
De zit is voor mijn 1.72 meter prima redelijk recht op.
Gas response gaat via een elektrisch motortje. Als je de sleutel van het contact omzet maar de motor niet start dan hoor je het motortje lopen als je dan gas geeft dan gaat het motortje sneller, techniek erg gaaf. Remmen prima in te stellen, echt super lichte motor dat voel je aan alles. Koppelen gaat licht en vertrouwd.
Nogmaals niet harder dan 82 km per uur gereden i.v.m. inrijden maar dat mag de pret niet drukken, ook de lichte pekel op de weg niet ik moest gewoon rijden!
De 660 na het rijden maar ff afgenomen met een doek. Ik ga er van uit dat dit meevalt ik heb iig geen pekel op de doek gezien.
Gaaf hoor ik heb afgelopen vrijdag met een quick shifter.
Welke uitvoering heb jij?
Levertijd is nog niet bekend maar ik kan niet wachten.
ik laat wel de TomTom overzetten ivm de mogelijkheid van kronkelroutes.
helaas kan dit denk ik niet met Google maps.
 
Zo de eerste 100 km staan erop, continu 4000 toeren max, rijd voor geen meter maar goed nog 60 km dan is dat weer over en mag ik tot 6000 toeren max. Geen trillingen, alles klopt op de Truimph.

Gaaf hoor ik heb afgelopen vrijdag met een quick shifter.
Welke uitvoering heb jij?
Levertijd is nog niet bekend maar ik kan niet wachten.
ik laat wel de TomTom overzetten ivm de mogelijkheid van kronkelroutes.
helaas kan dit denk ik niet met Google maps.
Afgelopen vrijdag oke, dus nog ff geduld nou ik kan je zeggen het zal je wachten waard zijn wat een heerlijke machine en ik heb er al wat gehad hoor de afgelopen 35 jaar. Quick shifter oke ik heb geen idee nooit mee gereden! Ik heb de Jet Black vond dat Matte zwart cool. Verder geen fratsen hoor ik houd daar niet van. Ik gebruik mijn telefoon en een stuur houder werkt perfect. Succes met wachtten ik zal af en toe wat posten hier wordt je wachtten nog moeilijker van hahaha
 
@Storkie Leuk die positieve berichten over de Trident!*D Hoe ziet dat inrijdschema van de Trident er precies uit?
Is die matte lak een beetje goed(streeploos) schoon te maken trouwens?
 
Dennis, ja echt een heerlijke fiets. De eerste 160 km is het niet boven de 4000 toeren, daarna 850 km niet meer dan 6000 toeren en bij 1000 km beurtje en daarna knallen. Maar ik heb al meerdere nieuwe motoren ingereden, en die 850 km ga ik heel wisselend rijden dus ik houd wel redelijk de 6000 toeren in de gaten maar zal er ook echt wel eens overheen gaan. Maar rustig aan dat sowieso, banden zijn ook nog nieuw motor is nog onbekend dus alle tijd!
 
En schoonmaken, de matte lak ik ga dat met lauw water en een microvezel doekje doen, ik rijd niet in de regen of andere ellende. Ik ben een mooi weer rijder en een poetser! Dus een btj lauw water en een microvezel doekje moet goed komen! Op internet zijn zoveel verschillende manieren van verschillende mensen dus ik ga uit van mijn eigen poets ervaringen.
 
Met een microvezel doekje kan je net zo goed 'polijsten' denk ik. :)
 
Vandaag de Trident kunnen bewonderen en kon de verleiding niet meer weerstaan toen ik 'm in de kleur Jet Black zag..:P Ik dacht eigenlijk dat alleen de zwarte delen in matte lak afgewerkt zouden zijn, maar ik kwam er vandaag dus achter dat de complete motor in de matte lak staat. Wat een plaatje!!:9~
Ik heb 'm dus maar besteld!*D
 
Afgelopen vrijdag oke, dus nog ff geduld nou ik kan je zeggen het zal je wachten waard zijn wat een heerlijke machine en ik heb er al wat gehad hoor de afgelopen 35 jaar. Quick shifter oke ik heb geen idee nooit mee gereden! Ik heb de Jet Black vond dat Matte zwart cool. Verder geen fratsen hoor ik houd daar niet van. Ik gebruik mijn telefoon en een stuur houder werkt perfect. Succes met wachtten ik zal af en toe wat posten hier wordt je wachtten nog moeilijker van hahaha
Wachten is niet mijn sterkste punt hahaha je heb meer tijd om nog meer dingen te verzinnen zoals een kettingsmeersysteen,usb lader,tankpad,en handvat verwarming.
Dus maar besteld😅
 
Storkie, kan het zijn dat je deze motor bij outsiders liet zien? Zo ja, dan heb ik’m ook gezien. En ookal was het een andere: hele gave motor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan