Triumph Trident 2021

Ik vandaag weer ff heerlijk gereden, de dijkjes gepakt. Op het laatst wel erg koude handen dus meteen maar ff de handvat verwarming besteld wordt samen met de tankpad gemonteerd heerlijk warme handje binnenkort. Uiteraard ff foto gemaakt. En voor het eerst getankt met de 660 ik kom uit op 1:19 verbruik en dat is dus max 4500 toeren gedraaid i.v.m. inrijden.
 

Bijlagen

  • IMG20210227161623[1].jpg
    IMG20210227161623[1].jpg
    254,5 KB · Weergaven: 38
  • IMG20210227161631[1].jpg
    IMG20210227161631[1].jpg
    382,8 KB · Weergaven: 38
Ja doe je goed hoor, want ik persoonlijk vind dat ook niet mooi dus voor mij zou ook de keuze zijn met de paddock stand! en dat doe ik ook gaat prima hoor. In zijn 1 en smeren maar wel met een kwast i.p.v. een spuitbus. althans ik spuit de ketting olie in een bakje en dan vanauit het bakje met een kwast geen geknoei werkt top.
Met een kwast is ook nog wel een idee idd! :t Had ook al een 'spatbeschermer' gevonden voor op een spuitbus. Zal vast niet alles tegenhouden maar denk wel dat het flink wat zooi op de velg ed. scheelt.
 
Ik vandaag weer ff heerlijk gereden, de dijkjes gepakt. Op het laatst wel erg koude handen dus meteen maar ff de handvat verwarming besteld wordt samen met de tankpad gemonteerd heerlijk warme handje binnenkort. Uiteraard ff foto gemaakt. En voor het eerst getankt met de 660 ik kom uit op 1:19 verbruik en dat is dus max 4500 toeren gedraaid i.v.m. inrijden.
Oooh wat een prachtige motor is het toch!!

Handvatverwarming lijkt me ook ideaal. Tijdens het lessen in november erg gemist, dus ik heb die optie ook gekozen.. ;)

Wat vind je van het verbruik? Ik heb echt geen idee wat een beetje normaal is met een motor, maar aangezien jij al meerdere motoren hebt gereden heb je wat vergelijkingsmateriaal natuurlijk.. Ik had eigenlijk verwacht dat hij zuiniger zou zijn, of is dat geen reële gedachte? Heb namelijk wel eens motorrijders horen zeggen dat een motor zuiniger is dan een auto, maar de (3-cilinder :P ) auto van mijn vrouw heeft nog nooit minder dan 22km op 1 liter gereden.
Verder geen probleem hoor, ben alleen benieuwd.;)
 
Oooh wat een prachtige motor is het toch!!

Handvatverwarming lijkt me ook ideaal. Tijdens het lessen in november erg gemist, dus ik heb die optie ook gekozen.. ;)

Wat vind je van het verbruik? Ik heb echt geen idee wat een beetje normaal is met een motor, maar aangezien jij al meerdere motoren hebt gereden heb je wat vergelijkingsmateriaal natuurlijk.. Ik had eigenlijk verwacht dat hij zuiniger zou zijn, of is dat geen reële gedachte? Heb namelijk wel eens motorrijders horen zeggen dat een motor zuiniger is dan een auto, maar de (3-cilinder :P ) auto van mijn vrouw heeft nog nooit minder dan 22km op 1 liter gereden.
Verder geen probleem hoor, ben alleen benieuwd.;)
Voor mij is dit verbruik een prima gemiddelde, mijn vfr had meer dorst. En weet je het is mijn hobby en ik tank ook nog een euro 98 altijd al gedaan! Maar 1:19 gemiddeld, geen snelweg gereden, geen cruise snelheid gehad dus ik denk dat de 660 dan iets zuiniger zal zijn.
 
Voor mij is dit verbruik een prima gemiddelde, mijn vfr had meer dorst. En weet je het is mijn hobby en ik tank ook nog een euro 98 altijd al gedaan! Maar 1:19 gemiddeld, geen snelweg gereden, geen cruise snelheid gehad dus ik denk dat de 660 dan iets zuiniger zal zijn.
Helder!
Als ik straks 1:19 gemiddeld haal is het voor mij ook helemaal prima. Dat is zuiniger dan mijn auto waarmee ik nu woon-werk rijd. Straks ga ik op mooie dagen lekker de Trident pakken voor woon-werk ritjes.*D Een mooi stukje van 120km per dag. (Wat ook nog eens door de baas betaald wordt. Klinkt niet verkeerd eigenlijk.._O- )
Ik ben ook een euro 98 gebruiker.:t
 
Misschien is leuk om een keer een Trident tour te doen.
Leuk idee!! :t
Als ik zo hoor van de dealer zijn er al aardig wat Tridents verkocht ondertussen. Kans dus dat de populatie Trident-rijders hier op MF ook zal groeien de komende tijd.. Ben benieuwd. :)
 
Ja zeker goed idee, ik ben ook benieuwd naar jullie verhalen straks met de Trident, leuk om zo met mijn hobby bezig te zijn. En het wordt alleen maar leuker straks op het forum! maar totdat jullie de Trident hebben zal ik hier de 660 eer alvast hoog houden. O-) Want wat een coole fiets hebben wij gekocht! Net nog even contact gehad met de Truimph dealer, die was vandaag ff een rondje om gegaan op zijn 660 demo en was ook zeer te spreken over de 660. Tja dat kon ik alleen maar beamen.
 
@Storkie Heb je trouwens al eens iemand achterop gehad? Is dat een beetje te doen? Voor de passagier bedoel ik dan he. ;)
Mijn vrouw gaf eerder aan waarschijnlijk nooit achterop te gaan, maar ze wordt ondertussen toch enthousiaster en liet zelfs al vallen dat ze misschien ook maar lessen moet gaan nemen als het cbr alle achterstanden een beetje heeft bijgewerkt._O-
 
@Storkie Heb je trouwens al eens iemand achterop gehad? Is dat een beetje te doen? Voor de passagier bedoel ik dan he. ;)
Mijn vrouw gaf eerder aan waarschijnlijk nooit achterop te gaan, maar ze wordt ondertussen toch enthousiaster en liet zelfs al vallen dat ze misschien ook maar lessen moet gaan nemen als het cbr alle achterstanden een beetje heeft bijgewerkt._O-
Moge Dennis,
Nee man ik heb nog niemand achterop gehad, gaat ook niet gebeuren want ik ga de passagiers stepjes en de ophanging daarvan verwijderen.
Ik zit te wachten op vier korte inbus boutjes om als vervangers te dienen voor de bestaande inbus boutjes. Ik rijd toch nooit met iemand achter op (alleen staande vader al jaren) *O*en heb ze al een keer verwijderd en ik vond dat mooier staan. Dus woensdag de inbus boutjes ophalen en dan de passagiers stepjes eraf! Maar als ik de test rijders moet geloven gaat dit prima, je moet dan wel de achter vering strakker zetten want die staat standaard op 75 kilo afgesteld. En lessen ja ik zou het sowieso doen, heerlijk samen motor rijden. Gedeelde hobby hoe mooi is dat! Ik ga weer aan het werk, zit nu in de baas zijn tiid op het Forum O-)
 
Denk idd ook dat dat heel goed staat zonder passagiersstepjes! Ik liep ook met dat idee..totdat mijn dagelijkse motorgezeur ineens niet meer als gezeur werd gezien dus. :P
Haal je die boutjes gewoon bij de dealer vandaan? Dan weet ik alvast waar ik moet zijn als er straks nog een Trident in de garage staat.. _O-
Is die achtervering gewoon even snel handmatig te veranderen als er een keer iemand achterop gaat?
 
Denk idd ook dat dat heel goed staat zonder passagiersstepjes! Ik liep ook met dat idee..totdat mijn dagelijkse motorgezeur ineens niet meer als gezeur werd gezien dus. :P
Haal je die boutjes gewoon bij de dealer vandaan? Dan weet ik alvast waar ik moet zijn als er straks nog een Trident in de garage staat.. _O-
Is die achtervering gewoon even snel handmatig te veranderen als er een keer iemand achterop gaat?
Bij mijn motor heb ik die via AliExpress besteld. :)
Afdekschroef.jpg
 
Ik ga woensdag ff langs bij de dealer, horen of hun een afdekboutje hebben. Zo niet dan zal ik verder moeten zoeken, er is genoeg heb ik al gezien. Vind het zonder passagiers stepjes net ff mooier staan.
 

Bijlagen

  • IMG20210301185002[1].jpg
    IMG20210301185002[1].jpg
    175,7 KB · Weergaven: 39
  • IMG20210301184942[1].jpg
    IMG20210301184942[1].jpg
    189,7 KB · Weergaven: 34
Ik ga woensdag ff langs bij de dealer, horen of hun een afdekboutje hebben. Zo niet dan zal ik verder moeten zoeken, er is genoeg heb ik al gezien. Vind het zonder passagiers stepjes net ff mooier staan.
Helemaal mee eens, erg mooi zo!!
Zomaar een idee hoor..kunnen er niet van die kunststof afdekdopjes in zoals ze ze in de bouwmarkt verkopen? Zoiets bedoel ik.
 
Helemaal mee eens, erg mooi zo!!
Zomaar een idee hoor..kunnen er niet van die kunststof afdekdopjes in zoals ze ze in de bouwmarkt verkopen? Zoiets bedoel ik.
En dan verkopen als luxe afdekdop, twee euro per stuk. :+

Een imbus staat beter vind ik en kan er makkelijker zonder problemen uit.
Ik weet niet of die dop er zonder schroevendraaier er achter krasvrij uit gaat en of die blijft zitten in de loop der tijd.
Trillen, schudden, warm/koud. Circuitrijden? :+
 
En dan verkopen als luxe afdekdop, twee euro per stuk. :+

Een imbus staat beter vind ik en kan er makkelijker zonder problemen uit.
Ik weet niet of die dop er zonder schroevendraaier er achter krasvrij uit gaat en of die blijft zitten in de loop der tijd.
Trillen, schudden, warm/koud. Circuitrijden? :+
Haha goede handel idd!

Heb verder geen idee hoe makkelijk die dopper erin en eruit gaan hoor. En heb er ook nog helemaal niet serieus naar gekeken verder. Ik kwam eigenlijk alleen op het idee van die doppen na de gedachte iets te willen vinden wat de bevestigingspunten op het frame niet nog dikker zou maken. Maar er zijn natuurlijk ook gewoon boutjes met een subtiele kop. O-)
 
Vandaag weer ff 60 km gereden, best koud hoop dat snel de handvatverwarming binnen is! Je kunt nu na 300 km wel merken dat de drie cilinder losser wordt als algeheel begrip!
Klein, maar o zo groot detail de haakse ventielen op de motor, erg makkelijk met banden op pompen. Dat is echt zo top, waar je al niet allemaal blij van kunt worden, nou ik wel!
105 km per uur gereden, echt als een blok op de weg, starten lopen met koude start. Ik moest wel ff wennen aan de kleine versnelling pook hier mee bedoel ik, hij zit dicht bij het blok, dus ik moest gevoelsmatig wennen want soms zat ik te wijd met mijn voet, komt wrs omdat deze bij de beamer verder weg zat, maar nu na 300 km geen probleem meer.de automatische knipperlicht uitzetter is geen optie. wat hij doet is als automatisch is ingeschakeld 8sec knipperen en gaat dan uit!? nou die 8 sec heb je niets aan, dus steeds als je voor een stoplicht staat gaat hij uit en moet je opnieuw links of recht drukken! Als je de bocht door gaat blijft hij nog 58 meter knipperen alvorens hij automatisch uitgaat. maar bij mij staat het knipperlicht weer op normaal, prima te hanteren verder. Ook vandaag de ketting ingesmeerd, dit gaat vanwege de grote ruimte om te smeren prima! Je kunt er gemakkelijk bij. En over het geluid van de 660, echt zo drie cilinder achtig, echt bad ass sound wat hij produceert.
 

Bijlagen

  • VID20210305154557[1].mp4
    20,7 MB
Laatst bewerkt:
@Storkie Leuk weer wat te horen over je ervaringen met de Trident!:t Zat er stiekem al een beetje op te wachten._O-

Haakse ventielen was me nog helemaal niet opgevallen maar ideaal dat dat er standaard op zit!
Jammer dat je weinig aan die automatische knipperlicht uitschakeling hebt. Dan hadden ze na mijn idee beter deze optie achterwege kunnen laten.;)
 
Even over de automatische knipperlicht uitzetter het lijkt mij toch in de meeste gevallen handig. Volgens de instructie moet hij 8 seconden aanblijven plus 65 meter.
Dit zou toch in de meeste gevallen voldoende moeten zijn?
Naar links/rechts van te voren binnen de 65 mtr richting aangeven en daarna gaat hij automatisch uit.
Er is ook een auto geavanceerd optie op zodat je met een korte puls hem 3x kan laten knipperen. Dit lijkt mij handig met inhalen. Maar om dit te testen moet ik nog ff wachten.
 
Even over de automatische knipperlicht uitzetter het lijkt mij toch in de meeste gevallen handig. Volgens de instructie moet hij 8 seconden aanblijven plus 65 meter.
Dit zou toch in de meeste gevallen voldoende moeten zijn?
Naar links/rechts van te voren binnen de 65 mtr richting aangeven en daarna gaat hij automatisch uit.
Er is ook een auto geavanceerd optie op zodat je met een korte puls hem 3x kan laten knipperen. Dit lijkt mij handig met inhalen. Maar om dit te testen moet ik nog ff wachten.
Aha..dat klinkt toch allemaal niet zo verkeerd idd! Bedoel je dat die optie van 3x knipperen gewoon als mogelijkheid aanwezig is op de Trident? Dat is dan dus gewoon het comfortknipperen zoals het in auto's zit, mooi hoor! *D
Waar heb je de instructies gevonden trouwens? Vind t wel leuk alvast wat in te lezen..;)
 
Even over de automatische knipperlicht uitzetter het lijkt mij toch in de meeste gevallen handig. Volgens de instructie moet hij 8 seconden aanblijven plus 65 meter.
Dit zou toch in de meeste gevallen voldoende moeten zijn?
Naar links/rechts van te voren binnen de 65 mtr richting aangeven en daarna gaat hij automatisch uit.
Er is ook een auto geavanceerd optie op zodat je met een korte puls hem 3x kan laten knipperen. Dit lijkt mij handig met inhalen. Maar om dit te testen moet ik nog ff wachten.
Ja in de theorie is het handig, maar als je ruim op tijd richting aangeeft en je moet lang wachtten voor een stoplicht dan gaat hij uit! Dat hij zelf uitgaat is absoluut handig, maar in het verkeer echt niet! Je staat dan voorgesorteerd voor een richting, maar je geeft geen richting meer aan!
Hij zou gewoon langer aan moeten blijven i.p.v. die 8 sec, en als je dan die 65 mtr hebt gereden vanzelf weer uitgaan. Maar dit voorkom je allemaal om hem gewoon op handmatig te zetten, het richting schuifje op de motor laat zich erg licht en gemakkelijk aan en uit zetten, je mist hem niet als je aan wilt zetten met je handschoenen aan!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan