Tuono Bastards Deel 21

Heeft iemand die het 2021 model van de tuono heeft toevallig de akrapovic uitlaat? Ik ben heel benieuwd hoe het bevalt!
Wanneer ik op de site van akrapovic kijk zie ik dat er voor de 2021 nog geen demper is , ik had een akrapovic onder mijn 2019 Tuono , heb er 2 onder gehad eerst de carbon demper zonder e-keur en later de demper met e-keur onder mijn 2021 Tuono ga ik geen akra meer plaatsen heb de toegevoegde waarde er niet van kunnen ontdekken , ontdekte wel de bodem van mijn portemonnee.
 
Heb via Kriega de Tuono V4 Factory Fit Kit besteld en een US-30 Dry Pack nadat mn Duo Seat was nagestuurd. Opzich zit het redelijk vast, maar 30L is wel weinig voor 2 weken Alpen. 1 paar schoenen en het zit al vol.
ik zou er een US20 bovenop kunnen doen, maar ben bang dat het op de smalle kont van de Tuono toch te onstabiel wordt. Er kunnen ook 2x US10 aan de iedere zijde gemaakt worden.....
Deze week een weekendje weg met de US-20 dus dan kan ik eea ff uitproberen.
4AF49C97-65CC-4820-9C50-00EA8360F36F.jpeg
BD960EBC-1403-4A62-B716-33DD6376CA31.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Heb via Kriega de Tuono V4 Factory Fit Kit besteld en een US-30 Dry Pack nadat mn Duo Seat was nagestuurd. Opzich zit het redelijk vast, maar 30L is wel weinig voor 2 weken Alpen. 1 paar schoenen en het zit al vol.
ik zou er een US20 bovenop kunnen doen, maar ben bang dat het op de smalle kont van de Tuono toch te onstabiel wordt. Er kunnen ook 2x US10 aan de iedere zijde gemaakt worden.....
Deze week een weekendje weg met de US-20 dus dan kan ik eea ff uitproberen.Bekijk bijlage 1656393Bekijk bijlage 1656394
Die bevestiging zou mij toch geen gerust gevoel geven, er achter rijden zou ik al helemaal niet doen.
Zelf heb ik op mijn Tuono, 2e generatie, de C-bow zijtassen drager van Hepco&Becker, zit als een huis en bevalt me goed.

 
Mijn Tuono 1000rr uit 2007 maakt sinds kort met het loslaten van het gas veel plofjes uit de uitlaat. Eerder gebeurde het wel eens maar nu is het elke keer zodra ik van het gas ga. Wat kan dit zijn? De klepspeling moet nog wel gecontroleerd worden maar zal een te grote marge dit kunnen veroorzaken?
 
Mijn Tuono 1000rr uit 2007 maakt sinds kort met het loslaten van het gas veel plofjes uit de uitlaat. Eerder gebeurde het wel eens maar nu is het elke keer zodra ik van het gas ga. Wat kan dit zijn? De klepspeling moet nog wel gecontroleerd worden maar zal een te grote marge dit kunnen veroorzaken?
Het kan zoveel zijn, maar check vooral de uitlaatpakkingen, met mijn Honda SP1 leek het wel artilleriegeschut als ik het gas dicht deed.
bleek de grafiet bus (pakkingbus) compleet weg te zijn in een van de bochten.
 
12.5 V met draaiende motoren 3k toeren is mi te laag. Zou meer rond de 14V moeten liggen meen ik te weten.....
 
Rond de 12,5v
Gemeten met het dashboard of met een losse multimeter?
12,5 volt is iig veel te laag, laadspanning moet rond de 3000 rpm ongeveer 14,2 volt zijn.

 
Even verder gekeken op andere fora en lijkt idd de strator te zijn.... Nu zie ik veel gereviseerde exemplaren online te koop staan iemand hier ervaringen mee? Een nieuwe bij de dealer is rond de 330 euro lees ik zo snel even.
 
Even verder gekeken op andere fora en lijkt idd de strator te zijn.... Nu zie ik veel gereviseerde exemplaren online te koop staan iemand hier ervaringen mee? Een nieuwe bij de dealer is rond de 330 euro lees ik zo snel even.
Ik zou eerst eens aan het meten gaan, kan ook de regelaar zijn of alleen de stekker daarvan.
 
Even verder gekeken op andere fora en lijkt idd de strator te zijn.... Nu zie ik veel gereviseerde exemplaren online te koop staan iemand hier ervaringen mee? Een nieuwe bij de dealer is rond de 330 euro lees ik zo snel even.
Even zoeken in dit topic op stator, vind je alle info. Zeer veel voorkomend probleem naast gecorrodeerde stekkers. Ter controle kun je nog even meten of het niet aan je sr ligt maar vaak zit de hoofdoorzaak in de stator.

Enige goede oplossing is je huidige stator mits origineel opnieuw laten wikkelen bij sevior en verder je olieniveau hoog houden t.b.v. koeling. Alle andere opties zijn het net niet, zoals een nieuw type stator via de dealer of oliekoeling etc.

Stationair moet hij zelfs op je dashboard overigens al boven de 14 volt uitkomen.
 
Die bevestiging zou mij toch geen gerust gevoel geven, er achter rijden zou ik al helemaal niet doen.
Zelf heb ik op mijn Tuono, 2e generatie, de C-bow zijtassen drager van Hepco&Becker, zit als een huis en bevalt me goed.

De voorste lus zit aan de duo seat vast, de achterste lus zit aan het subframe vast dus dat zit wel snor. Enige wat los kan zijn de haakjes die door de lussen gaan, maar dan moet je ze wel heel los vastmaken wil dat een kans hebben om zichzelf te ontdoen.
Heb indd nog even naar de C-Bow en de Ventura rack gekeken... ondanks een veel stabielere oplossing is het wel gelijk een stuk serieuzer en stuk bulkier. (Ik zou persoonlijk wss voor de Ventura gaan. Met een roltas achterop kan je evt nog met een duo passagier op pad).
 
Wanneer ik op de site van akrapovic kijk zie ik dat er voor de 2021 nog geen demper is , ik had een akrapovic onder mijn 2019 Tuono , heb er 2 onder gehad eerst de carbon demper zonder e-keur en later de demper met e-keur onder mijn 2021 Tuono ga ik geen akra meer plaatsen heb de toegevoegde waarde er niet van kunnen ontdekken , ontdekte wel de bodem van mijn portemonnee.
Zijn er wel, zie mijn eerdere bericht. Op Aprilia site (Aprilia.it of de Engelse versie) staan ze allebei.

Heb de carbon demper met race map besteld vandaag. Levertijd helaas wel onbekend (eerder gaven ze aan dat er voorraad was). Voornaamste redenen voor mij zijn de looks (vind de standaard demper niet mooi), het rijgedrag (zou beter moeten zijn na de map) en behoud garantie.
 
Even verder gekeken op andere fora en lijkt idd de strator te zijn.... Nu zie ik veel gereviseerde exemplaren online te koop staan iemand hier ervaringen mee? Een nieuwe bij de dealer is rond de 330 euro lees ik zo snel even.
Ik heb zelf destijds mijn stator, na volle tevredenheid, laten wikkelen bij CARMO. Dikkere draad en zwaarder geïsoleerd. Heb je een alternatief voor Sevior.

Zoals gezegd, Idd wel even doormeten voor de zekerheid.


Suc6
 
Iemand al geprobeerd om op zijn nieuwe tuono 2021 het MIA systeem aan de gang te krijgen ,uiteraard na installatie van de unit ? mijn dealer is het ook niet gelukt verder , al eens gekeken naar de onderkant van je balhoofd. Dus ff bukken en kijken omhoog tussen voorspatbord en topkuip kijk eens hoe roestig dat is ! 3 maanden jong en nog geen water gezien , ook je motorstoringslampje al aan gehad ? Ik al 6 keer aprilia roept dat ze nieuwe software aan het schrijven zijn om dat probleem op te lossen , geloof dat het klaa
r is in 2085 als er geen tuono's meer zijn., Kortom voor 22000 euro krijg je iets wat nog niet af is en ten dele niet werkt en op sommige punte
n van habbi babbi kwaliteit is , rijden doet hij prima maar er klopt veel nog niet , tja euro 5
Zijn er wel, zie mijn eerdere bericht. Op Aprilia site (Aprilia.it of de Engelse versie) staan ze allebei.

Heb de carbon demper met race map besteld vandaag. Levertijd helaas wel onbekend (eerder gaven ze aan dat er voorraad was). Voornaamste redenen voor mij zijn de looks (vind de standaard demper niet mooi), het rijgedrag (zou beter moeten zijn na de map) en behoud garantie.
Inderdaad op de it pagina staan ze wel , maar de demper met e-keur kost ruim 3600 euro 1200 euro duurder dan voor de 2020 modellen.
 
ja, heb het lampje ook. Maxvdh heeft een krukas (meen ik) calibratie laten doen en sindsdien geen lampje meer.....
De mia weer ik niets van, ga ik vooralsnog niet mee rijden.
Roest balhoofd, ga ik vanavond eens checken.
Euro5?, bedien kabels van uitlaatklep loskoppelen.... ook door Max gedaan, naar tevredenheid meen ik.
 
Iemand al geprobeerd om op zijn nieuwe tuono 2021 het MIA systeem aan de gang te krijgen ,uiteraard na installatie van de unit ? mijn dealer is het ook niet gelukt verder , al eens gekeken naar de onderkant van je balhoofd. Dus ff bukken en kijken omhoog tussen voorspatbord en topkuip kijk eens hoe roestig dat is ! 3 maanden jong en nog geen water gezien , ook je motorstoringslampje al aan gehad ? Ik al 6 keer aprilia roept dat ze nieuwe software aan het schrijven zijn om dat probleem op te lossen , geloof dat het klaa
r is in 2085 als er geen tuono's meer zijn., Kortom voor 22000 euro krijg je iets wat nog niet af is en ten dele niet werkt en op sommige punte
n van habbi babbi kwaliteit is , rijden doet hij prima maar er klopt veel nog niet , tja euro 5

Inderdaad op de it pagina staan ze wel , maar de demper met e-keur kost ruim 3600 euro 1200 euro duurder dan voor de 2020 modellen.
Als je een Akra openmaakt zie je aan de binnenkant nou niet meteen enig verschil met bv een Bos demper, (heb beide merken al eens open gehad)
ik denk omdat de hele racewereld, oa de moto-GP ondertussen met Akra rondraced ze daarom denken dat het geld mag kosten.
Persoonlijk koop ik liever voor die €3600,- een leuke motorfiets dan alleen een Demper.
En, een hittebestendige Akra sticker kost maar €15,- , dus ............ :+
 
ja, heb het lampje ook. Maxvdh heeft een krukas (meen ik) calibratie laten doen en sindsdien geen lampje meer.....
De mia weer ik niets van, ga ik vooralsnog niet mee rijden.
Roest balhoofd, ga ik vanavond eens checken.
Euro5?, bedien kabels van uitlaatklep loskoppelen.... ook door Max gedaan, naar tevredenheid meen ik.
Klopt! Sta op 3000km inmiddels: lampje niet meer gezien (calibratie gedaan bij 1000km).

@Dodge57 de MIA module heb ik niet, maar hoor wel dat meer mensen daar problemen mee hebben.

De prijs van de Euro 5 demper op de IT site lijkt me een fout. Zal wel 2000+ worden gok ik, belachelijk 😂 voor de helft heb je de carbon akra met race map
 
Na het weer in elkaar zetten van de achterste cilinder van m'n Tuono link hier en een paar week op de FZR600R heb door moeten brengen ben ik blij dat ik weer fatsoenlijk koppel onderin heb.
Manmanman, braapgeweld ga ik goed op.

Leuk om te zien dat het met Aprilia's toch altijd wat te verbeteren of personaliseren is, motoren moeten nog even op braapsmaak gebracht worden, hoe nieuw ze ook zijn.
 
Heb gisteren de metingen gedaan maar bleek toch de stator te zijn... Deze gaat vandaag op de post naar Stevoir. Bedankt voor de tip 👍🏻
Bij terugkomst even monteren/solderen volgens zijn uitleg en daarna oliepeil altijd op max houden t.b.v. de koeling.

Dan moet je er in principe geen problemen meer mee krijgen.

Succes.
 
Klopt! Sta op 3000km inmiddels: lampje niet meer gezien (calibratie gedaan bij 1000km).

@Dodge57 de MIA module heb ik niet, maar hoor wel dat meer mensen daar problemen mee hebben.

De prijs van de Euro 5 demper op de IT site lijkt me een fout. Zal wel 2000+ worden gok ik, belachelijk 😂 voor de helft heb je de carbon akra met race map
Ik had op de rs660 de mia module (leek me echt super handig). Maar ik kreeg het met geen mogelijkheid werkend. Ik heb het op de tuono dus ook maar niet genomen..
 
Ik had op de rs660 de mia module (leek me echt super handig). Maar ik kreeg het met geen mogelijkheid werkend. Ik heb het op de tuono dus ook maar niet genomen..
Jammer dat het zo slecht werkt. Voor mij zie ik echter geen meerwaarde. Heb m’n iPhone op t stuur en die doet t prima!

Heb trouwens vorige week wel een screen protector besteld voor de TFT bij Speedo Angels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan