Tuono Bastards Deel 21

Voor de liefhebber heb ik ook nog een nieuwe Akrapovic titanium linkpipe liggen voor een Tuono V4 1100. Beschikbaar vanaf maart.
2FAB6BEA-0EB4-41D1-BF95-C1513D40F7F5.jpeg
 
Hey y´all, ik sta op het punt een Tuono V4 1100 Factory van BJ 2022 (gebruikt) aan te schaffen, zijn er dingen waar ik op moet letten bij het aankopen van zo´n mooie schone italiaanse?
 
Hey y´all, ik sta op het punt een Tuono V4 1100 Factory van BJ 2022 (gebruikt) aan te schaffen, zijn er dingen waar ik op moet letten bij het aankopen van zo´n mooie schone italiaanse?
Wat ik zo lees op het AF1 forum is koelwatertemperatuur, die loopt nog wel eens zo hoog op op warme dagen dat de motor zichzelf uit zet. Verder eigenlijk weinig.
 
Ik denk je rechter pols bij de proefrit en flitspalen
Zal wel moeten lukken 😂

Wat ik zo lees op het AF1 forum is koelwatertemperatuur, die loopt nog wel eens zo hoog op op warme dagen dat de motor zichzelf uit zet. Verder eigenlijk weinig.
Ja, is dit ook niet te wijten aan het feit dat de italiaanse fietsen altijd warm staan te lopen? 😅

Ja, een 19-20 halen want die is mooier 😂

Moet je wel kiezen uit Atomico Racer of Superpole, vond ik zelf errug lastig..
Ik dacht eraan maar ik heb toch liever een LED koplamp, de 19-20 zijn ook wel goed maar ze zijn toch nog steeds een ouder modelletje
 
Zal wel moeten lukken 😂


Ja, is dit ook niet te wijten aan het feit dat de italiaanse fietsen altijd warm staan te lopen? 😅


Ik dacht eraan maar ik heb toch liever een LED koplamp, de 19-20 zijn ook wel goed maar ze zijn toch nog steeds een ouder modelletje
Maar wel met een veel mooier lijnenspel, die factory kont mag wat mij betreft in The Metropolitan Museum of Art hangen als moderne kunst.
B18E93D8-DE94-4A9B-8D14-C17D047F3BAA.jpeg

Plus dat vanaf 2017 tm 2020 elke factory voor dat jaar een unieke kleurstelling heeft.

Maar goed, over smaak valt niet te twisten. :)
 
Hier ook maar even mijn nieuwste aanwinst voorstellen: Aprilia Tuono 2006 met nog geen 17.000 km op de teller. Ziet er uit als nieuw.
Voorzien van wat leuke opsmuk om en rond het stuur en een MIVV uitlaat (met e-keur jippie).

Nog geen meter gereden (papieren in orde aan het brengen) maar wel al veel staan kwijlen in de garage :-)
Wel erg benieuwd naar hoe dit rijdt. Hiervoor heel wat Triumph drie cilinders gehad, een KTM twin en een Husqvarna mono cilinder.

De aanpassingen die zullen volgen:
- batterij vervangen. Na de moto opgepikt te hebben thuisgekomen en platte batterij. Ik hoop dat er geen achterliggend probleem is?
- op termijn de 190 band vervangen door een 180 vermoedelijk
- tandwielverhouding aanpassen

Daarnaast op zoek naar een goede dealer Aprilia in centrum België. Iemand tips?
 

Bijlagen

  • Tuono2.jpg
    Tuono2.jpg
    264,1 KB · Weergaven: 43
  • Tuono3.jpg
    Tuono3.jpg
    258,5 KB · Weergaven: 41
Ik rij zelf met 190/55 achter, rijdt heerlijk en heb veel grondspeling. Specifieke reden waarom je naar een 180 wil?
Op het Youtube kanaal van AP Workshops hoorde ik dat een 190 wel eens problemen met de ketting kon geven dacht ik en dat een 180 iets vlotter de bocht in valt.
Ik zal de 190 uiteraard eerst oprijden alvorens te vervangen
 
Ik rij zelf met 190/55 achter, rijdt heerlijk en heb veel grondspeling. Specifieke reden waarom je naar een 180 wil?
een 180 band stuurt sneller en lichter, voor de velgbreedte maakt het niet uit, in de boeken staan 2 maten; 190 en 180.
De vermelde hoogtemaat ben ik even kwijt, zou ik op moeten zoeken.
De 190/55, zoals jij ook al zegt, stuurt ook sneller in dan de 190/50 die er af fabriek gemonteerd wordt.
 
Hier ook maar even mijn nieuwste aanwinst voorstellen: Aprilia Tuono 2006 met nog geen 17.000 km op de teller. Ziet er uit als nieuw.
Voorzien van wat leuke opsmuk om en rond het stuur en een MIVV uitlaat (met e-keur jippie).

Nog geen meter gereden (papieren in orde aan het brengen) maar wel al veel staan kwijlen in de garage :-)
Wel erg benieuwd naar hoe dit rijdt. Hiervoor heel wat Triumph drie cilinders gehad, een KTM twin en een Husqvarna mono cilinder.

De aanpassingen die zullen volgen:
- batterij vervangen. Na de moto opgepikt te hebben thuisgekomen en platte batterij. Ik hoop dat er geen achterliggend probleem is?
- op termijn de 190 band vervangen door een 180 vermoedelijk
- tandwielverhouding aanpassen

Daarnaast op zoek naar een goede dealer Aprilia in centrum België. Iemand tips?
Controleer, na de nieuwe accu eerst goed opgeladen te hebben, je laadspanning en controleer de stekkers van de dynamo naar de spanningsregelaar.
Deze willen nog wel eens verbranden, te zien aan zwartgeblakerde stekkers en de gesmolten behuizing van de stekker.
 
Ik ga in mijn '17 Tuono een usb poort zetten, maar de originele plaats is mijnsinziens niet optimaal. Heeft iemand dit al gedaan en zoja waar hebben jullie die geplaatst
 

Bijlagen

  • 20230106_163834.jpg
    20230106_163834.jpg
    165,4 KB · Weergaven: 19
Deze gezien
Bij AP workshops raden ze Yuasa TTZ14S aan, beter dan standaard YTZ14BS (icm hun verbeterde kabelset en solenoide). Hierdoor zou de gen1 super goed starten.

 
Ander vraagje,
iemand die zijn telefoon monteert tussen tellerpartij en flyscreen?
Ik was het eens tegengekomen maar kan het niet terugvinden
 
Bij AP workshops raden ze Yuasa TTZ14S aan, beter dan standaard YTZ14BS (icm hun verbeterde kabelset en solenoide). Hierdoor zou de gen1 super goed starten.

Vergeet niet dat het CCA van de TTZ14S al 30A hoger ligt als de YTZ14BS,
Ik denk dat je met een startrelais van bv Yamaha in combinatie van de TTZ14S hetzelfde resultaat berijkt.
Maar dan voor de helft van dat bedrag.
Welk startrelais je daarvoor nodig hebt staat in de OP, maar eigenlijk kun je elk relais gebruiken dat een 100-150 A startstroom aankan, en een passend stekkertje uiteraard.
( van de genoemde startstroom ben ik niet zeker (de cijfers), maar die van Aprilia is beduidend lager als die van de Yamaha)
 
Terug
Bovenaan Onderaan