Tuono Bastards Deel 21

Vaak kan je het verhelpen door de keerringen schoon te maken met de Risk Seal Doctor of iets vergelijkbaars.

Ik heb HK gemaild met de vraag hoe en wat. Staat wel een prijslijst op de site maar check, check, dubbel check. Als het inderdaad voor rond de 500 euro kan dan breng ik hem naar Tiel. Vakantiegeld en dertiende maand moeten ergens aan op :+

Ander puntje was dat de achterband na dit seizoen wel een nieuwe kan worden. Advies? Handleiding spreekt over "Pirelli Dragon Supercorsa Evo" wat heel tof klinkt maar Pirelli onder de auto gumde ik redelijk snel op. Plus, handleiding is al 15 jaar oud...
 
Ander puntje was dat de achterband na dit seizoen wel een nieuwe kan worden. Advies? Handleiding spreekt over "Pirelli Dragon Supercorsa Evo" wat heel tof klinkt maar Pirelli onder de auto gumde ik redelijk snel op. Plus, handleiding is al 15 jaar oud...
Nu komen de adviezen voor een s22 of s23. Ik zelf rij met de mitas sportforce + ev. Heb er nu 100 km mee gereden en voor mij dikke prima!
 
  • Leuk
Waarderingen: Fear
Welke voorband heb je, ook niet geheel onbelangrijk.

Een zwarte... Zonder gekheid, geen idee. Motor staat niet thuis dus kan het niet checken. Foto's van mijn motor laten alleen "Michelin" zien. Qua profiel een stuk meer dan genoemde Pirelli (zie bijvoorbeeld deze foto) dus neig meer straat/budget dan genoemde Pirelli maar puur gevoel.

Kom ik op terug!

Edit:
Achter ligt er, foto's van profiel vergelijkende, Michelin Pilot Street Radial op. Voorzijde is het profiel daarvan echter niet matchende qua product foto's versus mijn foto.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij sinds kort met Pirelli Diablo Rosso Corsa IV en ik moet er heel erg aan wennen. Motor “valt” meer de bocht in. Hiervoor reed ik eigenlijk altijd met Bridgestone S22, ook op het circuit. Fantastische band en de S23 schijnt nog beter te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fear
Een zwarte... Zonder gekheid, geen idee. Motor staat niet thuis dus kan het niet checken. Foto's van mijn motor laten alleen "Michelin" zien. Qua profiel een stuk meer dan genoemde Pirelli (zie bijvoorbeeld deze foto) dus neig meer straat/budget dan genoemde Pirelli maar puur gevoel.

Kom ik op terug!

Edit:
Achter ligt er, foto's van profiel vergelijkende, Michelin Pilot Street Radial op. Voorzijde is het profiel daarvan echter niet matchende qua product foto's versus mijn foto.
Aan de hand van het profiel van de voorband op de foto kan ik niet direct een match vinden, maar gezien de michelins over het algemeen een slap/soepel karkas hebben matcht dat slecht met andere merken.
Het beste bij deze voorband is een achterband in dezelfde serie, of kiezen voor een andere set.
Op mijn Tuono deden de Michelin Pilot-Power 2CT (Budget, maar prima) het wel goed, de Pirelli Angel GT2 wat minder, en nu met de Bridgestone S21 meer dan tevreden.
Met Dunlop heb ik, onder een andere motor (VTR-Sp1) wat (veel) minder goede ervaringen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fear
Op mijn Tuono deden de Michelin Pilot-Power 2CT (Budget, maar prima) het wel goed, de Pirelli Angel GT2 wat minder, en nu met de Bridgestone S21 meer dan tevreden.

Bedankt voor de tips. De Bridgestone neem ik sowieso mee door de positieve reacties hier. De Angel GT2 is wat series onder de "Pirelli Dragon Supercorsa Evo" die Aprilia voorschrift toch? Althans, neem nu aan dat Dragon gewoon vervangen is door Diablo en dat ik nu naar de "Diablo SUPERCORSA SP - V4" zou moeten kijken.

Zijn voorband is een ouder type Michelin. Ik zou dan sowieso voor een setje gaan...

Duidelijke taal.

Maar ik rijd sowieso eerst de achterband op. Nu al beide vervangen klinkt wat excessief. Kan ik mooi nog even wat onderzoek doen naar welk type. Het wordt waarschijnlijk de hier veelal genoemde Bridgestone (al dan wel de S23 van dit jaar) maar wil ook wel even in Pirelli duiken. Sowieso een beeld krijgen van prijzen en waar te bestellen en/of laten monteren.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou als ik jou was eens kijken naar de dotcode op je banden. Die oude Michelin wordt niet meer gemaakt..
 

Bijlagen

  • Screenshot_20240329_225739_Chrome.jpg
    Screenshot_20240329_225739_Chrome.jpg
    190,4 KB · Weergaven: 0
Ik zou als ik jou was eens kijken naar de dotcode op je banden. Die oude Michelin wordt niet meer gemaakt..

Zoals gemeld staat de motor bij de garage voor een check (particulier gekocht dus voor de zekerheid) en beurtje. DOT kan ik daardoor nu niet controleren. Maar neem aan dat de band, ondanks de mogelijke leeftijd, in goede staat is aangezien men daar niets over heeft gezegd.

Het wordt achterband oprijden en dan, zoals het er nu uit ziet, een set Bridgestone S23 er onder. Mogelijk volgende week wat meer duidelijkheid als de balhoofdlager vervangen is en ik de motor retour heb. Duidelijkheid wat er nu daadwerkelijk op ligt qua type band en DOT code. En voor mij mogelijk ook prijsopgave van de Bridgestone bij de huidige garage.
 
Maar neem aan dat de band, ondanks de mogelijke leeftijd, in goede staat is aangezien men daar niets over heeft gezegd.
Ik zou het niet zomaar aannemen. Maja, wie ben ik.
Een band die 5 tot 10 jaar oud is zou ik vervangen ondanks zijn profiel.
Het is immers je contact met de weg! Voor die paar 100 euro zou ik het risico niet nemen en aangezien de motor toch bij de garage staat zou ik meteen de banden laten vervangen.
Wat let je om de garage te bellen en te vragen of ze even willen kijken naar de dotcode?.
 
Als je op budget wil blijven gewoon nieuwe setje 2ct eronder, beter dan een combi van oude banden.
Of Bridgestone bt016 pro.
Doen het voor mij prima onder de Tuono (mijn mooi-weer-motor).



Nu ben ik zelf niet zo bang voor banden. Als ze nog goed zijn, zijn ze nog goed.
Zelf wel een mismatch van oudere banden onder m'n Tuono weggegooid en er nieuwe onder gelegd. Maar vooral omdat het gewoon niet goed meer reed. Niet omdat de dot code me te oud leek.
 
Wat let je om de garage te bellen en te vragen of ze even willen kijken naar de dotcode?.

Eerlijk antwoord? Bij afgeven van de motor was de weersvoorspelling duidelijk (lees: niet rijden) en heb ik kenbaar gemaakt geen haast te hebben. Ben sowieso niet van het bellen, bespreek het liever volgende week face to face.

Totaal moet ook nog even deels bezinken hier. Het ging van "de achterband" is matig tot aan het advies hier direct beide banden te vervangen 😅

Als je op budget wil blijven gewoon nieuwe setje 2ct eronder, beter dan een combi van oude banden.

Budget hoeft niet. Ik wil alleen niet onnodig te veel betalen door er blind op te leggen wat Aprilia voorschrijft. Een set Bridgestone S23 heb ik voor onder de 400 (inclusief een globale post voor montage) als ik de diverse sites mag geloven. Pirelli gaat richting 450 (de Supercorsa).
 
Ik snap gewoon niet dat iemand een nieuwer type achterband erop legt en nog met een fricandellen voorband wilt rijden omdat deze niet op is. Hoezo, weg rij kwaliteit.
Advies, vervang complete bandenset!
 
Ik heb reeds offerteaanvragen de deur uit gedaan ;) Dit setje komt er sneller dan ik van plan was/dacht. Maar dan is de lijst wel compleet afgevinkt
Ik heb de banden bij de mijne ook direct vervangen. Was een wereld van verschil. Ik heb er Rosso 3 onder omdat ik daar met verschillende motoren ervaring mee had, ook op t circuit en Ik was voor 250 klaar. Inmiddels heb je de 4 maar drie blijft een goede band.

S23 is uiteraard ook top. Ik heb gister voor een andere motor van me er nog 1 besteld.. De SC is een gewoon een track band met straatkeuring. Overkill als je t potentieel toch niet gaat benutten m.i.

Gister zelf de ketting en de tandwielen vervangen. De motor is weer klaar voor de trip naar de Alpen in Juni 😁
20240330_180254.jpg
 
Mijn v4 heeft een tankring waar een 2e ring op geschroefd kan worden voor een tanktas.
Ik wil er liever weer een originele op zetten, heeft iemand er misschien een liggen waar je vanaf wil?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    464,8 KB · Weergaven: 0
Wie weet of model 21> bij start de uitlaat klep even draait?
Die van mij geeft het oranje waarschuwingslampje in het dashboard en de klep draait niet bij start. Ik meende dat de eerdere versies dat wel doen, maar de nieuwe weet ik niet...
 
S23 is uiteraard ook top. Ik heb gister voor een andere motor van me er nog 1 besteld.

Ik heb één offerte binnen (had ik niet verwacht tijdens Pasen) voor een setje Bridgestone S23 inclusief demontage van de wielen, monteren banden, balanceren en wederom monteren (en alles wat erbij hoort qua afvoer enzo) €360,- maar moet er wel een uur voor rijden. Prijs is zeker niet alles, als mijn lokale garage dit voor iets meer kan doen is me dat zeker waard.

Motorbanden wisselen lijkt toch een stuk lastiger dan autobanden. Idee van bandensites en dan een montage punt kiezen is gelijk aan wat ik voor de auto gewend ben, maar het aanbod.... Aanbod is dan veelal nog wel monteren maar niet balanceren en veelal ook losse wielen aanleveren.
 
Ik heb één offerte binnen (had ik niet verwacht tijdens Pasen) voor een setje Bridgestone S23 inclusief demontage van de wielen, monteren banden, balanceren en wederom monteren (en alles wat erbij hoort qua afvoer enzo) €360,- maar moet er wel een uur voor rijden. Prijs is zeker niet alles, als mijn lokale garage dit voor iets meer kan doen is me dat zeker waard.

Motorbanden wisselen lijkt toch een stuk lastiger dan autobanden. Idee van bandensites en dan een montage punt kiezen is gelijk aan wat ik voor de auto gewend ben, maar het aanbod.... Aanbod is dan veelal nog wel monteren maar niet balanceren en veelal ook losse wielen aanleveren.
Ik zou bijna zeggen: het kan niet voor die prijs…
Als ik de S23 kan krijgen voor die prijs op losse wielen doe ik het meteen.
( alleen ik ga er geen uur voor rijden…)
 
Ik zou bijna zeggen: het kan niet voor die prijs…
Als ik de S23 kan krijgen voor die prijs op losse wielen doe ik het meteen.
( alleen ik ga er geen uur voor rijden…)
Dat kan ook niet, bij Opeono, misschien niet de goedkoopste, kost een set S23 rond de €325,-
En dan liggen ze pas in de gang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan