Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Tuono Bastards Deel 21

Da's wel heel vlot. En ook niet conform mijn ervaring. Is de desbetreffende Falco ook uitgerust met een beter startrelais?
Ik heb al wel het vervangende startrelais, de yuasa is 4 jaar meegegaan. Waarbij alleen afgelopen winter dus geen acculader gebruikt. En echt stuk is die dus niet, maar houdt de spanning ook niet goed meer vast. Alleen te merken bij een koude start.
 
Mannen ik ben opzoek naar een accusteun die de accu op zijn plek houdt! Bij mijn is die weg en nu ligt de accu los te rammelen!
Ben naar deze opzoek.
Gaat om een RSV mille 2001 maar neem aan dat alle oer modelle RSV en Tuono de zelfde steun hebben
 

Bijlagen

  • 02AB8273-EF01-4769-97D5-EBE2E4096992.jpeg
    125,6 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Mannen ik ben opzoek naar een accusteun die de accu op zijn plek houdt! Bij mijn is die weg en nu ligt de accu los te rammelen!
Ben naar deze opzoek.
Gaat om een RSV mille 2001 maar neem aan dat alle oer modelle RSV en Tuono de zelfde steun hebben
Nooit last gehad...met een yuasa ytx14 klemt de mijne onder het zadel. M'n oude motobatt kon net met beugeltje vast...welke accu gebruik je nu? Ik kijk morgen (technisch vandaag) even of ik de mijne nog heb, gebruik m toch niet.
 
Meer mensen hier die ook moeite hebben met het volledig aan laten sluiten van de bovenkant van de airbox op de onderkant? Het is bij mij enkel dit randje (linksachter). De rest sluit strak aan. Alle schroefjes ook netjes vast gedraaid. Ik denk dat het geen kwaad kan er geen lucht doorheen zal glippen, maar toch zit het mij niet helemaal lekker...

 
...
Mijn vraag is of het setje valdoppen van LsL geplaatst kan worden zonder stukjes uit de kappen te hoeven zagen?

Das ook precies waar ik mee zit, heb een setje RG doppen aangeschaft maar dan moet je dus zagen. Ik ga verder op zoek...

Misschien MDI wel, ik heb ze gevraagd om een montage beschrijving, maar nog niets gehoord.
 
Toevallig mijn luchtfilterbox losgehad om het K&N filter te reinigen (en exces olie te verwijderen ). Mij is geen kier opgevallen. Maar het lijkt alsof er een afdichtingsrubber niet goed zit daar.
 
Nu de stomme vraag, waar laten de v4 rijders hun schijfrem slot. In mijn trouwe V2 had je mooi buddy cover er af en perfect plekje. Eigenlijk totaal niet naar Gegeken bij de RR. ??

Kan niet wachten tot morgen,....!!!
 
Nu de stomme vraag, waar laten de v4 rijders hun schijfrem slot. In mijn trouwe V2 had je mooi buddy cover er af en perfect plekje. Eigenlijk totaal niet naar Gegeken bij de RR. ??

Kan niet wachten tot morgen,....!!!

Toevallig stuitte ik laatst op een oplossing die ik nog niet kende, maar voor dit soort problemen blijkbaar een zeer praktische oplossing is. Gerrit is een bekend lid van het ARA-forum, ik zou daar de vraag nogmaals even stellen in een apart topic. Is voor andere V4-rijders ook wel interessant denk ik

Heel veel plezier alvast morgen!!

 
Toevallig mijn luchtfilterbox losgehad om het K&N filter te reinigen (en exces olie te verwijderen ). Mij is geen kier opgevallen. Maar het lijkt alsof er een afdichtingsrubber niet goed zit daar.

Bij mij zit daar überhaupt geen afdichtingsrubber tussen beide delen van de airbox. Nou ben ik nieuw met de gen2 Tuono, maar ik dacht mij te kunnen herinneren dat de airbox van gen1 Tuono dit ook niet had. Of heb ik het mis?
 
Dat systeem is leuk maar geen art4 spec. Dus verzekering keert dan niet uit. Fiets is dadelijk goed verzekerd maar wil geen gedoe met bewust geen slot monteren.
 
Wat :&/)/)):&/@/€)/&/ shit balls wat een machine zeg. Kan maar 1 ding doen en dat maar nee schudden met mijn helm qua wat een dik ding.

Zoontje wilde ook graag even op de foto.
De kenteken plaat Komt binnenkort wat nog niet binnen.

Tankpad er op gezet, zit er niet standaard op, was een beetje bang dat de kleur zwart niet zou matchen maar ziet er mooi uit. Snel de reflectors er vanaf en had nog 2 stickers liggen die bij de tankpad kwamen.
Db killer er uit, hoewel deze niet veel doet zoals je kan zien. Wil nog de rim striping doen, maar vond het maar K*t gaan om deze goed te krijgen. Dus nu maar even geskipped. Wel de schakel pook versteld stond te kort voor mijn schoenen en merk dat ik de kortere rem/koppel hendels gewend ben.
 

Bijlagen

  • 4019B275-866E-450E-8F2B-7A666B127F57.jpeg
    280,5 KB · Weergaven: 18
  • 70C20BA1-0498-48A7-A4A7-3E415876B5F7.jpeg
    283 KB · Weergaven: 18
  • D2D5CD63-2F77-449D-9275-62A1D3001AE3.jpeg
    133,3 KB · Weergaven: 21
  • 985B010A-B87A-4B47-B69F-78FD4948B3F0.jpeg
    118,3 KB · Weergaven: 22
  • 6682988D-429D-4A23-ABF7-FD4778719544.jpeg
    178 KB · Weergaven: 20
  • A2F43401-8583-4771-B65C-F1646F967FDE.jpeg
    182,9 KB · Weergaven: 18
  • 64F73554-9D8C-4233-8538-2DF4990AE7B0.jpeg
    255,4 KB · Weergaven: 19
  • BFE9193C-A6EC-439D-BFEC-EC2341D7E879.jpeg
    258,3 KB · Weergaven: 18
  • 4AF03C9E-F6DA-4ACD-9E3D-6DCC2EB9D595.jpeg
    258,1 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Bij mij zit daar überhaupt geen afdichtingsrubber tussen beide delen van de airbox. Nou ben ik nieuw met de gen2 Tuono, maar ik dacht mij te kunnen herinneren dat de airbox van gen1 Tuono dit ook niet had. Of heb ik het mis?
Nee heeft ook geen afdichtingsrubber.
 
Super vette machine
 
Nooit last gehad...met een yuasa ytx14 klemt de mijne onder het zadel. M'n oude motobatt kon net met beugeltje vast...welke accu gebruik je nu? Ik kijk morgen (technisch vandaag) even of ik de mijne nog heb, gebruik m toch niet.
Uhm had een nieuwe accu geplaatst en dat ding pasten inderdaad niet meer
 

Gave fiets
 
Iemand enig idee waar ik nieuwe stickers kan krijgen die naast het kuipruitje zitten? Die van mij heben helaas wat beschadigingen van steeninslag of schoonmaken en de laag er onder is reflecterend zilver dus dat valt wel heel erg op.



Ik moet ze ook hebben in deze kleur ("Nero") maar kan alleen de zwarte stickers vinden.
 
Vraagje aan de gen2 Tuono rijders hier. Wie rijdt rond met een 190/55 achterband i.p.v. met een 190/50? Past de 55 maat goed? Rijdt het goed en/of beter dan de 50 maat? Staat de fiets niet te schuin op het standaard met de bredere band?
 
Laatst bewerkt:

Zo te zien gaat het om #10 op het plaatje zichtbaar via onderstaande link. Op dat onderdeelnummer zou ik een beetje gaan zoeken op het internet en of bellen naar de bekende Aprilia specialisten. Moet gewoon leverbaar zijn lijkt mij

 
Vraagje aan de gen2 Tuono rijders hier. Wie rijdt rond met een 190/55 achterband i.p.v. met een 190/50? Past de 55 maat goed? Rijdt het goed en/of beter dan de 50 maat? Staat de fiets niet te schuin op het standaard met de bredere band?
Geen gen2, maar een OER, en ik rij al vanaf dat ik de motor heb met de 190/55 band. Die past daar gewoon goed (heeft wat meer hoogte).
Of het beter of slechter rijd weet ik eerlijk gezegd niet: In Theorie heeft de 55 band dezelfde radius als de 180/55 band, alleen meer schouder, deze loopt als het ware verder door. Op hellingshoek heb je daardoor meer band over. Hij zou scherper moeten sturen (want hoger dan de 50 band).

Standaard blijft altijd een beetje twijfelachtig, maar thuis heb ik er zelfs een plankje onder de voet liggen om de motor wat rechterop te kunnen zetten en wat strakker langs de muur.
 

Jij gaat echt wel een heel "vervelende" zomer tegemoet
Echt een nette fiets! Veel plezier ervan