Daar was mijn "07 Tuono ook altijd in onderhoud.(bij Bas)Roké is nog steeds een officieel Aprilia service punt en heeft ontzettend veel Aprilia ervaring. Ik durf de stelling wel aan dat ze veel meer Aprilia kennis hebben dan Goedhart. Een aantal medewerkers rijdt ook nog steeds Aprilia privé.
Dat was het verneukeratieve, ik heb op voorhand nog geïnformeerd of het 500W was of minder. Dat konden ze niet zeggen en stond ook niet op de verpakking -wat ik wel vreemd vind- maar kennelijk was het de 500. Die met lager wattage zou niet door moeten kunnen fikken. En of ik nog aanspraak kan maken op coulance... hoe?
Bij Roké doen ze meer Triumph tegenwoordig. Misschien weten ze bij Goedhart meer.
Diagnose stator doorgefikt; Met dit verhaal terug naar Goedhart waar ik hem in mei heb gekocht. Na wat research krijg ik bij wijze van service een nieuwe (met bijbetaling van een paar tientjes een betere), inclusief pakking. Dat doen ze goed daar in Bodegraven.
Precies, haal die bruine rakkers er maar tussen weg als je er toch bij moet, groot gelijk.Ander merk; ook geen OEM -dus aftermarket- maar betere kwaliteit zeiden ze.
Gelijk de stekkers solderen zijn we daar ook vanaf.
why :O
Mmm eens kijken of ik mijn 2014 verkocht krijg haha. Wat is de richtprijs ?Er staat een Tuono Factory op MP te koop voor de liefhebbers.
Is dus de mijne die voor een redelijk bedrag weg kan/mag. Voorlopig ff niks is de planning, straks wellicht weer een nieuwe met active vering maar zal jaartje of wat duren nog.
Woonwerk brommertje is in te ruilen trouwens, n.n.t.b. dus.
Op e-bay zijn van die gel inserts te krijgen, misschien is dat iets voor je.Heren, Tuono bevalt super. Rijdt geweldig maar na een tijdje vinden mijn billen de zadel echt niet prettig meer. Bestaan er (betaalbare) comfort zadel voor 2006 model?
Als je financieel niet op een houtje hoeft te bijten en je Tuono verlopig nog wilt behouden is het een investering waar je geen spijt van krijgt.
Map 2 heeft na de CO2 afstelling de eigenschap dat ie in de lage toeren te arm staat en bij hoge toeren te rijk.
Om dit te verhelpen moet de brandstofmapping aangepast worden dmv een PC of iets dergelijks.
Maar het is niet zo dat na de CO2 afstelling een PC noodzakelijk is
Het hakerige schakelen is bij mij inmiddels opgelost door een oliewissel. Zit nu Motul 7100 10W50 in. Schakelt heerlijk soepel en makkelijk. Een verademing. Kan ik echt iedereen aanraden.
Het arme lopen in de lage toeren moet nog wel opgelost worden. Twijfel nog een beetje tussen een ECU flash (door Gabro in Italië), een custom mapping middels een PC of allebei. Want ik begreep dat de ene methode dingen kan aanpassen wat de andere methode niet kan en andersom. Maar wordt wel een erg prijzig grapje dan...
Wat ik zeker ga doen is in overleg met HK Suspension kijken wat we aan de vering/demping kunnen veranderen. Ik vind 'em nu veel te hard. Zeker op de voorkant. Had ik met m'n vorige Tuono Factory ook een beetje. Mijn Mille had dat totaal niet, maar daar zaten dan ook progressieve veren in. Ik denk dat ik weer die kant op wil gaan. Nog wel even de vraag wat dan toe doen met de achterdemper.
Het hakerige schakelen is bij mij inmiddels opgelost door een oliewissel. Zit nu Motul 7100 10W50 in. Schakelt heerlijk soepel en makkelijk. Een verademing. Kan ik echt iedereen aanraden.
Het arme lopen in de lage toeren moet nog wel opgelost worden. Twijfel nog een beetje tussen een ECU flash (door Gabro in Italië), een custom mapping middels een PC of allebei. Want ik begreep dat de ene methode dingen kan aanpassen wat de andere methode niet kan en andersom. Maar wordt wel een erg prijzig grapje dan...
Wat ik zeker ga doen is in overleg met HK Suspension kijken wat we aan de vering/demping kunnen veranderen. Ik vind 'em nu veel te hard. Zeker op de voorkant. Had ik met m'n vorige Tuono Factory ook een beetje. Mijn Mille had dat totaal niet, maar daar zaten dan ook progressieve veren in. Ik denk dat ik weer die kant op wil gaan. Nog wel even de vraag wat dan toe doen met de achterdemper.
Als je van de voorvork de ingaande demping een halve slag open draait (onderste schroefje), wordt het dan al beter?
Ik vind de Tuono juist zacht, vooral achter. Ik denk dan ook dat je met afstellen er al een hoop uit kan halen.
Vraagje over de olie, hoe kwam jij uit op 10W50? Ik lees adviezen over 10W40, 15W50 volgens het boekje en 10W60 volgens Roke. Ben de weg een beetje kwijt.
Had in mn GSXR ook Motul 7100, topspul wat mij betreft
Maar dan krijg je dus zo'n paarse veer bij je achterdemper? Ik zou graag m'n gele veer willen behouden bij m'n blauwe TuonoIk heb zowel de voorzijde als ook de achterzijde voorzien van Hyperpro progressieve vering.
Vindt hem nu in de bochten stabieler ,korter draaien en valt makkelijker in de bocht.
Heb normaal Castrol 15w50 maar als ik je zo hoor ga ik eens voor de verandering ook maar eens de Motul proberen.
Maar dan krijg je dus zo'n paarse veer bij je achterdemper? Ik zou graag m'n gele veer willen behouden bij m'n blauwe Tuono