Tuono Bastards Deel 21

Die zitten aan de binnenkant van je tankdop, heb zelf de daypack, zou niet zonder willen.

Montage is zeer eenvoudig. Alleen even erop letten dat je geen boutjes in de tank laat vallen en dat je het scharnierpennetje van het tankklepje niet laat vallen. Zit verder een duidelijke handleiding bij!
Spannende montage dan😊 hahaga
 
Maar dat kan bij een gen2 Tuono toch niet zo maar? Die hebben geen bouten aan de buitenkant van de tankdop zitten.

De vorige eigenaar van mijn gen 2 tuono heeft ook 4 gaatjes in die ring geboord. Ik vermoed ook voor een tanktas.

Als je wel moet boren kunnen we misschien ruilen. Ik wil namelijk een tankdop zonder die gaatjes.
 
Ik heb de ring inmiddels besteld bij Ten Kate. Komt hopelijk morgen binnen. Ik ben benieuwd :)
 
De vorige eigenaar van mijn gen 2 tuono heeft ook 4 gaatjes in die ring geboord. Ik vermoed ook voor een tanktas.

Als je wel moet boren kunnen we misschien ruilen. Ik wil namelijk een tankdop zonder die gaatjes.
Tnx, maar ik heb ook liever een tankdop zonder gaatjes 😉
 
Hi Aprilianen,
Ik heb nog een mooie motorbok te koop!

Luxe motorstandaard waarmee de motor aan het frame opgebokt kan worden. Hierdoor kun je rondom de motor onderhoud doen.
De achterveer is hierdoor niet meer belast waardoor je onderhoud hieraan kan doen. Met een potkrikje aan de voorzijde (of een paar blokken hout) kun je ook de voorzijde van de grond halen en desnoods de voorpoten van de motor verwijderen.

Deze standaard komt met 2 pinnen die passen op een Aprilia RSVR vanaf 2004 of Tuono vanaf 2006 (2e generatie dus)
Past wellicht ook op andere modellen en is door een handige klusser anders passend te maken.

Hij is uitgevoerd met zware wielen zodat je de motor ook kunt verplaatsen. Dit model is gebaseerd op de populaire ABBA stands. Deze is net zo goed alleen met wielen uitgevoerd.

Gaat weg omdat deze overcompleet is.
Ophalen in Brummen, kan ook verzonden worden, kosten zijn dan voor de koper.

Tot snel :)
$_86.JPG


$_86.JPG


$_86.JPG
 
Hi Aprilianen,
Ik heb nog een mooie motorbok te koop!

Luxe motorstandaard waarmee de motor aan het frame opgebokt kan worden. Hierdoor kun je rondom de motor onderhoud doen.
De achterveer is hierdoor niet meer belast waardoor je onderhoud hieraan kan doen. Met een potkrikje aan de voorzijde (of een paar blokken hout) kun je ook de voorzijde van de grond halen en desnoods de voorpoten van de motor verwijderen.

Deze standaard komt met 2 pinnen die passen op een Aprilia RSVR vanaf 2004 of Tuono vanaf 2006 (2e generatie dus)
Past wellicht ook op andere modellen en is door een handige klusser anders passend te maken.

Hij is uitgevoerd met zware wielen zodat je de motor ook kunt verplaatsen. Dit model is gebaseerd op de populaire ABBA stands. Deze is net zo goed alleen met wielen uitgevoerd.

Gaat weg omdat deze overcompleet is.
Ophalen in Brummen, kan ook verzonden worden, kosten zijn dan voor de koper.

Tot snel :)
$_86.JPG


$_86.JPG


$_86.JPG

Vraagprijs?
 
Bezig stator weer te bevestigen. Ik vermoed dst ik aan de binnen kant en buitenkant van rubber wat vloeibare pakking moet plaatsen? Kan iemand bevestigen?
 

Bijlagen

  • 20190903_155120.jpg
    20190903_155120.jpg
    101,4 KB · Weergaven: 7
Bezig stator weer te bevestigen. Ik vermoed dst ik aan de binnen kant en buitenkant van rubber wat vloeibare pakking moet plaatsen? Kan iemand bevestigen?

Heb ik niet gedaan. Je zult zien dat met terugzetten het rubber behoorlijk goed geklemd word. Zat bij mij ook van origine overigens ook geen vloeibare pakking.

Vergeet niet de boutjes van de stator met loctite vast te zetten. Je wilt niet dat die loslopen.
 
Heb ik niet gedaan. Je zult zien dat met terugzetten het rubber behoorlijk goed geklemd word. Zat bij mij ook van origine overigens ook geen vloeibare pakking.

Vergeet niet de boutjes van de stator met loctite vast te zetten. Je wilt niet dat die loslopen.

Goeie tip. Gedaan. Had sevior ook als tip doorgegeven. Rubber wordt inderdaad goed geperst.
 
Laatst bewerkt:
Goeie tip. Gedaan. Had sevior ook als tip doorgegeven. Rubber wordt inderdaad goed geperst maar zie wel nu aan buitenkant beetje open staan. Minimale kiertje. Hopelijk geen lekkage..

Toevallig een testronde aan het doen nu?
 
Ik wil erg graag een tanktas van SW Motech gaan gebruiken, maar ik zie een beetje op tegen het plaatsen van de ring op de tankdop.

Iemand hier ervaring met het 'modificeren' van de tankdop van een Tuono gen2 of Tuono V4 voor het plaatsen van zo'n ring? Is het een beetje te doen, of moet je de tankdop met precieze te lijf gaan met een boormachine?

Ik heb het onlangs ook gedaan, ging redelijk makkelijk... enige wat ik ‘spannend’ vond was het het omzetten van het slagpennetje/pinnetje bij scharnier v de tankdop...

Deze bestaat bij de Aprilia uit 2 delen... beetje geklooi maar na 15 min alles erop gezet....

Kan nu niet meer zonder de tanktas.. heb de daypack overigens...(zie foto)
 

Bijlagen

  • F51618CE-5B92-4CB4-BBA1-C574A5430A49.png
    F51618CE-5B92-4CB4-BBA1-C574A5430A49.png
    232,4 KB · Weergaven: 17
Toevallig een testronde aan het doen nu?

Ga ik nu doen. Eerst 10 min warm laten lopen. 14,4 volt gemiddeld dus weer top. En T12 olie modificatie zit er ook meteen op. Zover lekkage vrij. Nu even kort rondje.

Nieuwe ketting en tandwielen.
En wat is een supersprox tandwiel toch mooi hè (nu schoon houden).
 

Bijlagen

  • IMG-20190903-WA0003.jpeg
    IMG-20190903-WA0003.jpeg
    142 KB · Weergaven: 11
  • 20190903_200448.jpg
    20190903_200448.jpg
    224,8 KB · Weergaven: 12
Zojuist even 10 min laten lopen en wat zaken tegelijkertijd afronden.


Ga ik nu doen. Eerst 10 min warm laten lopen. 14,4 volt gemiddeld dus weer top. En T12 olie modificatie zit er ook meteen op. Zover lekkage vrij. Nu even kort rondje.
Kwam net een tuono tegen in dezelfde kleurstelling in omgeving Gennep. Denk misschien ben je een grote testronde aan het doen.;)

Voltage klinkt goed.
 
Ik heb het onlangs ook gedaan, ging redelijk makkelijk... enige wat ik ‘spannend’ vond was het het omzetten van het slagpennetje/pinnetje bij scharnier v de tankdop...

Deze bestaat bij de Aprilia uit 2 delen... beetje geklooi maar na 15 min alles erop gezet....

Kan nu niet meer zonder de tanktas.. heb de daypack overigens...(zie foto)

Precies wat je zegt; die pinnetjes zijn het lastigste. Maar het gaat uiteindelijk allemaal wel. De ring zit er al op :)

Nu nog even bepalen welke tas. De Daypack is erg netjes, maar toch ook wel weer erg klein. Met een regenpak is het ding al bijna helemaal gevuld. Misschien toch maar de Sport kiezen? Daar kan een stuk meer in..


Als je wilt, kun je dan een foto maken van de bevestiging? Wil het ook nog heel graag.
Shit, ben in alle concentratie vergeten om foto's te maken... Ik zal kijken of ik de handleiding ergens digitaal kan vinden, want die is erg duidelijk.

Zoals in het bovenstaande ook al staat, is enkel het verwijderen van de pinnetjes van het scharnier van de oude (originele) tankdopring en het weer plaatsten van dezelfde pinnetjes in het scharnier van de nieuwe (SW Motech) tankdopring het lastigste. Maar als je wat geduld heb dan komt ook dat voor de bakker. Ik ben zeker geen klus held, maar het is ook mij uiteindelijk prima gelukt
 
Kwam net een tuono tegen in dezelfde kleurstelling in omgeving Gennep. Denk misschien ben je een grote testronde aan het doen.;)

Voltage klinkt goed.

Heerlijk 15 min rond Wijchen gereden. Gennep nog iets te ver nu :). Morgen eerst overige kapjes weer erop zetten. Test succes, alles lek vrij en werkend.
 
...
Shit, ben in alle concentratie vergeten om foto's te maken... Ik zal kijken of ik de handleiding ergens digitaal kan vinden, want die is erg duidelijk.

Zoals in het bovenstaande ook al staat, is enkel het verwijderen van de pinnetjes van het scharnier van de oude (originele) tankdopring en het weer plaatsten van dezelfde pinnetjes in het scharnier van de nieuwe (SW Motech) tankdopring het lastigste. Maar als je wat geduld heb dan komt ook dat voor de bakker. Ik ben zeker geen klus held, maar het is ook mij uiteindelijk prima gelukt

Moest je nou gaten boren of is het vervangen van bovenste tank ring het geval?
 
Terug
Bovenaan Onderaan