Tuono Bastards Deel 21

20230503_163120.jpg


Iemand van hier? A15 richting Rotterdam, vandaag rond 16:30.
 
Ik als leek zijnde vraag mij af of ik veel heb aan 14 ampere. De Yuasa ttz14s heeft een acc van 230ah maar 11,8ah.
Is een hoger acc niet belangrijker i.v.m. Het starten?
Ja die accu is top, 230cca is nuttig. De standaard accu heeft 175cca, dat kan krap zijn.
Heb zelf ook de ttz14s, maar dan van Nitro, start als een malle.
 
Na 4800km op mijn Tuono v4 factory van 2021 afscheid genomen en ingeruild voor een 1290 superduke R , de Tuono staat nu te koop bij Niwa in Zwaagdijk .
 
Ohlins, WP, Hyperpro zou mijn volgorde van voorkeur zijn. Ik zou als ik jou was gewoon even met ze bellen en luisteren naar wat het beste bij jou gevoel aansluit. Op straat is bijna alles beter dan een 15 + jaar oude Sachs :-)
Zal een tweedehands (en geserviced) demper van een Factory passen eigenlijk?
 
Zal een tweedehands (en geserviced) demper van een Factory passen eigenlijk?

Ja hoor. Je moet even goed kijken welke variant shock je koopt, want er zit tussen bijv. 2000 Mille R Ohlins en een 2001-2003 Mille R Ohlins verschil in lengte en dan moet je de passende linkage erbij hebben.

Maar als je van '01-03 Mille R of 03-05 Tuono Factory koop zou het volgens ik 1-op-1 moeten passen.

Van een Gen 2 moet volgens mij ook pasbaar te maken zijn, maar ik denk dat je ook dan de dogbone en linkage moet hebben van dat model.
 
Hi allen,

Heb de bougies van mijn Tuono vervangen en luchtfilter schoongemaakt. Alles weer in elkaar gezet.
De motor wil niet starten en geeft Service op het dashboard.

Bougiedoppen zitten goed en alle stekkers en overloopslangetjes ook, denk ik...

Iemand een idee?
 

Bijlagen

  • IMG_0353.jpeg
    IMG_0353.jpeg
    193,7 KB · Weergaven: 41
  • IMG_0352.jpeg
    IMG_0352.jpeg
    308,9 KB · Weergaven: 43
Hi allen,

Heb de bougies van mijn Tuono vervangen en luchtfilter schoongemaakt. Alles weer in elkaar gezet.
De motor wil niet starten en geeft Service op het dashboard.

Bougiedoppen zitten goed en alle stekkers en overloopslangetjes ook, denk ik...

Iemand een idee?
ergerns een stekker los of niet goed vast geklikt
 
Hi allen,

Heb de bougies van mijn Tuono vervangen en luchtfilter schoongemaakt. Alles weer in elkaar gezet.
De motor wil niet starten en geeft Service op het dashboard.

Bougiedoppen zitten goed en alle stekkers en overloopslangetjes ook, denk ik...

Iemand een idee?
Horen die draden daar zo? Ziet er wat rommelig uit... Ik heb een gen 1 en aan het frame te zien is dit een gen2 .. heb daar geen verstand van.

Maar zou ff terug lopen wat je los gehaald hebt, alles goed in elkaar geklikt? Draden allemaal vast in de stekker? Waarschijnlijk wel iets elektronisch.
 
Horen die draden daar zo? Ziet er wat rommelig uit... Ik heb een gen 1 en aan het frame te zien is dit een gen2 .. heb daar geen verstand van.

Maar zou ff terug lopen wat je los gehaald hebt, alles goed in elkaar geklikt? Draden allemaal vast in de stekker? Waarschijnlijk wel iets elektronisch.
Ik weet niet of het zo hoort.. het rode knijpstekkertje lijkt me ook een klusserij van iemand.

Probleem is inmiddels opgelost….stekker van de brandstof pomp had ik blijkbaar losgetrokken helemaal achterin met de tank omhoog zetten

Vanmiddag ffies gereden en deed het weer top
:]
 
Je mist een voorspatbord...
Van één van de voorste ophangpunten is het plastic inmiddels verdwenen rondom het boutgat..
gaat zo klapperen bij 100+

Heeft iemand dat al eens gehad hier en weet hoe je dit weer netjes krijgt?
 
Was gisteren even langs NIWA om een storing uit te lezen.. (gelukkig niks ergs :))
Was toevallig ook een kawasaki demo dag dus even een rondje gereden op de kawa h2sx.
Bloedsnel, hele goede motor, maar in vergelijking met de tuono 0 beleving.
Dan ben ik maar weer blij dat ik op de tuono naar huis kan :)
 

Bijlagen

  • 20230506_105709.jpg
    20230506_105709.jpg
    690,9 KB · Weergaven: 35
Was gisteren even langs NIWA om een storing uit te lezen.. (gelukkig niks ergs :))
Was toevallig ook een kawasaki demo dag dus even een rondje gereden op de kawa h2sx.
Bloedsnel, hele goede motor, maar in vergelijking met de tuono 0 beleving.
Dan ben ik maar weer blij dat ik op de tuono naar huis kan :)
Heb eens een kort ritje gedaan op de ZH2 van mijn broer, wat een kut machine is dat zeg.
Remmen quasi onbestaand zelfs al gooi je alle ankers uit.
Trekt wel als een monster op maar het is niet hetzelfde als een Tuono :+

Ook een SC Project S1 besteld voor mijn donder, zie je niet zoveel en ook compleet illegaal op de openbare weg maar ik woon in België dus dat valt nog goed mee lol
1683454037315.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan