Tuono Bastards Deel 21

KV zou eigenlijk om de 2 jaar of 35000km vervangen moeten worden?
Daarmee zou het binnenwerk beter beschermd worden tegen corrosie.
Bij auto's wordt vaak 5 tot 10 jaar geadviseerd voor het vervangen van de radiator, waarbij de radiator veel groter is en het blok niet zo naar zijn limiet wordt gedreven (afhankelijk van de auto natuurlijk) . Je kunt je vast wel voorstellen dat het op een motor veel nauwer komt met de kleinere oppervlakte, dunnere doorlaat enzo.
😁
 
Als er voldoende spanning in de accu zit verdenk ik het startrelais, van binnen de contacten verbrand.
Vandaar dan een (klein) tikje.
Je kunt op het startrelais de 2 dikke contacten even doorverbinden met een oude schroevendraaien, als de startmotor dan wel rond gaat is het relais overleden.
En de accuspanning even meten, ook tijdens het starten. Meten is weten.
Thanks voor de tips.

Anwb pechhulp is net langsgeweest.
Accu en startrelais is prima.
Hij denkt dat startmotor defect is.
Wordt opgehaald en naar m'n dealer gebracht.
Hopelijk kunnen zij het snel maken
 
Heb mn 2014 V4 zeker 9 maanden niet aangeraakt, starten, lopen, geen problemen!
De dag erop woon-werkverkeer, ook top!

Gaat ook regelmatig goed 😉
Gelukkig maar, ik heb zelf sinds kort een Tuono V2 2006 dus gelukkig zijn er eigenaren die geen problemen hebben. Het viel me gewoon op de laatste dagen. Ook met de V4.
 
Bedankt voor de tip! Hier ga ik eens naar kijken. Mijn tuono komt uit 2018, dat moet de 3de generatie zijn. De koelfan zou bij 97 graden moeten aanslaan. Hier zal ik morgen tijdens mijn rit extra aandacht aan besteden.

Later deze maand wil ik met de motor naar Italië. Daar is het een stuk warmer dan hier. Het eerder aanslaan van de koelfan en nieuwe koelvloeistof gaan hopelijk voor betere temperaturen zorgen.
Ik ben net terug van een week Alpen. Hij heeft gewoon rijwind nodig. Ze lopen standaard al warmer dan je gewend bent. Voor het stoplicht werd die van mij op een gegeven moment ook 106 graden maar wanneer je gaat rijden zakt hij gelijk weer. Hoort er nou eenmaal bij. zolang hij geen alarm geeft is er niks aan de hand. Ik zet hem ook gewoon uit als ik lang moet wachten.
IMG_0855.jpeg
 
Mocht iemand naar de bike-inn gaan treis karten aan de Moezel of deze willen boeken... Ik vond het tegen vallen. Sonnenblick was veel leuker en op een paar kilometer afstand. Volk daar is veel vriendelijker. Eigenaren van de bike inn zijn niet echt sympathiek of gezellig. Deed me een beetje denken aan een schoolreisje met strenge reisleiding.
 
Ik heb met 20 man vanaf afgelopen donderdag in Sonnenblick gezeten. Echt leuke tijd gehad daar en ga er zeker nog een keer terug. Mogelijk zelfs dit seizoen nog als er nog wat plaatsen vrij zijn.
Eigenaren zijn supergezellig en erg gastvrij en het eten is :t
Ook mooi, de eigenaar Eddy is een ex-motoragent.
 
  • Leuk
Waarderingen: edou
Goedemorgen reizende mannen!
Ik ben van plan in augustus in een paar dagen tijd naar Frankrijk te rijden (laten we zeggen: Den Bosch - Limoges).
Omdat ik geen zin heb in 1.000km rechtdoor ben ik een "toeristische" route aan het plannen.
Zijn er van jullie uit tips, stukken die ik dan zeker wel of niet zou moeten nemen?
 

Bijlagen

  • Screenshot - 2023-06-06 08-21-48 - msedge.jpg
    Screenshot - 2023-06-06 08-21-48 - msedge.jpg
    266,1 KB · Weergaven: 37
Goedemorgen reizende mannen!
Ik ben van plan in augustus in een paar dagen tijd naar Frankrijk te rijden (laten we zeggen: Den Bosch - Limoges).
Omdat ik geen zin heb in 1.000km rechtdoor ben ik een "toeristische" route aan het plannen.
Zijn er van jullie uit tips, stukken die ik dan zeker wel of niet zou moeten nemen?
Tof! Ik zou zoveel mogelijk de Ardennen overslaan en vanuit het Duitse grensgebied Luxemburg in gaan en daar mooie stukken pakken. En dan in Frankrijk door de Vogezen.
 
Laatst bewerkt:
Weer terug van een weekendje sturen in de Eifel. Poah blijft zo'n fijne fiets!! Geen slag verkeerd..
Mooie uitlaat op die Gen 1. Is het een echte Akrapovic? Op marktplaats staat er ook eentje maar twijfel.

ik heb nu een Titanium MIVV; klinkt erg goed maar net iets té - ik heb een kleine garage net onder de kamer van onze jongste...
 
Laatst bewerkt:
Mooie uitlaat op die Gen 1. Is het een echte Akrapovic? Op marktplaats staat er ook eentje maar twijfel.

ik heb nu een Titanium MIVV; klinkt erg goed maar net iets té - ik heb een kleine garage net onder de kamer van onze jongste...
Nee die demper wordt gesponsord door akrapovic 😜. Het is een laser hotcam 2 met carbon eindkap. Geluid is prima, mooi donker geroffel . Ik rij normaal altijd met een echte akrapovic.

Die shotgun dempers maken behoorlijk geluid! Maar ze zijn erg gaaf!
 
Ik heb met 20 man vanaf afgelopen donderdag in Sonnenblick gezeten. Echt leuke tijd gehad daar en ga er zeker nog een keer terug. Mogelijk zelfs dit seizoen nog als er nog wat plaatsen vrij zijn.
Eigenaren zijn supergezellig en erg gastvrij en het eten is :t
Ook mooi, de eigenaar Eddy is een ex-motoragent.
Eddie en Helen zijn fantastische mensen! Hele gezellige bar! Prima kamers en een hele mooie omgeving
 
Ik heb op alle drie gemiddeld 40v gemeten bij 5000tpm
Ik ben een stukje verder.
Heb de oude spanningsregelaar uitgebouwd, en een nieuwe ingebouwd.
Spanning wordt weer goed doorgegeven!

Maar bij nader onderzoek en diverse testjes met de multimeter, lijkt de stator ook niet helemaal fijn meer.(het is volgens de oude facturen en onderhoudsboekjes nog de originele)

Nu wil ik de stator ook preventief vervangen, hebben jullie suggesties voor een beter alternatief?

Nu vindt ik in meerdere webshops een vervangen exemplaar, maar met de mededeling niet voor motornrs onder 3413 hoe kom ik er achter welk motornr ik heb?
 
Ik ben een stukje verder.
Heb de oude spanningsregelaar uitgebouwd, en een nieuwe ingebouwd.
Spanning wordt weer goed doorgegeven!

Maar bij nader onderzoek en diverse testjes met de multimeter, lijkt de stator ook niet helemaal fijn meer.(het is volgens de oude facturen en onderhoudsboekjes nog de originele)

Nu wil ik de stator ook preventief vervangen, hebben jullie suggesties voor een beter alternatief?

Nu vindt ik in meerdere webshops een vervangen exemplaar, maar met de mededeling niet voor motornrs onder 3413 hoe kom ik er achter welk motornr ik heb?
Laten wikkelen bij sevior.
Sevior — Dynamo-revisie & Motor elektro
 
Ik ben een stukje verder.
Heb de oude spanningsregelaar uitgebouwd, en een nieuwe ingebouwd.
Spanning wordt weer goed doorgegeven!

Maar bij nader onderzoek en diverse testjes met de multimeter, lijkt de stator ook niet helemaal fijn meer.(het is volgens de oude facturen en onderhoudsboekjes nog de originele)

Nu wil ik de stator ook preventief vervangen, hebben jullie suggesties voor een beter alternatief?

Nu vindt ik in meerdere webshops een vervangen exemplaar, maar met de mededeling niet voor motornrs onder 3413 hoe kom ik er achter welk motornr ik heb?
Optie 2, rotor laten modificeren en nieuwe stator > definitief opgelost.
Tuono Bastards Deel 21
 
Optie 2, rotor laten modificeren en nieuwe stator > definitief opgelost.
Tuono Bastards Deel 21
Dat is een modificatie voor de v2s, dit gaat volgens mij niet op voor mijn motor (v4).

Ik heb vanmorgen gebeld met Carmo Electronics, zij wikkelen opnieuw en hebben zelfs een ruil/statiegeld systeem waar je een hernieuwde besteld in de webshop en je eigen als statiegeld naar hen opstuurt.(+3 jr garantie)
 
Dat is een modificatie voor de v2s, dit gaat volgens mij niet op voor mijn motor (v4).

Ik heb vanmorgen gebeld met Carmo Electronics, zij wikkelen opnieuw en hebben zelfs een ruil/statiegeld systeem waar je een hernieuwde besteld in de webshop en je eigen als statiegeld naar hen opstuurt.(+3 jr garantie)
Kwestie van Dominique even vragen lijkt mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan