Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja ik heb nu weer zo’n Aprilia expert gek gesproken en die zegt precies het tegenovergestelde. Ik quote:Motul 7100, 300v is idd overkill en kan op straat zelfs slechter qua smering zijn dan de 7100. De 300v is echt gemaakt voor een circuit dagje of 2-3 en dan een wissel.
Ja ik heb nu weer zo’n Aprilia expert gek gesproken en die zegt precies het tegenovergestelde. Ik quote:
“Goedemorgen,, ik zou zelf 300v doen en daar ook nog Ditoil bij in doen ,, de additieven in die olie zijn beter als in de 7100 en blijven langer goed, daarom ook beter voor circuit qua olieprestatie”
“Ja sowieso voor zoon dikke brommer ,, slijtage met die olie erin in stukken minder in een blok .”
Dit blijft een eeuwige discussie. Ik blijf bij 300V. Heb nu al 3 Aprilia experts gesproken die allemaal soortgelijk verhaal als bovenstaand aangeven.
Keer zo duur. Maar ik rij vrij weinig kilometers, dus op zich valt het qua kosten mee. Ik gooide in al mijn motoren gewoon Motorex en Motul 7100 maar die V4 is gewoon blok waar je voorzichtig mee moet zijn. Komt uiteindelijk ook neer op voorkeur. Aprilia schrijft zelf Castrol voor. Hij zal echt niet kapot lopen met bijv Motul 7100 maar nogmaals, er zijn nu al 3 Aprilia specialisten die allemaal 300V aanraden.Wat is het verschil in kosten dan? Anders zou ik altijd voor de beste gaan.
Motul 7100 in al mijn motoren gedaan, superduke,gsxr’s, fz1. Maar volgens mij knijp jij ze wel harder uit.
Dan beter voor de 300v gaan, miss ook wat meer gemoedsrust als je aan het rijden bent.Keer zo duur. Maar ik rij vrij weinig kilometers, dus op zich valt het qua kosten mee. Ik gooide in al mijn motoren gewoon Motorex en Motul 7100 maar die V4 is gewoon blok waar je voorzichtig mee moet zijn. Komt uiteindelijk ook neer op voorkeur. Aprilia schrijft zelf Castrol voor. Hij zal echt niet kapot lopen met bijv Motul 7100 maar nogmaals, er zijn nu al 3 Aprilia specialisten die allemaal 300V aanraden.
Je blok loopt echt niet in de soep met motul 7100 (wat echt kneitergoede olie is). De 300V kan dus problemen geven in de katalysator en met lambda sensoren (door de adaptieve die erin zit) veroorzaakt door blowby van de olie en olie dampen die door de airbox gaan.Dan beter voor de 300v gaan, miss ook wat meer gemoedsrust als je aan het rijden bent.
Ben écht benieuwd hoe je dit gaat bevallen.......Krijg net bericht van Gabro dat 7100 ook prima is. Die man is echt een Aprilia orakel
Denk dat ik de kans gewoon waag en komende 5.000 km met 7100 ga rijden.
Of misschien met 2 takt olie. Voor de geur.
Tis niet dat je het blok in de soep draait hoor. Ik heb ook motul 7100 in mijn speed triple 1050. Prima olie...Krijg net bericht van Gabro dat 7100 ook prima is. Die man is echt een Aprilia orakel
Denk dat ik de kans gewoon waag en komende 5.000 km met 7100 ga rijden.
Of misschien met 2 takt olie. Voor de geur.
Op basis van zijn input heb ik er ook lekker 7100 inzittenKrijg net bericht van Gabro dat 7100 ook prima is. Die man is echt een Aprilia orakel
Denk dat ik de kans gewoon waag en komende 5.000 km met 7100 ga rijden.
Of misschien met 2 takt olie. Voor de geur.
Zijn je kleppen misschien gesteld in de afgelopen oliebeurt?Vandaag voor het eerst de olie gewisseld van mn gen1 Tuono.
Toch vind ik dat er vrij veel slijpsel/schaafsel/flakes in de olie zitten. Is voornamelijk aluminium. Aan magnetische carterstop zat ook bijna niks. Komt vooral weg uit filterhuis en catchtank.
Nou doe ik veel onderhoud aan (race)auto's maar heb geen idee hoeveel slijpsel acceptabel is bij een dikke twin? Ook in combi met alles wat door de olie loopt enz
Lees verschillende verhalen over koppelingskorf en loslopende boutjes startkoppeling etc. Jullie misschien nog een idee?
Zie overigens wel krassen zitten in oliefilterhuis.
Heb ook de zeef uit de catchtank gehaald hier zaten geen grote stukken of iets in. Het gaat dus echt om klein slijpsel.
En vraag 2 Is de o-ring van oliefilterdeksel een normale o-ring of is dit echt een apart geval?
Revisie is mogelijk maar zeer onhandig, het zijn de metalen delen die slijten niet de rubberen, zoals de andere heren ook al zeggen, blokwissel als het echt moet.Daar lijkt ie geen last van te hebben (nog).
Op de magneet zat één schilfertje, echt minimaal.
De olie gewisseld en deze zag er normaal uit. Voorlopige conclusie: wat het ook was, het is in ieder geval helemaal opgesleten voor de vorige oliewissel.
Aangezien ik hem toch rauw vind lopen, vooral in 3 en 6 op sommige toeren voelt het alsof er zand in de bak zit, ben ik benieuwd...
Ik kan natuurlijk zelf op de gok een en ander proberen te vervangen maar ik heb geen ervaring / kennis / tijd / ruimte / gereedschap om dit te doen.
Wat zou de revisie van een blok kosten, iemand een idee? En een adres evt, ik heb natuurlijk zelf diverse motor-revisie-bedrijven gevonden maar ben even benieuwd of iemand hier een goed idee heeft :-) (niet vanuit gemakszucht dus).
Ik heb ook de Motul 300vHeren, ik wil ff oliewissel doen. Ik heb nu Motul 300V 5w40 er op. Lijkt me beetje overkill met die 2 trackdays per jaar maar de specialist zweert erbij. Twijfel om te wissel voor Castrol Power 1 racing vol syntheet of Motul 7100. Tips?
Zo erg is het gelukkig nog niet inderdaad, bedankt voor het aanbod in ieder geval, ik zal dat zeker onthouden!Revisie is mogelijk maar zeer onhandig, het zijn de metalen delen die slijten niet de rubberen, zoals de andere heren ook al zeggen, blokwissel als het echt moet.
Dus niet te hard nadenken, luisteren tenzij het echt klinkt alsof je een zak knikkers door de tank hebt lopen en als het dan in de soep loopt kan er altijd een nieuw blok in.
Ik zit vrij ver in het noorden voor de meeste mensen maar wil prima een keer met je compressie testen en kijken en voelen hoe de rest loopt.
Krak zei mijn nek.
Dat is een 890R. Enne, als ik dit soort dingen kon filmen met een telefoon stopte ik vandaag nog met werken. Hier is serieus materiaal voor gebruikt. Onderschat niet hoeveel werk (en vooral tijd) er in zo’n filmpje van een paar seconden zit. Ik dacht daar zelf tot voor kort ook heel makkelijk over maar er komt echt wel wat bij kijken, dat is echt een vak op zich.Poh dikke Superduke bij het begin, volgende keer wel je telefoon rechthouden tijdens het filmen :p
Op mijn telefoon gaat het goed!Met het beeldscherm op zijn kant kijkt het prima
Nu nog landscape posten dan hahahaEn ja, voor zulke gasten is landscape filmen de beste manier.
Dit gaat mij veel te ver, ik heb al blij dat ik een smiley kan plaatsenNu nog landscape posten dan hahaha