Tuono Bastards Deel 21

Ik had beloofd hier op terug te komen, bij deze.
  • Maandag 18-09-2023 sticker besteld
  • Dinsdag 19-09-2023 mail dat de order gecontroleerd was en voort wordt gezet
  • Woensdag 20-09-2023 mail dat de order gereed is om verzonden te worden
  • Donderdag 21-09-2023 mail met order verzonden inclusief Track and Trace (DHL)
  • Zaterdag 23-09-2023 sticker ontvangen
8cnZwfCNa4fXnUR85P2NSA7k.jpg


Kwaliteit durf ik nog niets over te zeggen. Plakken van de sticker komt pas na het verwijderen van de oude sticker (en dat lijkt ook nog wel een klusje te worden). Op het oog ziet er het allemaal goed uit. Prijs, zeker in combinatie met verzendkosten, is mogelijk wel wat aan de hoge kant.





Bedankt voor de tip. Qua spiegels ben ik er nog niet over uit of dat deze deze standaard worden qua model (dus op het stuur, wel andere dan de originele) of, zoals hier vaker aangegeven, stuur-eind spiegels.



Been there, done that. Helaas niets gevonden. Piaggio Griekenland had ze op de site staan, tweedehands. Echter na wat contact te horen gekregen dat deze toch niet meer op voorraad zijn.



Toevallig dat ik daar besteld heb! Zeker duurder dan de originele onderdelen maar als ik zag wat Piaggio Griekenland vroeg voor tweedehands dan is nieuw in carbon niet eens extreem duurder.

Ik heb alleen de Carbon Radiator Cover for Aprilia RSV 1000R Tuono 2006-2011 besteld. Volgens mij was dat het onderdeel dat ik mis. Als ik de Spare Parts Catalogus nakijk dan mis ik de volgende onderdelen:
  • AP8179828 (896216) - Linker kuip, zwart
  • AP8179829 (896215) - Rechter kuip, zwart
AP is het nummer zoals het in de handleiding staat, via Google kwam ik er achter dat de nummers zonder AP het nieuwe nummer zijn. Geluk om daarop te zoeken ontbrak ook. Genoeg hits maar dan toch geen voorraad als je op de site komt of geen voorraad als je contact zoekt. Hierbij de foto die één bedrijf bij dit artikel had staan:
000000081834-3.jpg


De driehoek vorm om meer lucht de radiator in te leiden komt mijns inziens meer overeen met de artikelen die ik besteld heb bij FFCARBON:
QHiFfi3mYSYhsqf23B8N72aK.jpg


Foto omgedraaid laat het onderdeel op de goede kant zien, alleen links is rechts en rechts is links:
7GtNEjiRRL4QXBRHbqCvRFks.jpg


Volgens mij heb ik de goede besteld.

Ben gegaan voor niet volledig carbon, Twill Weave in glossy. Twill omdat alles op de Tuono deze methode heeft. Glossy idem. Al had ik naar mat gekeken, maar denk dat het te veel afsteekt. Nu 10 - 15 weken wachten... Kan ik in die tijd de zelf tappende schroef om de covers mee vast te zetten bestellen, niet de meest gangbare maat als ik de spare parts catalogus mag geloven. Voor mat carbon neem ik wel een helm in die afwerking O-)

Nu even twijfelen of ik genoegen neem met de onderdelen zo of dat ik nog een stapje verder ga. Ga ik bijvoorbeeld op zoek naar de buddy voor de passagier? Voor het compleet hebben van de motor/optie spreekt het me wel aan maar de kans dat ik iemand achterop meeneem is nihil. Öhlins stuurdemper van een RSV staat ook nog op de lijst, puur omdat het kan.
Succes met plakken, is goed te doen met water en een druppel sop, dus kun je hem nog verschuiven en de bubbels eruit krijgen met een bankpasje.
Heb het op mijn V2 ook gedaan.

Tuono Bastards Deel 21

Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Fear
Succes met plakken, is goed te doen met water en een druppel sop, dus kun je hem nog verschuiven en de bubbels eruit krijgen met een bankpasje.

Bedankt voor de tip. Voor mijn beeld, water en sop zorgen ervoor dat de sticker niet direct plakt en verschoven kan worden. Na een tijdje verdampt het water en plakt de sticker. Maar wat als ik te veel sop neem? Duurt het verdampen dan (veel) langer of ben ik dan f*cked?

Qua sticker er af krijgen, ik dacht zelf aan met de föhn aan de slag als eerste stap. Komt op Google vaker voor als tip.
 
Bedankt voor de tip. Voor mijn beeld, water en sop zorgen ervoor dat de sticker niet direct plakt en verschoven kan worden. Na een tijdje verdampt het water en plakt de sticker. Maar wat als ik te veel sop neem? Duurt het verdampen dan (veel) langer of ben ik dan f*cked?

Qua sticker er af krijgen, ik dacht zelf aan met de föhn aan de slag als eerste stap. Komt op Google vaker voor als tip.
De warmte van een föhn (die voor je haar) maakt de sticker soepel en de lijm weer zacht.
 
  • Leuk
Waarderingen: Fear
Het weekend is helaas alweer voorbij, maar het was een leuk weekendje sturen door de Eiffel DE.
IMG20230923141908.jpg


Over het algemeen nog redelijk weer in september, op een flinke bui op vrijdag en wat frisse ochtenden prima te doen.

Stiekem een beetje verwend door de gewenning aan de Italiaanse passen en asfalt, maar in DE kun je nog steeds een hoop lol beleven.
 
Bedankt voor de tip. Voor mijn beeld, water en sop zorgen ervoor dat de sticker niet direct plakt en verschoven kan worden. Na een tijdje verdampt het water en plakt de sticker. Maar wat als ik te veel sop neem? Duurt het verdampen dan (veel) langer of ben ik dan f*cked?

Qua sticker er af krijgen, ik dacht zelf aan met de föhn aan de slag als eerste stap. Komt op Google vaker voor als tip.
Ik heb ook een föhn gebruikt voor het verwijderen en een drupje sop op een beetje water. Sop liefst zo naturel mogelijk, geen citroen of gekkigheid.
 
Ik ben opzoek naar een origineel kuipruitje voor de tuono v4r(aprc 2011)

Iemand tips?(marktplaats en sites als Baboon al afgestruind)
Gaat om onderstaande:
Aprilia Tuono V4R APRC 12  3.jpg


Huidige MRA screen geeft veel wind op de helm, kleinere scherm zou schonere wind geven.
 
Vraagje met betrekking tot het vervangen van de standaard Sachs stuurdemper van een Tuono (Gen 2) voor een Öhlins. Google leidt mij naar een ander forum dat stelt dat de Öhlins SD175 / (AP)8795040 de correcte is. Kijkende op bekende tweedehands sites worden diverse van dit soort dempers aangeboden alleen de SD-nummers en comptabiliteit duizelen mij. Zeker omdat diverse verkopers stellen dat de demper van een Aprillia komt/op mijn Gen 2 past. Vandaar even de check O-)

Één van de types die aangeboden staat is de "SD 179P1" welke volgens Öhlins zelf voor een Kawaski ZX-10R is. Van de andere kan ik het SD-nummer niet geheel lezen maar zoekende in de Öhlins lijst van producttypes kom ik ook telkens uit op diverse Kawasaki ZX-modellen. Beide verkopers stellen echter dat deze op een Gen 2 Tuono past en dat de demper afkomstig is van een andere Aprilia.

Lange vraag kort:
Moet ik echt zoeken naar de SD175 op klopt het dat (bijvoorbeeld) bovenstaande SD-types ook passen?
 
Laatst bewerkt:
Ohlins steering damper SD1791 on RSV4?
Just an FYI - Ohlins Steering Damper from Kawasaki ZX6Rs work on the TV4*

Er is overlap tussen Aprilia en Kawa als het gaat om steering dampers.
Voor zover ik weet zijn de gen2 en v4 stuurdempers uitwisselbaar.

JS motoren heeft een RSV4 Factory Ohlins stuurdemper te koop, dat zou moeten passen.

Bedankt voor de linkjes. Ik had gezocht maar die topics ben ik niet tegen gekomen. Kawasaki is dus wel compatible.

Die van JS Motoren had ik gezien, echter financieel gezien de minder aantrekkelijke optie O-) Ik houd hem zeker wel in het achterhoofd voor als eerste kandidaat als ik tot aanschaf over ga. Onder de streep ga ik liever voor een Öhlins Aprilia type met M6 voor meer geld dan een Kawasaki versie voor minder waar je met M8 werkt.

Anyway, ik houd hem dus in het achterhoofd. Deze maand al wat motor pret budget uitgegeven. Project motor hoeft ook niet in één maand klaar, ik had er tot voorjaar voor uitgetrokken.

Als spiegels heb ik de Highsider Torezzo besteld, deden mij het meest denken aan het origineel. Mocht het bij aankomst niet zijn wat ik ervan verwacht dan ga ik voor Puig (heel ander prijskaartje, vandaar de Öhlins even niet).

Waar ik letterlijk hierboven nog stel over origineel heb ik verder naar achter op de motor een "custom" oplossing geplaatst. Aangezien ik geen buddy voor de passagier heb en niet van plan ben iemand achterop mee te nemen, setje R&G mounts om de standaard mount met steps te vervangen:

w2D7lfFsSXyn2RkmznF2XtfT.jpg


Voor de oplettende kijker, bout onderin is inderdaad niet de goede. Dient een bolkop te zijn. Echter de meegeleverde 20 lang is voor andere Akra bevestiging, de mijne zijn dikker(?). Gelukkig zijn M8 x 30 ook de kosten niet :)
 
Laatst bewerkt:
IMG_2315.jpeg


Nog meer mensen bij de Italia dag geweest vandaag? Stond genoeg mooi spul! Als je goed tussen de Ducati’s doorkeek zag je af en toe een verdwaalde Aprilia of MV..

Anyway, mooi ff mijn vering setup laten perfectioneren door HK Suspension! ✌🏻
 
Vandaag de rempotjes veranderd naar een donkere kleur omdat ik dat mooier vind! Echter past het klemmetje van het koppelingspotje niet meer. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
 

Bijlagen

  • 20231010_215054.jpg
    20231010_215054.jpg
    106,8 KB · Weergaven: 1
  • IMG-20231010-WA0013.jpeg
    IMG-20231010-WA0013.jpeg
    95,8 KB · Weergaven: 1
Vandaag de rempotjes veranderd naar een donkere kleur omdat ik dat mooier vind! Echter past het klemmetje van het koppelingspotje niet meer. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Heb je de originele potjes toevallig nog, en zou je daar van af willen?

Bij mijn 'nieuwe' Tuono zit er een donker potje op de koppeling en een cnc potje op de rem. En daar kan ik niet tegen. _O-

Sowieso is er veel verbouwd/verprutst, dus langzaam weer terug naar iets wat lijkt op origineel aan het zetten. (lelijke bar end spiegels, gouden handvatten etc)
 
Heb je de originele potjes toevallig nog, en zou je daar van af willen?

Bij mijn 'nieuwe' Tuono zit er een donker potje op de koppeling en een cnc potje op de rem. En daar kan ik niet tegen. _O-

Sowieso is er veel verbouwd/verprutst, dus langzaam weer terug naar iets wat lijkt op origineel aan het zetten. (lelijke bar end spiegels, gouden handvatten etc)
Ik heb de originele potjes nog. Stuur me maar een pb-tje!

Heb je alweer een nieuwe tuono gekocht na je ongeluk?

In België staat deze te koop. Gen 1 omgebouwd naar een racing. Mega dik ding!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231001_173349_Facebook.jpg
    Screenshot_20231001_173349_Facebook.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 2
Heb je de originele potjes toevallig nog, en zou je daar van af willen?

Bij mijn 'nieuwe' Tuono zit er een donker potje op de koppeling en een cnc potje op de rem. En daar kan ik niet tegen. _O-

Sowieso is er veel verbouwd/verprutst, dus langzaam weer terug naar iets wat lijkt op origineel aan het zetten. (lelijke bar end spiegels, gouden handvatten etc)
Voor mensen die gouden geanodiseerde rotzooi op een Italiaanse motor monteren is een speciaal plekje in de hel. Dat doe je maar lekker op een Gixxer.
 
Ik heb de originele potjes nog. Stuur me maar een pb-tje!

Heb je alweer een nieuwe tuono gekocht na je ongeluk?

In België staat deze te koop. Gen 1 omgebouwd naar een racing. Mega dik ding!

Yes, een oud-collega/vriend had er nog één staan. Niet de mooiste, wel een nette prijs. Er zit wat werk aan maar daar was de prijs naar.

Nu een gen2, met Ohlins vering en een Brembo radiale rempomp als upgrades.

Inmiddels ook fulltime aan het werk, rustig motorrijden gaat ook al weer prima. Al met al mag ik niet klagen over het herstel. Nu wel snel spierpijn en kramp omdat ik twee maanden niks kon/mocht en dus weinig kracht meer heb, maar dat komt nu ook langzaam terug.


En mij gouden stuur op mijn factory dan? 🤪
Hoho, dat mag. Er zit ook gouden Ohlins op m'n motor en een gouden ketting. Dat is prima. Maar waarom je €70 zou uitgeven aan gouden cnc gefreesde handvatten ontgaat me volledig. 8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan