Tuono Bastards Deel 21

Met schilders tape eerst een rechte lijn plakken, dat kan je corrigeren zoveel als je wil, dan de echte er langs plakken.

Dat ben ik inderdaad van plan te doen voor als ik deze Akrapovic sticker ga vervangen. Heb al een nieuwe besteld maar eerst zien of het me genoeg irriteert om te vervangen. Gelukkig zijn die stickers nog geen tientje. Ik was ook gewoon lomp met de sticker van de folie halen, te snel waardoor de sticker rond sprong en aan zichzelf vast kwam te zitten. Anyhow, gedoe met een makkelijke vorm sticker doet me niet enthousiast worden voor de sticker plakken op het kontje....

Andere vraag, heeft iemand toevallig de RAL code van Öhlins? Ik heb een beschadiging die mij te erg opvalt en die wil ik bij tippen maar de kleurcode lijkt nergens te vinden.

Ik wist dat mijn Tuono schoonheidsfoutjes had, was de prijs ook naar. Maar nu de motor stil staat en ik er tegenaan kijk ga ik me meer en meer ergeren aan de kleine dingen. Alleen hoe ver ga je... Zometeen heb ik zo veel geld uitgegeven aan onderdelen dat ik net zo goed een duurdere motor had kunnen kopen. Al is zelf onderdelen zoeken ook wel deel van de hobby natuurlijk.

Al moet ik sowieso ook niet doorslaan in accessoires. Het kriebelt te veel om alles wat aftermarket van carbon te koop is ook te kopen 😅
 
Laatst bewerkt:
Blijft mooi Timmelsjoch Italië. Gewoon rijdend heen en weer. Hier komt deze motor echt tot zijn recht..

IMG-20220608-WA0004.jpeg
 
Is er nog iemand die een standaard kuipruitje heeft liggen? Ik vind de mijne te hoog en zet mijn hoofd midden in turbulente wind.
Ik heb een 2003 model.
 

Bijlagen

  • IMG_20231021_173442549.jpg
    IMG_20231021_173442549.jpg
    347 KB · Weergaven: 1
Dat ben ik inderdaad van plan te doen voor als ik deze Akrapovic sticker ga vervangen. Heb al een nieuwe besteld maar eerst zien of het me genoeg irriteert om te vervangen. Gelukkig zijn die stickers nog geen tientje. Ik was ook gewoon lomp met de sticker van de folie halen, te snel waardoor de sticker rond sprong en aan zichzelf vast kwam te zitten. Anyhow, gedoe met een makkelijke vorm sticker doet me niet enthousiast worden voor de sticker plakken op het kontje....

Andere vraag, heeft iemand toevallig de RAL code van Öhlins? Ik heb een beschadiging die mij te erg opvalt en die wil ik bij tippen maar de kleurcode lijkt nergens te vinden.

Ik wist dat mijn Tuono schoonheidsfoutjes had, was de prijs ook naar. Maar nu de motor stil staat en ik er tegenaan kijk ga ik me meer en meer ergeren aan de kleine dingen. Alleen hoe ver ga je... Zometeen heb ik zo veel geld uitgegeven aan onderdelen dat ik net zo goed een duurdere motor had kunnen kopen. Al is zelf onderdelen zoeken ook wel deel van de hobby natuurlijk.

Al moet ik sowieso ook niet doorslaan in accessoires. Het kriebelt te veel om alles wat aftermarket van carbon te koop is ook te kopen 😅
Bedoel je de RAL code van de vorkpoten?
Kun je ze niet een beetje draaien om de beschadiging te verbergen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Fear
Yes! Dat gouden/brons bovenaan.



Nooit bij stilgestaan dat dat überhaupt zou kunnen. Is dat een kwestie van bovenaan de bevestiging wat losdraaien en dan de poot bovenin draaien of denk ik er nu veel te makkelijk over?
Pas wel op voor krassen het zou zonde zijn als ze er nog erger aan toe zijn na je poging ze mooier te laten lijk ;-)
Zal de eerste keer niet zijn dat een zandkorrel tot tranen leidt....
 
Pas wel op voor krassen het zou zonde zijn als ze er nog erger aan toe zijn na je poging ze mooier te laten lijk ;-)
Zal de eerste keer niet zijn dat een zandkorrel tot tranen leidt....

Ik zal thuis eens voorzichtig kijken. Ik had er niet bij stilgestaan dat de poot bovenaan vrij kon draaien ten opzichte van de remklauw onderaan om het zo te zeggen.

Bedankt voor de tip!
 
Kun je ze niet een beetje draaien om de beschadiging te verbergen?

Held! Soms kan de oplossing zo simpel zijn...
Drie bouten los draaien en ik kon de beschadiging op de poot zo naar achteren draaien, niets meer van te zien nu.

Ik ga nog wel op zoek naar de kleurcode voor het frame. Met de Tuono op de ConStands Power-Classic stand zetten een kleine beschadiging gemaakt...
 
Held! Soms kan de oplossing zo simpel zijn...
Drie bouten los draaien en ik kon de beschadiging op de poot zo naar achteren draaien, niets meer van te zien nu.

Ik ga nog wel op zoek naar de kleurcode voor het frame. Met de Tuono op de ConStands Power-Classic stand zetten een kleine beschadiging gemaakt...
Top! Fijn dat het gelukt is :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Fear
RS Motorbike Paint website winkel

Thnx! Hoe kom je op die bronzen kleur uit?
Als ik kies voor Aprilia - Tuono Factory 1000R kan ik alleen uit 2009 kiezen, "Corsa Black".
Als ik kies voor Aprilia - RSV 1000 Tuono kan ik wel kiezen uit 2008 maar dan wederom niet de bronzen kleur die jij wel naar boven kreeg.

Top! Fijn dat het gelukt is :)

Omdat plaatjes altijd leuk zijn:

Van:
UPFAKxXe9XoJMPlihKRUNUV6.jpg


Naar:
81RHPXJYnasZh6LFi9czp3Ub.jpg


De beschadiging die ik verder naar boven dacht te hebben, op het metalen deel, was redelijk weg te poetsen. Ben erg content met het resultaat, stoorde me behoorlijk aan die beschadiging(en).

De tankdop vond ik ook wat uitspringen qua kleur op de tank. Een zilveren vlak tussen wit en rood. Als test een sticker besteld. Twijfelde aan carbon look maar ook dat zou er mogelijk uitspringen, vandaar rood en zwart:

lyWGuTyv1ClUEfmvACaLqJKk.jpg


De kleur rood matcht niet helemaal maar ik vind het resultaat niet heel verkeerd. Eens zien hoe goed het allemaal blijft zitten.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje voor een vriend met een Tuono 660, hoeveel uur is redelijk/normaal om te berekenen door de dealer voor kleppen stellen bij de 20.000Km beurt ?
 
Hallo,

Ik heb op mijn tuono gen 2 (2007) led knipperlichten geïnstalleerd aan de voorzijde.
Nu knipperen ze wel gewoon, maar ze blijven bij uitschakelen heel zwak continue branden.
De bekabeling is voor de rest origineel zo te zien.

Heeft iemand een idee? aangezien het geen relais kan zijn?

Ik hoor het graag!

-Yannick
 
Hallo,

Ik heb op mijn tuono gen 2 (2007) led knipperlichten geïnstalleerd aan de voorzijde.
Nu knipperen ze wel gewoon, maar ze blijven bij uitschakelen heel zwak continue branden.
De bekabeling is voor de rest origineel zo te zien.

Heeft iemand een idee? aangezien het geen relais kan zijn?

Ik hoor het graag!

-Yannick
Je moet er weerstanden aan toe voegen. Waarschijnlijk heb je nu ook foutmeldingen in je display staan ? Heb dit ook gedaan en al eens omschreven hier: Tuono Bastards Deel 21
 
Bedankt voor je snelle reactie. Dat zou eens goed kunnen, maar de oude knipperlichten zaten ook gemonteerd met weerstanden, alleen had ik ook elke keer een foutmelding op mijn dashboard...
Dan zijn de weerstanden waarschijnlijk niet de juiste waarde geweest. Die 15 ohm doen het bij mij zonder foutmeldingen of restlicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan