TuonoDeventer
Rookie
ga ik die proberen, thnxijn de weerstanden waarschijnlijk niet de juiste waarde geweest. Die 15 oh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ga ik die proberen, thnxijn de weerstanden waarschijnlijk niet de juiste waarde geweest. Die 15 oh
De 190 minuten staat voor het inspecteren van alle genoemde punten en vervangen wanneer noodzakelijk. Als alles wat geïnspecteerd is ook vervangen moest worden, dan is 13 uur ineens niet zo gek.Maar 13 uur voor een 20.000Km beurt inclusief kleppen stellen is dus wat veel.... (€ 1500,00)
Beurt is al uitgevoerd namelijk.
ga ik die proberen, thnx
wat wellicht nog wel belangrijk is dat een kameraad van mij dezelfde knipperlichten heeft geïnstalleerd op een tuono van 2006 zonder weerstanden, maar hij geen foutmelding krijg, en de werking is normaal.Dan zijn de weerstanden waarschijnlijk niet de juiste waarde geweest. Die 15 ohm doen het bij mij zonder foutmeldingen of restlicht.
Ben ik benieuwd welke knipperlichten dat zijn, dat zou theoretisch alleen kunnen als er weerstanden in geïntegreerd zitten. De foutmelding ontstaat doordat de ecu een hogere weerstand meet dan de waarde die hoort bij de gloeilamp. LED heeft doorgaans een veel hogere weerstand dan een gloeilamp en dit compenseer je door een weerstand toe te voegen. Deze moet dan uiteraard wel parallel met het knipperlicht worden aangesloten.wat wellicht nog wel belangrijk is dat een kameraad van mij dezelfde knipperlichten heeft geïnstalleerd op een tuono van 2006 zonder weerstanden, maar hij geen foutmelding krijg, en de werking is normaal.
Dat begrijp ik maar er is verder niets buitensporig vervangen, dus eigenlijk gewoon een kleine beurt inclusief kleppen stellen.De 190 minuten staat voor het inspecteren van alle genoemde punten en vervangen wanneer noodzakelijk. Als alles wat geïnspecteerd is ook vervangen moest worden, dan is 13 uur ineens niet zo gek.
Oftewel, wat is er allemaal gedaan?
inderdaad, vandaar ook mijn vraag hier op het forum!Ben ik benieuwd welke knipperlichten dat zijn, dat zou theoretisch alleen kunnen als er weerstanden in geïntegreerd zitten. De foutmelding ontstaat doordat de ecu een hogere weerstand meet dan de waarde die hoort bij de gloeilamp. LED heeft doorgaans een veel hogere weerstand dan een gloeilamp en dit compenseer je door een weerstand toe te voegen. Deze moet dan uiteraard wel parallel met het knipperlicht worden aangesloten.
Daar lijkt inderdaad geen weerstand in te zitten. Kan niet verklaren waarom het bij jouw kameraad wel zou werken zonder knipperlichten, tenzij een vorige eigenaar ergens weerstanden heeft toegevoegd op een minder zichtbare plek ? Ze hoeven natuurlijk niet direct bij de voorste knipperlichten te zitten.
dat zou een mogelijkheid zijn inderdaad!Daar lijkt inderdaad geen weerstand in te zitten. Kan niet verklaren waarom het bij jouw kameraad wel zou werken zonder knipperlichten, tenzij een vorige eigenaar ergens weerstanden heeft toegevoegd op een minder zichtbare plek ? Ze hoeven natuurlijk niet direct bij de voorste knipperlichten te zitten.
Lijkt mij sterk, zit er namelijk niet op.Misschien is bij hem het relais al eens vervangen voor een relais geschikt voor ledknippers.
Ah overheen gelezen, het is een gen.2 die heeft hem niet idd.Lijkt mij sterk, zit er namelijk niet op.
Is je massa in orde?wat wellicht nog wel belangrijk is dat een kameraad van mij dezelfde knipperlichten heeft geïnstalleerd op een tuono van 2006 zonder weerstanden, maar hij geen foutmelding krijg, en de werking is normaal.
Kan te maken hebben met het wattage van de bollekes?Dan zijn de weerstanden waarschijnlijk niet de juiste waarde geweest. Die 15 ohm doen het bij mij zonder foutmeldingen of restlicht.
Ik heb op verschillende plekken van het frame de massa getest via de multimeter (piep stand)Is je massa in orde?
Soms, bij een slechte massa gaat deze via een andere weg deze zoeken, als dat dan via een lampje is
gaat deze opgloeien.
Vroeger zag je dat vaak bij Italiaanse en Franse auto's, bij knipperlicht aanzetten ging en dan
een achterlichtlampje mee knipperen.
Mm tsja, lastig van achter een schermpje te beoordelen. Ik zou je maat adviseren de dealer te contacten en om een verklaring voor de 13 uur arbeid te vragen.Dat begrijp ik maar er is verder niets buitensporig vervangen, dus eigenlijk gewoon een kleine beurt inclusief kleppen stellen.
Kleppen gesteld, olie+filter, 2x bougie, klepdekselpakking vervangen meer niet.
Luchtfilter, ketting en remmen schoongemaakt en gesmeerd.
Uitlezen computer.
Die weerstanden zitten er maar voor 1 reden en dat is meer vermogen verbruiken om het knipper relais niet te snel te laten gaan, er mag in geen enkele situatie nog "rest" licht zijn, relais is immers uit.Dan zijn de weerstanden waarschijnlijk niet de juiste waarde geweest. Die 15 ohm doen het bij mij zonder foutmeldingen of restlicht.
Hey Jacco, bedankt voor jou reactie. Maar er zit in de gen2 tuono geen relais voor het knipperlicht.Die weerstanden zitten er maar voor 1 reden en dat is meer vermogen verbruiken om het knipper relais niet te snel te laten gaan, er mag in geen enkele situatie nog "rest" licht zijn, relais is immers uit.
Rest licht duid eerder op slechte of verkeerd gemonteerde bedrading, pro tip koop een nieuw relais kost bijna niks (15-20 Eu) en zijn er ook voor met led en normale verlichting zodat je niet langer met weerstanden hoeft te rommelen.
Mm tsja, lastig van achter een schermpje te beoordelen. Ik zou je maat adviseren de dealer te contacten en om een verklaring voor de 13 uur arbeid te vragen.
Had bij mij ook restlicht toen de weerstanden er niet tussen zaten. LED's hebben maar een hele kleine stroom nodig om op te lichten. Denk eerder dat dit te maken heeft met de halfgeleider in de ECU die de lampen laat knipperen. Deze sluiten normaliter nooit 100% en als de ECU gevoed wordt buiten het contactslot om, zou dit kunnen ontstaan.Is je massa in orde?
Soms, bij een slechte massa gaat deze via een andere weg deze zoeken, als dat dan via een lampje is
gaat deze opgloeien.
Vroeger zag je dat vaak bij Italiaanse en Franse auto's, bij knipperlicht aanzetten ging en dan
een achterlichtlampje mee knipperen.
Hm nou je het zegt, heb inmiddels al zo vaak een led relais besteld en vervangen bij die en gene, dat ik nu niet zeker meer ben, me tuono heb ik ook niet meer dus wordt lastig haha.Hey Jacco, bedankt voor jou reactie. Maar er zit in de gen2 tuono geen relais voor het knipperlicht.
Hoe het dan werkt, mij niet bellen maar het is helaas zo.
Hoe de knipperlichten aangestuurd worden weet ik niet, maar bij mij heb ik voor ook led-knippers.Had bij mij ook restlicht toen de weerstanden er niet tussen zaten. LED's hebben maar een hele kleine stroom nodig om op te lichten. Denk eerder dat dit te maken heeft met de halfgeleider in de ECU die de lampen laat knipperen. Deze sluiten normaliter nooit 100% en als de ECU gevoed wordt buiten het contactslot om, zou dit kunnen ontstaan.
Bij mij knipperen ze niet snel maar gewoon en ze blijven constant branden maar dan erg zwak zonder weerstanden erop.Hoe de knipperlichten aangestuurd worden weet ik niet, maar bij mij heb ik voor ook led-knippers.
bij elke knipper zit er een weerstand bij aangesloten en ze gloeien niet op bij knipperlichten uit.
Dan kan ik alleen maar verzinnen dat er iet niet goed aangesloten is of ergens een slechte massa zit.
Ik vraag me af wat er gebeurt zonder de weerstanden er tussen.( behalve heel snel knipperen)
Dus of de knippers ook opgloeien zonder de weerstanden.
UiteraardHeb je de kabels goed aangesloten?