Hey jongens, hoe lang is de gaskabel van een Tuono bij benadering? Mijn gaskabel (Falco) is ongeveer 65 en ik heb ongeveer 10 nodig voor mijn plannetje. :-)
Heeft er iemand de gaskabels in de aanbieding?
Ja ik heb het net klaar! Ik heb de oude fiets van Dyon. Ik heb de bodem weer vlak gekregen en alles zit weer origineel zonder vloeibare pakking.
Ik heb de benzine eruit laten lopen en de tank gespoeld.
De rand verwarmd met een (instelbare) verfbrander (400 graden) vervolgens met de steel van de hamer lichtelijk de vorm terug wrikken. Doe wel 1 kant tegelijk anders blijf je vervormen omdat je op een verwarmd gedeelte zit te drukken.
De dikke o-ring werkt averechts omdat je de verzonken moerpunten alleen maar meer aantrekt.
Uiteindelijk heb ik alles recht gekregen en had Dyon nog een extra originele o-ring bij de fiets gedaan, en die heb ik er tussen gedaan gewoon droog vlak op de tank. Vervolgens de boutjes kruislings weer vast draaien.
[afbeelding]
Universeel kabeltje bij een fietsenmaker?
Geen idee ik heb daar geen ervaring mee.Mooi gedaan
Zou het nog zin hebben om de tank met tankcure te behandelen?
Vanmiddag op een aprc uit 2011 proef gereden... wow! Waanzinnig vet. En in de s stand inderdaad is hij 'poeslief' zoals jullie al zeiden. Her enige dat er aan mankeert is dat de lenzen van de koplamp zijn beslagen door de lampen. Dat ziet er niet uit en zal wel slecht licht geven in jet donker. Is dat goed uit elkaar te krijgen om te poetsen? Of moet dat vervangen worden en wat zou dat kosten? Verder stond er een oranje driehoek in het scherm bij stationair draaien als ik weg reed verdween het symbool is dat een symbool voor de standaard die uit staat? Of is dat een duurder probleem en moet ik hem laten staan? Wederom weer wat vragen. Helup! Ik ben verliefd...
Kijk dat zijn de tips! Ga het meteen doorgeven aan de garage, die waren hier zelf nog niet opgekomen geloof ik. Je hebt geen zichtbare schade aangericht met de verfbrander?Ja ik heb het net klaar! Ik heb de oude fiets van Dyon. Ik heb de bodem weer vlak gekregen en alles zit weer origineel zonder vloeibare pakking.
Ik heb de benzine eruit laten lopen en de tank gespoeld.
De rand verwarmd met een (instelbare) verfbrander (400 graden) vervolgens met de steel van de hamer lichtelijk de vorm terug wrikken. Doe wel 1 kant tegelijk anders blijf je vervormen omdat je op een verwarmd gedeelte zit te drukken.
De dikke o-ring werkt averechts omdat je de verzonken moerpunten alleen maar meer aantrekt.
Uiteindelijk heb ik alles recht gekregen en had Dyon nog een extra originele o-ring bij de fiets gedaan, en die heb ik er tussen gedaan gewoon droog vlak op de tank. Vervolgens de boutjes kruislings weer vast draaien.
[afbeelding]
Nee hoor,gewoon warm maken niet heet. Het hoeft alleen maar terug te zetten. Denk dat een föhn ook wel wil.Kijk dat zijn de tips! Ga het meteen doorgeven aan de garage, die waren hier zelf nog niet opgekomen geloof ik. Je hebt geen zichtbare schade aangericht met de verfbrander?
Heb zelf 190/55 en 180/55 gehad 190/55 kwam de ketting weleens tegenaan waardoor er hapjes uit de band kwamen. 180 had daar geen last van.Mensen hier nog een lekker ritje gemaakt het weekend?
Ik wilde gisteren opstappen om een stukkie te gassen maar kwam helaas tot de ontdekking dat er een dikke spijker in m'n band zat dus dat ging mooi niet door. Eerst een andere band regelen. Er ligt nu 190/50 onder maar ik lees dat de 190/55 iets beter zou zijn als maat. Klopt dit?
Heb zelf 190/55 en 180/55 gehad 190/55 kwam de ketting weleens tegenaan waardoor er hapjes uit de band kwamen. 180 had daar geen last van.
Bedankt voor de tip. Er zit een roke plaatje op dus ik hoop dat het al gedixt is? Ik zal het is een keertje testen voor als nog merkte ik er weinig van behalce inderdaad pas de quickshifter gebruiken bij optrekken boven de 6/7000 toeren anders ging het noet soepel.De eerste modellen konden wel eens last hebben van vocht in de koplampen en werden ook onder garantie vervangen!
De mijne heeft daar geen last van gehad gelukkig.
Waar de mijne wel last van had was van de versnellingsbak. Check deze door met volgas met de QS door alle versnellingen heen te gaan en dit moet goed gaan, zonder rare schokken zo niet dan staat je een dure rekening te wachten ik was toen 1000 kwijt voor een nieuwe bak bij Roke! 2011 en begin 2012 hadden hier last van. De 2013 14 en 15 niet meer! Ik had hier wel pech mee. Bij mijn was van 5 naar 6 echt een klap. De late 2012 en jonger hebben een ge-updaten bak met sterkere tandwielen en ook is er een moer die de pin van de schakel vork op zijn plek houden voorzien van loctide daardoor gingen de bakken stuk.
Tip was na de gereviseerde versnellingsbak om pas te schakelen met de QS bij volgas en boven de 7000 toeren! Ook bij koude motor gewoon koppeling gebruiken voor behoud van de bak!
Vandaag de tuono v4 opgehaald. Direct lekker gaan sturen over dijkjes heerlijk! Wat een topfiets!heb wel direct een noop vraagtoen ik thuis kwam ben ik hem direct gaan schoon maken. Ik bemerkte dat alle bouten op 1 of 2 na van het achterwiel met de hand te verdraaien waren, de moeren draaiden met de bouten mee ik schrok er onwijs van! Hoort dat zo? Daarnaast wilde ik het ruitje demonteren ciel er gelijk een rubbertje tussen de kuip en de lamp in niemands land @#$%*^ morgen maar zoeken of ik hem er uit gepeuterd krijg... befint lekker zo...
Bedankt voor de tip. Er zit een roke plaatje op dus ik hoop dat het al gedixt is? Ik zal het is een keertje testen voor als nog merkte ik er weinig van behalce inderdaad pas de quickshifter gebruiken bij optrekken boven de 6/7000 toeren anders ging het noet soepel.
Ok dus ik hoef niet bang te zijn dat de boutjes los komen ondanks dat ik ze kan door draaien mits ze met borg vloeistof zijn geborgd dan?Ja ze kunnen vrij rond draaien in de tandwieldrager. Wat niet hoort en wat wel vaak voor komt is dat de zelftappende moeren die er op zitten los komen. Je moet dan de tandwieldrager er af pakken (eerst wiel er uit), een inbussleutel in de achterkant houden en dan die zelftappers met wat loctite weer vast zetten.Een Roke sticker zegt niets. Hier is nooit een recall voor geweest, dus Roke zal zoiets niet zo maar vervangen.