Michelin pilot power had ik eronder
Ok dus ik hoef niet bang te zijn dat de boutjes los komen ondanks dat ik ze kan door draaien mits ze met borg vloeistof zijn geborgd dan?Ja ze kunnen vrij rond draaien in de tandwieldrager. Wat niet hoort en wat wel vaak voor komt is dat de zelftappende moeren die er op zitten los komen. Je moet dan de tandwieldrager er af pakken (eerst wiel er uit), een inbussleutel in de achterkant houden en dan die zelftappers met wat loctite weer vast zetten.Een Roke sticker zegt niets. Hier is nooit een recall voor geweest, dus Roke zal zoiets niet zo maar vervangen.
Ok dus ik hoef niet bang te zijn dat de boutjes los komen ondanks dat ik ze kan door draaien mits ze met borg vloeistof zijn geborgd dan?
Ik heb mijn GEN2 nu een kleine anderhalve maand en ben er nog steeds als een kind zo blij mee. Zorgt elke rit voor een maximale glimlach.
Wat zijn in jullie ogen echte "must haves" om te (laten) doen aan je Tuono? Ik heb mijn GEN 2 nu een kleine anderhalve maand maand en ben er echt enorm tevreden over.
Wil er op korte termijn een andere jiffy onder zetten en valdoppen. Eind van het seizoen een Ohlins stuurdemper en ik overweeg een K&N luchtfilter. Wil hem dan ook meteen laten afstellen, want ondanks dat ik hem super vind rijden weet ik niet of hij juist afgesteld is (juiste mapping etc.) icm open systeem. Heb helaas geen historie en testbank met eventueel af laten stellen geeft zekerheid.
Goedemiddag,
Zaterdag goed geschrokken. Na een paar korte flitsen van het oliedruklampje bij stilstand en doven van het lampje als ik weer ging rijden. Kwam ik thuis met een achterband die aan de rechterkant onder de olie zat.Tijdens rijden geen lampje gezien alleen kort tijdens stilstand bij twee keer voorrangsweg oprijden. Klein schuivertje achter op rotonde dicht bij huis, weet ik aan het zebrapad. Toen ik mijn achterband zag mijn beschermengeltje maar even bedankt. Na verwijderen bellypan, bleek het rubber op de oliedrukmeter gescheurd en daar kwam olie uit. Iemand hier ooit meegemaakt? Ga morgen maar een nieuwe regelen, maar vraag me wel af hoe deze zo kapotgegaan kan zijn dat hij echt olie lekt. Iemand een idee?
Oh en idd, andere vertanding is een must voor de tuono. Heb 1 kleiner voor en 1 groter achter (16-43) en dat is mijn optiek de ideale verhouding, voor een gen1 althans.
@ banden praat: Ik had met sportsmart 2 dat de 190/55 in de ketting hapte. Daarna een pilot road 4 gehad en nu een pipo 3, beide geen last in 55 hoog. Hierna een setje diablo rosso 3 proberen.
Klinkt goed. Zijn er ook "nadelen" aan? Ik begreep van HinZu_86 dat er een afwijking in snelheid zit. Verder nog iets?
Top, goed om te horen. Gaat het een Pilot Power 3 190/55 worden.
Thanks voor de tips allemaal!
Oh en idd, andere vertanding is een must voor de tuono. Heb 1 kleiner voor en 1 groter achter (16-43) en dat is mijn optiek de ideale verhouding, voor een gen1 althans.
Hallo luitjes,
Wie van de aanwezige gebruiken hun Tuono als circuit fiets? En wat zijn de upgrades wat je eraan hebt gedaan? afgelopen maandag voor de eerste keer met de Rsv als Tuono uitgerust, Mettet op gegaan en dat was lachen! daarom ben ik wel eens benieuwd hoe de overige circuitrijders hun Tuono uitrusten voor op het circuit.
Vandaag de tuono v4 opgehaald. Direct lekker gaan sturen over dijkjes heerlijk! Wat een topfiets!heb wel direct een noop vraagtoen ik thuis kwam ben ik hem direct gaan schoon maken. Ik bemerkte dat alle bouten op 1 of 2 na van het achterwiel met de hand te verdraaien waren, de moeren draaiden met de bouten mee ik schrok er onwijs van! Hoort dat zo? Daarnaast wilde ik het ruitje demonteren ciel er gelijk een rubbertje tussen de kuip en de lamp in niemands land @#$%*^ morgen maar zoeken of ik hem er uit gepeuterd krijg... befint lekker zo...
Ik heb er zo een 8x mee gereden op het circuit.
Ik heb meteen de hele vering laten reviseren en aanpassen voor circuit gebruik, voorkant met ohlins piston kit, en achter ombouwen naar race specs, maar ik had gewoon een ohlins shock moeten monteren of en hyperpro of WP of wat dan ook. Dit maakte de motor veel beter en is ook voor me slicks beter.
Ik had een extra set velgen met slicks en dikkere Remschijven en remblokken, puur ivm dat de originele remmerrij beetje onder de maat presteerde na ronden lang te remmen(vooral op Zolder)en de originele schijven werden gewoon blauw en je merken ook gewoon dat een dag later de remmen minder presteerde! Daarom verwisselen, of andere remblokken maar ik kwam een nette 2dehandse set tegen met schijven en blokken.
Was een set lichte wielen, zo goed voor de handeling zoveel sneller van richting veranderen.
Ook had ik een RCS 19 rempomp gemonteerd veel beter, ook voor op straat.
Rem olie Dot 5.1
Ander stuurdemper(instelbare, ik had een Ohlins) is wel handig vooral met vol accelereren, maar niet echt nodig, als je de vering in orde hebt!
Ik had een kleiner voortandwiel 15T erop en met circuit deed ik er achter ook nog 3 bij geloof 43, want had een extra tandwielhouder met het groter tandwiel dus dat was makkelijk wisselen en zorgde voor betere acceleratie bocht uit.
Voor op de weg liet ik hem achterwege want vond dan de motor echt nerveus als je rustig reed.
Verder had ik nog een MRA touring ruit gemonteerd voor circuit rijden omdat je er dan nog een beetje met je kop uit de wind kon hangen! Ook niet nodig maar wel soms lekker en vond met induiken Ramshoek op Assen toch wel wat safer, haha.
De volgende optie voor mijn was clip ons monteren voor een nog betere handeling en nog meer gewicht op het voorwiel! Maar toen bedacht ik me en kocht een circuit motor om wedstrijden te gaan rijden en mijn geliefde V4 moest plaats maken daarvoor.
Voor zolder en Zandvoort moet je een stillere demper monteren. Origineel is te luid en rij je ook aan de grond.
Ik had een akrapovic bij Pajic racing laten monteren.
Ik had een ook RSV4 onderkuip en deze moet je ook demonteren anders sloop je hem door hem aan de grond te rijden! Kijkt mooi maar is zonde op de weg geen last van omdat ik daar niet zulke hellingshoeken haal.
Verder gewoon in de Track stand zetten en alle hulp middelen zo laag mogelijk zetten, dan laat die nog het meeste toe.
Een 190/60 slick past gewoon maar ik denk een 200/60 ook omdat die alleen wat breder is.
Mijn tijden waren
Assen 1:55.1
Zolder 145,6
Zandvoort 2:03
Mettet weet ik niet meer.
Ik had een 2011 APRC
De boel is aangedraaid en het werkt weer naar behoren boutjes op 50 nm gezet en blauwe locktite er op. Maar het volgende probleem heeft zich aangediend. Als ik start verschijnt het rode gevaren driehoekje in beeld met het oliekan symbool. Als hij even heeft gelopen en ik start opnieuw zijn beide symbolen weg. Olie zit er zat in.... morgen roke maar bellen.Mooi man geweldige fiets, ga je veel plezier van hebben.
En wat Daanzzz zegt er is nooit een recal voor geweest, maar er zijn wel nieuwe tandwielen voor de bak gekomen!
Morgen wissel ik mijn Tuono 1100 2016 na 15 maand plezier in voor de Caponord 1200 Rally 2016, heb 1 uur test gereden en was verkocht. Ik heb met de Tuono last van slapende handen en vingers, na 10 min begint het al. Ben mss net iets te groot voor. Zal hem wel missen, het mes scherp sturen en trekken als de zot. Had het stuur al verhoogd met mana rizers maar het helpte niet.
Twijfelde eerst om terug te keren naar de Shiver de 900 versie dan, daar de 750 ik nergens last van had in de 6 jaar ik hem had. Maar wou toch eerst eens de Caponord proberen en die is het uiteindelijk geworden. Is wel een zwaar paard, maar eens je reed was alles super makkelijk.
Mocht er iemand 4 liter Motul 300V 5w40 road racing willen overkopen, heb nog 4 liter staan voor 50 euro. Tweedehands Overig - Accessoires & Onderdelen
Zal nog veel mee lezen hier, tot dan.
zoek ook nog stuur verhogers voor een tuono 2014 heb je fotos?