Turbo of compressor / Ducati

S4Rs

Die hard MF'er
23 mei 2005
535
14
Heeft iemand enig idee waar je info kan krijgen
voor het eventueel opbouwen van een turbo of liever zelfs een compressor
voor op een ducati 4klepper.

bedoeling is er iets meer vermogen uit te halen zonder al te extreem te gaan.

Alvast bedankt voor jullie reactie

;)
 
biggelaar is ook mijn dealer, maar ze zien me al aankomen.
die gasten zijn al druk zat met hun eigen 'dingen' dus ik wil
niet met een wilde fantasie aankomen.
ik wil eerst weten wat zoiets ongeveer kan gaan kosten.
zodat ik ook weet waarover ik praat (qua kosten').


Ik wilde bij de dragrace in drachten even wat info scoren
maar dat was jammer genoeg afgelast B|

Misschien dat ik wel een mailtje richting biggelaar waag.
ik wil ook geen ander aan mijn fiets laten sleutelen.
 
Ik denk dat drijfstangen veeeel meer aankunnen.
Omgrekenen van pk's naar kracht is een ingewikkeld verhaal. Maar 60 pk is heel erg doorsnee voor een redelijke motor.

Een verdubbeling van de compressie?
Als de max compressie eerst 9 bar was, is die daarna 18. Temp van mengsel is dan veel te hoog en krijg je pingelen of erger, of je moet brandstof gebruiken met hogere onstekingstemp.
Mn compressie was al 11.5 op 1 en dan ook daarop het lachgas nog is erg veel voor de originele dunne Vmax drijfstangen.
Zat toen al op 177.9 PK en 155.8 Nm netto en is nu al weer wat hoger geworden door vrijer ademen van de inlaten. ( geschat tegen de 200 PK netto nu en een koppel wat ik schat tegen de 165 Nm )

En nu de topicstarter weer....

Denk dat Biggelaar dit niet voorelkaar zal spelen en je een behoorlijke tuner moet zoeken wil dit een goed werkend project worden.
Geld kost het je zeker !
 
** Update **

Copy mail, zie onder.


Dear Donald

Thank you for your enquiry for a Sprintex system for your Monster S4RS

At this stage we have only developed the kit for the Super Squalo.

However given interest in the system we are considering the possibility of developing it for outher models.

If you would like I will keep your details and advise as soon if a decision is made do this.

Thanks and regards



Stephen Wilkinson

Sales & Marketing Manager



Australian Automotive Components Pty Ltd

Sprintex / Vee Two / AAC Property Investments

P: +61 8 9262 7277 F: +61 8 9262 7288

Email: stephenw@austautocomp.com.au

Mailing address: PO Box 3348, MALAGA WA 6945


--------------------------------------------------------------------------------

From: piep!
Sent: Monday, 2 October 2006 10:15 PM
To: Stephen Wilkinson
Subject: FW: Ducati monster / blower





-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: piep!
Verzonden: donderdag 3 augustus 2006 6:37
Aan: 'sales@veetwo.net'
Onderwerp: Ducati monster / blower



I have a question about the sprintex blower that's mounted on your beautiful VeeTwoo Super Squalo.

Is it possible to mount it on a monster S4Rs
and is it possible to buy a blower unit seperatly so i can have it mounted on my Monster

if so wath are the costs for buying and shipping it to Netherland?
The unit would be installed by a ducati dealer.



Hope to hear from you,


D..... ......


Netherland EU


B|
 
Hoi oma,

Hey S4Rs is die ombouw nu al klaar?

Nee helaas ik heb wel een mailtje terug gehad

~[/quote]
Hi Donald,
the price of the compressor is 2700Euro. These compressor is good for up to 200-250Horses, but you can reduce the output to the limit that you want.

Regards

Ralf
~[/quote]

Dit is mij wat aan de hoge kant voor de compressor aangezien ik dan zelf een complete
aandrijf constructie moet verzinnen.
Montage doen ze alleen op H-D's

Ik ben nu even met m'n caraudio project bezig dus het motorproject ligt even stil.
 
er staan wat pagina terug een paar mooie foto's van de Vee-Two squalo
met 999blok+compressor+garantie.

Het is allemaal al een keer gedaan

Hi S4RS!
Voor een compressor (of turbo) kun je eens aankloppen bij www.vankronenburg.nl in Geldrop. Daar heb ik de EFI voor mijn Yamaha Turbo gekocht.
Die kan alle mogelijke types leveren en heeft een zwak voor motorfietsen. Drie weken geleden had ie nog een paar pallets (400 stuks) vol met compressors liggen. Voor de compressors (van een Mercedes) vroeg ie 250 euro (gebruikt) tot 450 euro (nieuw). Deze moeten echter wel aangepast worden, ze zijn echter vrij compact. Hij kan ook nog kleinere leveren, maar die heeft ie niet op voorraad. De prijzen (ook voor inbouw en afstellen) zijn in mijn ogen netjes.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor systeem je ook toepast, turbo of compressor, bedenk dat het een complete ombouw wordt van je motor.

Uiteindelijk denk ik dat een turbo misschien toch nog het minst ingrijpende is.
De aandrijving van dat ding heb je al, de uitlaat. Je moet dan nog een smeerolieleiding naar de turbo en terug aansluiten ergens op je blok.
 
Nog een tip;

bol.com | de winkel van ons allemaal


full
 
Hi S4RS!
Voor een compressor (of turbo) kun je eens aankloppen bij www.vankronenburg.nl in Geldrop. Daar heb ik de EFI voor mijn Yamaha Turbo gekocht.
Die kan alle mogelijke types leveren en heeft een zwak voor motorfietsen. Drie weken geleden had ie nog een paar pallets (400 stuks) vol met compressors liggen. Voor de compressors (van een Mercedes) vroeg ie 250 euro (gebruikt) tot 450 euro (nieuw). Deze moeten echter wel aangepast worden, ze zijn echter vrij compact. Hij kan ook nog kleinere leveren, maar die heeft ie niet op voorraad. De prijzen (ook voor inbouw en afstellen) zijn in mijn ogen netjes.

Bedankt Matth,

Ik ga hier wel even langs
;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan