turbocharger voor suzuki rf 900 r\

mijn uiteindelijke doel is wat beweerd wordt bij een hayabusa 500 a 600 pk eruit te halen het motorbllok ken het in ieder geval hendelen vandaar de aanpassingen
 
een verlichte sterkere krukas en inderdaad met voelermaat kleppen spelling in en uitlaat de motor moet de turbo kracht g krachten wel trekken vandaar messing krukas en de motor is onder rontgen aperaat geweest geen haarscheuren in het blok dus kapabel voor een eventuele turbocharger
Ik probeerde je serieus te helpen, maar nu verkondig je onzin!!
Je legt geen motorblok onder een rontgen apperaat! En met rontgen vind je geen haarscheuren!! Ik heb dat werk een aantal jaren gedaan..

Ik krijg al jeuk als mensen zeggen dat hun krukas is ''magnafluxed''
 

Modbreak:

ik heb wat offtopic gelul verwijderd, lees de regels in techniek nog een keer door svp voor allen die opeens een bericht missen

Noem je dit techniek dan?? :+

Er zijn in het verleden topics geweest die in heel korte tijd heel snel ontspoorden en legendarisch werden en dit topic heeft daarvoor alle potentie :Y
 
Ga je dit project zelf doen of laat je dit door iemand doen? 500/600 pk is een erg serieus doel voor een motorblok, daar komt heel veel kennis en kunde bij kijken, met alle respect.
 
een verlichte sterkere krukas en inderdaad met voelermaat kleppen spelling in en uitlaat de motor moet de turbo kracht g krachten wel trekken vandaar messing krukas en de motor is onder rontgen aperaat geweest geen haarscheuren in het blok dus kapabel voor een eventuele turbocharger
ben je echt zeker dat het een messing krukas is ?
mijn uiteindelijke doel is wat beweerd wordt bij een hayabusa 500 a 600 pk eruit te halen het motorbllok ken het in ieder geval hendelen vandaar de aanpassingen

of ben je echt zeker dat je het over pk's hebt ?
volgens mij kan je blok met een messing krukas hooguit 500 à 600 Watt aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik probeerde je serieus te helpen, maar nu verkondig je onzin!!
Je legt geen motorblok onder een rontgen apperaat! En met rontgen vind je geen haarscheuren!! Ik heb dat werk een aantal jaren gedaan..

Ik krijg al jeuk als mensen zeggen dat hun krukas is ''magnafluxed''
Ach Reinhoud, dit project gaat hilarisch worden 8-) :P
 
Je weet dat het octaangetal van LPG een klap hoger is dan benzine (in de zomer dan, winter LPG zit ergens rond de 98-100 geloof ik)
En het is een stuk goedkoper, dus ik denk dat de 20kg extra gewicht van de tank + installatie wel te verantwoorden zijn.
 
ben je echt zeker dat het een messing krukas is ?

ben je echt zeker dat het een messing krukas is ?
of ben je echt zeker dat je het over pk's hebt ?
volgens mij kan je blok met een messing krukas hooguit 500 à 600 Watt aan.
Zou hij misschien de lagerschalen bedoelen?
De schroefas van mijn boot draait ook in messing lagers.
Draait alleen geen hoog toerental.
 
ja van messing zoiets als zie foto die is van een vrachtwagen 800 pk scania en inderdaad rontgon eentje die een maatje van mij gebruikt bij fotolassen ,pfgfff jullie zien wel het eind resultaat als het binnen is,en dan zal ik het in detail fotograveren wat ik doe en gedaan heb het word deze turbo trrouwends
 

Bijlagen

  • 41641_pic1.jpg
    41641_pic1.jpg
    18 KB · Weergaven: 94
ja van messing zoiets als zie foto die is van een vrachtwagen 800 pk scania en inderdaad rontgon eentje die een maatje van mij gebruikt bij fotolassen ,pfgfff jullie zien wel het eind resultaat als het binnen is,en dan zal ik het in detail fotograveren wat ik doe en gedaan heb het word deze turbo trrouwends
Dat lijkt op een stalen krukas volgeklaaid met rust inhibitor.

Wat gaat je maat met die rontgen doen? Want je vind geen haarscheuren met rontgen, dat zou je maat moeten weten. Waar werkt ie? RTD, SGS, Materiaal meting?
 
bedankt voor je zorgen maar komt helemaal goed ben hayabusa gewent en laast h2r volledig uitgetest niet enkel haarscheuren maar op runtgen is bij een waqrme motor goed zichtbaar matriaalmoeiheid dat deel wordtn als het ergens aanmwezig is in je block net zo;n kleur als je pakkinmgen de stalen dan he niet de rubberen haha.
 
ik denk niket in nummers maar in kunnen en kennen ,ken niet ligt op het kerkhof maar kom helemaal goed chef
jij ervaring met rurbo od je fiets
Je hebt hier al twee kenners op turbo-gebied in je topic, namelijk @reinhoud en @Robinjo
Dus lees de diverse topics hier op t forum, er is genoeg te vinden. En verder; plaatjes toevoegen van je eigen kluswerk wordt gewaardeerd:)
 
Ik probeerde je serieus te helpen, maar nu verkondig je onzin!!
Je legt geen motorblok onder een rontgen apperaat! En met rontgen vind je geen haarscheuren!! Ik heb dat werk een aantal jaren gedaan..

Ik krijg al jeuk als mensen zeggen dat hun krukas is ''magnafluxed''
Magnaflux is een heel gewone manier om scheuren in metaal te vinden hoor..., niks aparts..., mijn broer heeft gewoon zo'n magnaflux bank staan...
Voor de rest ben ik bang dat heel het project van de RF niet al te serieus genomen moet worden, ik kan geen enkel punt van topicstarter vinden waar ik ook maar met afstand het idee van heb dat hij weet waar hij over praat...
Ook denk ik niet dat hij weet hoeveel kunde/kennis en geld nodig is om 600 Pk uit zo'n blokje te halen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan