turbocharger voor suzuki rf 900 r\

en ook als het niet lukt cvalt toch te proberen vraag alleen kennis extra
Als je extra kennis wil, lees bijv dan dit topic eens door GS1000 Turbo. Dan zal je snel zien dat het geen kwestie is van even een turbo van de (Ali Expres) plank pakken, monteren en met 600PK rondrijden.
Topic(s) van Robinjo kan je ook opzoeken voor meer kennis.
 
Hoi Richard, trek je niet te veel aan van het commentaar, krijg je altijd als je iets gaat proberen en ons laat meegenieten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook benieuwd ben hoe het allemaal gaat aflopen.
Denk dat jij jezelf behoorlijk vergist in wat er bij komt kijken.
Als ik sommige van je uitspraken lees, denk ik dat je teveel wilt en niet alle kennis hebt, maar dapper dat je het gaat proberen.

Als voorbeeld
liefste een uitlaat turbo als het mogelijk is en zoja welke
?
een uitlaatturbo, als je het over een turbo heeft zit deze altijd in de uitlaat (en uiteraard de inlaat).
Wellicht verwijs je naar supercharger, welke ook de inlaatdruk verhoogt maar mechanisch wordt aangedreven vanaf een as van de motor, maar die noem je dus geen turbo.

zit nu met enkel dynojet en k&n filter injclusief yoshimura volledige uitlaat systeem zit ik zo aan de 150 pk als de caberateurs binnen zijn en een messing krukas en kleppen 0,10 en 0,30 verhouding zijn gezet op moment ,op papier 200
Erg optimistich, je krijgt door een set carburateurs en kleppen stellen, echt geen 50 PK erbij. Wellicht 10Pk voor de carburateurs, maar dat is al optimistich.

mijn uiteindelijke doel is wat beweerd wordt bij een hayabusa 500 a 600 pk eruit te halen het motorbllok ken het in ieder geval hendelen vandaar de aanpassingen
Het motorblok van een Hayabusch is gemaakt voor 190 Pk, een RF900 voor 135? Pk. In de basis dus al niet het beste vertrekpunt.
Bijvoorbeeld de kanalen in de kop van een RF zullen aanzienlijk kleiner zijn als bij de Busa, de krukas is dan al aangepakt (hoe begrijp ik niet) .
En hoe zit het met de drijfstangen ? Zijn de carters sterk genoeg. Hoe zit het met de koppeling ? Dat is vaak een zwak punt van turbo motoren. Slipt snel door.

En dat het kan, tjaa vast wel, maar een plaatje van een motor met een Turbo zegt niet zoveel. Loopt die goed? welke turbodruk? Heb je daar een grafiek van gezien?

Al met al een hoop dingen waar je mee te maken gaat krijgen, en wat ik noem is nog maar een klein deel van wat je werkelijk tegen gaat komen.

Echt nogmaals, veel succes, hoop dat je ons op de hoogte houd van je voortgang.
 

P.H.C. Ritzen vertel jij mij dan eens hoe het komt dat hayabusa dat op zijn naam heeft ook suzuki 1300 600 pk ?serieeus gevraagt​

Een Hayabusa heeft ongeveer 1.5 X de cilinderinhoud, de opbouw van het blok is (heel veel) sterker dan van een RF900.
Van een Hayabusa zijn veel onderdelen reeds gemaakt omdat er dragrace mee gereden wordt, van een RF900 is verhoudingsgewijs vrijwel niets te krijgen voor zulks een vermogenstoename, dus zul je die delen zelf moeten maken of laten maken.
En ik kan je garanderen dat 20.000 euro ineens "zomaar" op zijn, en je dan nog niet eens alle onderdelen klaar hebt.
Nog maar te zwijgen of je alles goed uitgerekend en bekeken hebt zodat het ook past en bij vollast ook nog eens heel blijft.
Dan moet ook nog alles in elkaar gezet worden en afgesteld worden...., en ook niet onbelangrijk, diegene die dat moet doen, moet donders goed weten wat hij doet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan