A
Derde remlicht voor motorfietsen
Extra remlicht voortaan op de helm?
Bij auto's, bestelwagens en andere motorvoertuigen is het al ingeburgerd: een derde remlicht ter hoogte van achterruit, spoiler of koffer.
Maar kan zoiets eigenlijk ook op een motor?
Volgens de uitvinder van "The Eye Light" dus wel.
Het principe is kinderlijk eenvoudig: op de helm wordt een remlicht gemonteerd dat draadloos signalen krijgt van een zender welke op zijn beurt gekoppeld is aan het remlicht van de motorfiets.
Op het moment dat de bestuurder van de motorfiets remt stuurt de zender een signaal naar de ontvanger (het remlicht achteraan op de helm).
De zender zelf is niet zichtbaar en wordt onder het kuipwerk gemonteerd.
Het knappe aan het systeem is de mogelijkheid om een passagiershelm te voorzien van remlicht, deze af te stemmen op de zender van de motorfiets en het remlichtsysteem van de bestuurder uit te schakelen zodat de duopassagier niet verblindt wordt.
Het remlicht is oplaadbaar via een adapter. Als er geen adapter aanwezig is kan het remlicht via een stroomkabeltje verbonden worden aan de zender waar het remlicht zijn stroom vandaan kan halen of kan opladen.
De prijs van het geheel is nog niet bekend (het is dan ook gloednieuw).
Zodra de prijs bekend is, zullen wij dat hier laten weten, aangezien het de zichtbaarheid van de motorrijder weer eens extra vergroot!
Meer info op www.brakelight.co.uk
Neuh...remlicht zit al op een mooie plaats dankzij undertail...
Wel gezien, en ermee bezig...hmm, ja Max, The Fast and the furious gezien? Zo'n neonlicht niks voor je voor onder je bike?Niet als remlicht, maar permanent blacklight of zo....
Nognietingebruik heeft die zooi er al een tijdje onderhangen...Wel gezien, en ermee bezig...Zodra ie eronder hangt komen de foto's wel vanzelf
Nognietingebruik heeft die zooi er al een tijdje onderhangen...
nee, een pretpakketIk ben toch gvd. geen kerstboom!!!!!!!
Lijkt me nix zo'n helmding, al is het wel weer veiliger.
Remlichten die meer oplichten als er harder geremd wordt (bij auto's) vind ik wel een goede ontwikkeling.
+ een cursus blijf van je rem af als het niet nodig is. Veel automobilisten remmen werkelijk bij iedere scheet terwijl ze ook gewoon effe het gas zouden kunnen los laten (en afstand houden tot voorganger).
Het principe is kinderlijk eenvoudig: op de helm wordt een remlicht gemonteerd dat draadloos signalen krijgt van een zender welke op zijn beurt gekoppeld is aan het remlicht van de motorfiets.
Ben wel voor het feller laten oplichten naarmate je harder remt.
Ik moet zeggen dat ik het een goed idee vind, mits die dingen mooi gestyled worden.