tweedekeus oliefilters

piet7

Banned User
29 sep 2003
1.438
0
:r hebben julie ook zoiets in de vingers gehad? Kocht bij een shop een oliefilter die bij nadere inspectie thuis op een plek tekort aan lijm had tussen het filter en aangrensend plaatje blik,wanneer je zoiets monteerd lekt er ongefilterde olie naar de smeerpunten :( Ik ermee trug naar de shop blijkt de verkoper toch even te moeten zoeken want hij heeft er nog een paar op de plank die belabbert gelijmd zijn :X Maar het lukt um toch een redelijk exemplaar er tussenuit tevissen.

:r Mijn advies bekijk die dingen eens vanbinnen/buiten *D
 
Als je lagers van SKF koopt weet je idd dat het goed spul is voor minder als de prijs van een originele.
En van bv. remblokken weet je ook wel welk merk OK is.

Maar van olie filters zijn zoveel vage merken in omloop, en is zo moeilijk te zien of ze goed zijn of niet, dat ik liever originele heb. Zo duur zijn ze nou ook weer niet. Net als pakkingsets, zou ik ook nooit imitatie kopen.
 
Alsof een motor fabrikant filters maakt.

Nee, ze maken geen filters maar ze stellen wel de specs en kwaliteitseisen samen. Dit geldt voor alle OEM parts. Originele onderdelen zijn dan wel niet altijd beter (idd banden, lagers etc) maar ze behoren wel aan door de fabrikant bepaalde minimum kwaliteitseisen te voldoen.

Op maandag 13 oktober 2003 20:59 schreef N!co het volgende:
...
Net als pakkingsets, zou ik ook nooit imitatie kopen.

:^
 
Als je lagers van SKF koopt weet je idd dat het goed spul is voor minder als de prijs van een originele.

Origineel zit er vaak ook SKF in. Maar door een aantal stappen die er op moeten verdienen over te slaan, kan je de prijs drukken.

FAG is ook zo'n goed merk.

Japanners maken ook wel gebruik van Toyo lagers. Daar heb ik in mijn brommert tijd nog een hoop ellende mee gehad. (Iedere maand zowat de krukas lagers vervangen van een Honda blok)
 
mann filters, knecht filters dat zijn echt wel AA merken op filtergebied. Zelfs het filterhuis is van mann en dan praat ik over een mercedes blok met externe filters.

Ik heb niet zo een hoge pet op van originele onderdelen. VW sucks!

Maar dat is het kromme wat er altijd heerst, een vb.

De motorbouwer Honda, Kawasaki maakt de motor, regelt de afstelling etc.. Wat doen de hobbyisten'? Ze kopen een andere uitlaat gaan aan de sproeiers kutten, maar wel een origineel lampje monteren :? Dat begrijp ik dan nooit....
en voor pakkingen gebruik ik gewoon papier, de ultieme pakking is geen pakking.

Mijn advies, koop goede filters die aan de spec. voldoen.

Wat voor luchtfilters gebruiken jullie :+ (K&N)
 
Terug
Bovenaan Onderaan