TWRD zoekt een nieuwe fiets

Status
Niet open voor verdere reacties.

those_who_ride_decide

banned user
21 mei 2008
368
0
Hey jonges,

de mighty nighthawk begint een beetje rare tikken te laten horen in't blok, dus ik denk dat ie bijna gaat overlijden.

Dat, plus het feit m'n tourentellerkabel duizenden km's eerder is overleden....
m'n achterremhendel niet meer vanzelf terugspringt (moet hem zelf terugduwen met m'n voet, anders blijft ie slepen)
en 2 weken terug is m'n km-teller overleden...dus ik rij nu puur op m'n gevoel rond...
oh en m'n voorrem moet nodig ontlucht worden denk ik want die voelt een beetje soppig aan...
Oh...en m'n beide voorvorkkeringen zijn lek..
..... en....ik heb m'n ketting al 2x ingekort....en hij is nu al weer bijna te ver uitgerekt.


al met al, zoek ik een nieuwe ride. Eerst zocht ik op MP en speuders voor eenzelfde '85er nighthawk zodat ik er 2 had, 1 dan als donorfiets...maar die klootzakken daar vragen allemaal minimaal 500-750 voor zooi van bijna 25 jaar oud....


Dus ik denk, nou dan ga ik een nieuwe (of jonge 2dehandse) zoeken...mischien een nieuwe van 2008, oud modeljaar...kan ik dikke korting krijgen.
Mischien kunnen julie me helpen....

Ik zat in deze richting te zoeken:

- 2008 Suzuki GS500E
2008-Suzuki-GS500E1-small.jpg


- 2008 Honda Nighthawk 250 CB250
2008-Honda-Nighthawk250-CB250a-small.jpg


- 2009 Yamaha YBR125
2009-YBR125-action-01_prv_tcm42-271581.jpg




Nu is m'n huidige fiets een 450CC'er met een overdrive (6de versnelling)
Daarmee kan ik redelijk meegaan op de snelweg...85-90...maar als ik daarboven kom begint ie wel een beetje te janken. (hoogtoerige fiets)

Zoals julie in m'n voorbeelden hierboven zien twijfel ik tussen 125,250 en 500 CC fietsen.

M'n criteria zijn namelijk: zuinig, betrouwbaar, weinig onderhoud. De Yamaha haalt 1/35 op secundaire wegen....maar is het relaxed rijden op een snelweg?

De Suzuki ken ik eigenlijk alleen als lesfiets.... heb zelf op een kawa ER5 m'n RBW gehaald, zocht daar ook op maar ik vind de ER-6 niet mooi.

de 250 nighthawk vind ik hele mooie vormen hebben....komt mischien omdat ik al een nighthawk heb....en honda....simpele techniek, betrouwbaar.....lijkt me een goeie fiets voor me....
maar ik zit met een probleem...is 250 CC genoeg voor op de snelweg mee te komen (a 90 km/h)...en is hij dan nog zuinig?
Nog een probleem is dat ik deze fiets nergens 2de hands kan vinden!.....of bij honda dealers op hun website....hij staat er niet bij! Is hij wel tekoop eigenlijk in NL?


Wat is julie advies?
Hebben julie mischien nog tips, b.v. een andere fiets om te overwegen?

M'n criteria zijn dus:

-weinig onderhoud
-makkellijk zelf onderhoud doen
-zuinige motor!
-budget 5000-6000
-cruisin' speed... rond de 85-90
-niet ouder dan 2005
- geen km.stand van 20000+


Alvast bedankt voor de NUTTIGE reaties.
 
Laatst bewerkt:
Waarom neem je geen minibike?

(ja ik weet het, beetje nutteloos antwoord, maar boontje komt om zijn loontje)
 
Ben je nog gebonden aan 25 Kw of wil je gewoon niet zwaarder rijden?

Sorry ik zal niet meer reageren, ben geen jonge
 
Laatst bewerkt:
een sv650n abs...

je hebt ze splinter nieuw (bouwjaar 2008) met 0 km op de teller en volledige garantie voor minder dan 6000 euro :)! meer heb je niet nodig!
 
Hij wil zo licht mogelijk, want dan heeft hij geen voorrem nodig ;)

:+

Nee, flauw...

Als je ook naar nieuw kijkt, kijk dan eens naar de Suzuki Gladius! Kost nog geen 7 ruggen! Heeft alleen (nog) geen ABS, maar die zul je wel niet nodig hebben met jouw remtechniek :p
 
Laatst bewerkt:
de honda cb 500 dan? of een BMW 650? Zijn ook leuke fietsen. Ik heb zelf een speciale cb400 uit amerika, bevalt ook erg goed.
 
Ben je nog gebonden aan 25 Kw of wil je gewoon niet zwaarder rijden?


Hoi,

Ben niet gebonden aan 25KW.
Maakt me niet uit om zwaarder te rijden,
Maar naar aanleiding van een topic hier (de zuinigste motor) en deze link:

Home

Schrik ik van sommige verbruikscijfers daar.

Met m'n 85'er nighthawk haal ik bij gecombineerd verkeer (stads/secundair/snelweg) 1/25 - 1/28 en met alleen snelweg 1/28-1/30

Zo'n soort verbruikscijfers wil ik eigenlijk minimaal halen met een andere fiets....zeker als de techniek veel nieuwer is. Vandaar.



een sv650n abs...

je hebt ze splinter nieuw (bouwjaar 2008) met 0 km op de teller en volledige garantie voor minder dan 6000 euro :)! meer heb je niet nodig!


hhm......1 op 24,5 op sec. wegen, op de motoplus site..... vind dat niet echt geweldig....maar mischien zou ik er meer uit kunnen persen omdat ik een nogal rustige hand heb op't gas.

ABS is overgens geen pre voor me...
 
Laatst bewerkt:
Is het met de eisen die je stelt niet nuttig om een motorscooter te overwegen? Er zijn maar weinig andere motoren die je gewenste verbruik halen.
 
ik denk dat een bmw wel meer wat voor jou is. Ik heb niet het idee dat je actief het onderhoud bijhoud. Dan is een cardan niet bepaald een overbodige luxe.

Verder verbruikt een bmw niet heel veel dus dat moet ook niet het probleem zijn.

p.s. ga je wel tijdig naar de garage? er mankeert toch wel wat meer met je motor dan gemiddeld voorkomt tussen onderhoudsbeurten.
 
Als een 125cc een mogelijkheid is: cbr 125...

niets als lof daarover,
dan rijd je vlot 115. en enorm zuinig.
rijd normaal ook iets vlotter als de YBR 125 maar goed.

Als je keuze hebt zou ik toch voor 500cc gaan,
een kawa er-5 is ook wel degelijke motor, werkt leuk mee in de bochtjes.
 
Is het met de eisen die je stelt niet nuttig om een motorscooter te overwegen? Er zijn maar weinig andere motoren die je gewenste verbruik halen.


Heb ik ook aan zitten denken....maar de nieuwprijzen van bv. de burgman van suzuki word ik niet vrolijk van. 7300,-


ik denk dat een bmw wel meer wat voor jou is. Ik heb niet het idee dat je actief het onderhoud bijhoud. Dan is een cardan niet bepaald een overbodige luxe.

Verder verbruikt een bmw niet heel veel dus dat moet ook niet het probleem zijn.

p.s. ga je wel tijdig naar de garage? er mankeert toch wel wat meer met je motor dan gemiddeld voorkomt tussen onderhoudsbeurten.


hehe doe het onderhoud zelf.....waneer ik zin heb O-)

Cardan is idd. relaxed, maar als ik een kettingfiets koop dan monteer ik er gewoon een pro-oiler systeem onder, sowieso op een nieuwe/jonge 2dehandsse fiets zal ik wel zuiniger zijn.
 
Laatst bewerkt:
Yo ik heb een Honda CB250 staan uit 1996, zelfde vorm en uiterlijk als 2008 model, alleen dan Rood, 25700 KM gelopen, Ik gebruik hem voornamelijk voor Woon/werk, de 135 is goed haalbaar ook al zit je dan op 9000 toeren, voor 90 mee te rijden op de snelweg is hij heel lekker, maar 110 rijd ook nog relaxed.

Hij is dan ook nog steeds zuinig, mijn gemiddeld verbruik is 1:27.9 Dus dat is lekker goedkoop in de beurs, qua optrekken is hij best snel voor een 250, aangezien hij maar 133 kilo weegt! Zithouding is heerlijk toer, lekker hoog stuurtje en een lage zit, a.k.a chopper style, toch kan je ook heerlijk sturen met dit lichte fietsje, mijn schaamranden zijn er al compleet af en knee downs zijn geen probleem door de goede vering.

Mijn richtprijs is 1000 euro, maar zit natuurlijk ook onderhandelings plaats in ;) dus bij intresse, stuur me maar een PB
 
Trouwens, je levert commentaar op iemand die 20 km/h te hard rijd, maar zelf rijd je op een motor die in een deplorabele technische staat verkeert. Ik vraag me sterk af wat kwalijker is..... -O-
 
Hoi,

Ben niet gebonden aan 25KW.
Maakt me niet uit om zwaarder te rijden,
Maar naar aanleiding van een topic hier (de zuinigste motor) en deze link:

Home

Schrik ik van sommige verbruikscijfers daar.

Met m'n 85'er nighthawk haal ik bij gecombineerd verkeer (stads/secundair/snelweg) 1/25 - 1/28 en met alleen snelweg 1/28-1/30

Zo'n soort verbruikscijfers wil ik eigenlijk minimaal halen met een andere fiets....zeker als de techniek veel nieuwer is. Vandaar.hhm......1 op 24,5 op sec. wegen, op de motoplus site..... vind dat niet echt geweldig....maar mischien zou ik er meer uit kunnen persen omdat ik een nogal rustige hand heb op't gas.

ABS is overgens geen pre voor me...

vriend, dan koop je geen abs, simpel! en wat betreft verbruik, 1:25 met een vtwin die ook nog es sportief is (wordt gebruikt in de racerij) is helemaal niet slecht. sterker nog, laat mij een gelijksoortige motor zien met zo'n verbruik! NOOIT! gooi er ook een dynojet kit in en dan rijdt ie nog zuiniger. en dan idd rustig rijden en dan haalt ie ook 1:28...

tank van 17 liter, wat wil je nog meer???
 
Laatst bewerkt:
De meest veilige fiets natuurlijk:

Kinderfiets-fiets.jpg


Mét zijwieltjes tegen het omvallen, extra reflectoren in de wielen voor de zichtbaarheid en naast een terugtraprem ook nog een handrem op het voorwiel! *D


;)
 
Als een 125cc een mogelijkheid is: cbr 125...

niets als lof daarover,
dan rijd je vlot 115. en enorm zuinig.
rijd normaal ook iets vlotter als de YBR 125 maar goed.

Als je keuze hebt zou ik toch voor 500cc gaan,
een kawa er-5 is ook wel degelijke motor, werkt leuk mee in de bochtjes.



hhhm...dank je voor de tip,

ER-5 zat ik ook over te denken, alleen als je op MP kijkt hebben de meeste 40K+ op de teller....vind ik teveel.


Je kan prima op die oude bak blijven rijden....

Zolang je maar goed anticipeerd en vooruit kijkt kan het best!

:') :')

Scherp...

Trouwens, je levert commentaar op iemand die 20 km/h te hard rijd, maar zelf rijd je op een motor die in een deplorabele technische staat verkeert. Ik vraag me sterk af wat kwalijker is..... -O-


hhmmm m'n voorband is ook bijna onder de 1.6 mm.....maar ja volgens de law mag het tot 1.0 so it's all goood hehehee
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook aan zitten denken....maar de nieuwprijzen van bv. de burgman van suzuki word ik niet vrolijk van. 7300,-hehe doe het onderhoud zelf.....waneer ik zin heb O-)

Cardan is idd. relaxed, maar als ik een kettingfiets koop dan monteer ik er gewoon een pro-oiler systeem onder, sowieso op een nieuwe/jonge 2dehandsse fiets zal ik wel zuiniger zijn.

_O-

Zo, kom je dan even stoer over op je matties!

Ga jij maar lekker scooter rijden maar dan ook Hier even je nick wijzigen want anders maak je jezelf nog belachelijker dan dat je al bent. :W
 
Suzuki Freewind XF650, redelijk nieuw, gaat goed mee op de snelweg en ik rijd er zelf 1:23-1:27 mee :Y
 
Laatst bewerkt:
vriend, dan koop je geen abs, simpel! en wat betreft verbruik, 1:25 met een vtwin die ook nog es sportief is (wordt gebruikt in de racerij) is helemaal niet slecht. sterker nog, laat mij een gelijksoortige motor zien met zo'n verbruik! NOOIT! gooi er ook een dynojet kit in en dan rijdt ie nog zuiniger. en dan idd rustig rijden en dan haalt ie ook 1:28...

tank van 17 liter, wat wil je nog meer???



hhhmm...ja mischien heb je gelijk. zal hem op m'n lijstje zetten. kwa prijs/kwaliteit is suzuki best goed.

m'n nighthawk heeft een 12 litre, haal ik A'dam - Son retourtje mee, net voor m'n reserve ;) 17 liter is wel relaxed.

Is wel een mooie fiets, maar, waarom deze en niet een GS500?

Yo ik heb een Honda CB250 staan uit 1996, zelfde vorm en uiterlijk als 2008 model, alleen dan Rood, 25700 KM gelopen, Ik gebruik hem voornamelijk voor Woon/werk, de 135 is goed haalbaar ook al zit je dan op 9000 toeren, voor 90 mee te rijden op de snelweg is hij heel lekker, maar 110 rijd ook nog relaxed.

Hij is dan ook nog steeds zuinig, mijn gemiddeld verbruik is 1:27.9 Dus dat is lekker goedkoop in de beurs, qua optrekken is hij best snel voor een 250, aangezien hij maar 133 kilo weegt! Zithouding is heerlijk toer, lekker hoog stuurtje en een lage zit, a.k.a chopper style, toch kan je ook heerlijk sturen met dit lichte fietsje, mijn schaamranden zijn er al compleet af en knee downs zijn geen probleem door de goede vering.

Mijn richtprijs is 1000 euro, maar zit natuurlijk ook onderhandelings plaats in ;) dus bij intresse, stuur me maar een PB

dank je voor de tip, maar zoek jongere fiets, niet ouder dan '05-'06
 
Laatst bewerkt:
Heb onlangs met er-5 gereden,
terwijl ik enkel 125 gewend ben,
voelt er 5 niet zwaar aan in bochten..

40k kilometer, is nog doenbaar, als een motor onderhouden is moet hij dat wel kunnen.
onderhoud doet veel voor een motor,

maar dat zal je zelf wel beter weten aangezien je onderhoud zelf doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan