uitval zekering na aansluiten Led-knipperlichten

Gazza

MF'er
6 okt 2005
44
0
Nijverdal
Hallo mede forummers,

ik heb getracht met mijn twee linker handjes om zelf Led-knipperlichten te plaatsen (achter). Wonder boven wonder is het me nog gelukt ook.....althans dat dacht ik.

Voordat ik alles weer in elkaar had gedraaid heb ik alles getest. Alles leek te functioneren totdat ik de motor wilde starten. Dan vliegt nl. de zekering (15A) eruit. Bij het aansluiten heb ik gebruik gemaakt van de weerstand LED RAW, zoals de dealer me informeerde.

Nu ben ik het spoor kwijt en weet ik eigenlijk niet waar ik het zoeken moet. Ik hoop dat er iemand onder de lezers is die me een nuttige tip kan geven.
 
Neem aan dat je voor het aansluiten van het relais een voeding afgetakt hebt van de motor...??.... Als dit zo is: doe dan alles uit en haal deze draad weer los. Als het probleem dan weg blijft zul je, of hier op het forum of anders even in google moeten zoeken naar wat voor draad je moet hebben. Heb zelf geen ervaring met die knipper relais, maar nu je het zo verteld is dat wel het logiest (is geen nederlands zeker??)

succes verder :W
 
Misschien niet maar de aanhouder wint. Bovendien...je moet toch ergens beginnen.

Maar gelukkig...nu ik 8 zekeringen verder ben...ben ik er dan toch uit en is het probleem verholpen. De oorzaak was te vinden bij het monteren van de (ijzeren) kentekenplaathouder. Deze maakte sluiting met de bedrading. Hoe een klein lullig iets voor zo'n bak ellende kan zorgen. |(

Ben toch maar zo eerlijk geweest om het hier te vermelden. Misschien dat een andere sleutelaar er nog wat aan heeft hahaha.

Groeten Gazza en see op Neerlands wegen (vooral oostelijk deel van NL).

Ik denk............dat je er beter niet aan had kunnen beginnen.
beetje technisch inzicht heb je altijd wel nodig
 
Terug
Bovenaan Onderaan