Uitvalbasis kopen?

Klopt als een bus wat je hier schrijft. Op en neer kost zeker een aardige cent. Ik zit tussen Karlstad en Ludvika. Ook 1500 km enkel. Voor mij naar Jokmok is nog eens 1500 km. Dus… aardig ff kachelen met deze benzine prijzen. Ik rij dus ook 100 tegenwoordig 😇
Ik reed altijd via de 26, langs de kanonnetjes bij Filipstad en dan via Vansbro naar Mora. Laatste stukje is het leukste rijden.
 
Was het uiteindelijk te ruig of lastig dat je de boel verkocht hebt? (geen antwoord verplicht uiteraard)

Ik snap de toestanden volledig, maar omgekeerd heb je in NL hier alles, wat het weer doodsaai maakt... (mijn situatie althans)

Mijn beste herinneringen in mijn leven (ben pas 41) waren altijd wanneer het afzien was en er toestanden waren. Misschien is het wel gewoon dat ik stiekem behoefte heb aan een uitdaging.
Reden voor verkoop was dat er mensen naast ons, zeg 500 meter verderop kwamen wonen die je kunt betitelen als rednecks of lowlife. Herrie, zuipen, oude rotzooi aan de weg, en vertrek van een andere buurman naar zijn oorsprong in Tornio. Na een rit van 1450 kilometer , 5 tot 5 keer per jaar, moesten we ons laten "verrassen "wat we nu weer zouden aantreffen. Plezier in de directe omgeving was behoorlijk vergald.
 
Wij zijn jaren terug met de kleine kinderen gevraagd of we niet wilden emigreren want onze kennis én jonge kinderen waren hard nodig voor dat dorp zowat in de middle of nowhere. Uitstroom aldaar was te hoog dus men zocht verse aanwas.
Leek ons wel wat dus info gevraagd en gekregen waaruit bleek dat je dan volledig moest deelnemen aan alle dorpse aktiviteiten en deze ook streek en evt. landelijk moest ondersteunen. Eea werd georganiseerd door ik meen Vattenvall.
We hebben elkaar aangekeken en zijn maar weggereden.
Hoezo privacy -O-
 
Leuk topic!! Ik zit zelf te kijken naar "Gares perdu" in Frankrijk. Nog ff ca 10 jaren werken.
Zweden is me veel te koud.
Wat zijn Gares perdu?
Google geeft verloren voorwerpen op een station. Dat is vast niet wat jij bedoelt.
 
Ik kijk zelf naar een chalet in de Ardennen... mochten mensen ervaring/tips hebben ..graag:Y
 
Ik bedoelde met "gares perdu" de lokale kleine overbodig geraakte stationsgebouwen langs buiten gebruik zijnde spoorlijnen in Frankrijk. Iets met: blauwe luiken, aangename temperaturen en glazen wijn.....
 
Ik vind het een interessant onderwerp, en als we het iets breder mogen trekken dan de oorspronkelijke titel ga ik me graag mengen in het gesprek.

Ik liep ook jaren met de gedachte om een tweede huis ergens aan te schaffen. En dan zat ik voornamelijk te denken aan (zuid) Frankrijk of Spanje. Eigenlijk heb ik meer met Spanje, maar ik spreek redelijk Frans dus dat leek me geschikter.
Maar voor de zekerheid had ik toch alvast maar Spaanse les genomen, omdat ik als gezegd wat meer met dat land heb.

Mijn (over romantische?) idee was dan een huis, lapje grond, zwembad en dan veel daar zijn en als ik straks met pensioen ga (nog plm 10 a 12 jaar) beetje tijd verdelen tussen hier en daar.

Maar inmiddels heb ik het hele idee laten varen, omdat ik toch ook wel een aantal obstakels zie. Bijvoorbeeld dat je altijd naar je eigen hut toe moet, al is het maar voor onderhoud aan je huis en de tuin.
Dus dan is het niet aankomen, broek uit, pils open en met je voetjes in het zwembad van de zon genieten. Het is gras maaien, zwembad schoonmaken, onkruid wieden .
(Ik weet het; kun je allemaal uit besteden)

Eigenlijk kun je voor helemaal niet zoveel geld ook prima ergens een huis huren buiten het seizoen en daar lekker 3 weken heen gaan. En de ene keer ga je dan Spanje, de andere keer naar Frankrijk en dan weer naar Portugal. Of Italië.

Als gezegd; ik heb het idee van een tweede huis laten varen, ik heb een loodsje van twee verdieping gekocht hier in de buurt. Boven ben ik nu een kantoorruimte/ werkruimte (werk als zelfstandig software engineer) aan het maken en beneden wordt mijn mancave, sleutel ruimte en stalling voor mn motoren.
Wordt wel gewoon een luxe ruimte, dus met airconditioning, verwarming, douche, toilet, keukenblokje en alles erop en eraan.

Dus voor mij geen tweede huis/ hut in het buitenland.
 
Maar inmiddels heb ik het hele idee laten varen, omdat ik toch ook wel een aantal obstakels zie. Bijvoorbeeld dat je altijd naar je eigen hut toe moet, al is het maar voor onderhoud aan je huis en de tuin.

Toch heb ik in Frankrijk genoeg 'appartementen' gezien met een parkeerplek ondergronds, met name in wintersport gebieden?

Stel zo'n appartement gaat voor 30K met parkeervak en je betaald 100eur/mnd aan servicekosten voor o.a. de lift enz, en jij kan er het hele jaar naartoe en je mag de inrichting helemaal zelf aanpassen/verbouwen?

Een uitvalbasis in Haute Savoie is niet niks, alleen het is er een heel stuk duurder... :)
 
Eventueel verhuren, levert ook geld op.

Heb een appartement in Spanje gehad.. goed op verdiend. Gekocht in recessie, afgelopen jaar verkocht.

Reden, plek ging vervelen.. voor enkel vakantie.
 
@JorisK :

Heb toevallig afgelopen jaar in Val Thorens gekeken. Klein appartement is pak em beet 150K zeg maar. Dan heb je nog niet veel, 25 m2 ofzo.
Voor 30K heb je niets, reken eerder op 300K
 
@JorisK :

Heb toevallig afgelopen jaar in Val Thorens gekeken. Klein appartement is pak em beet 150K zeg maar. Dan heb je nog niet veel, 25 m2 ofzo.
Voor 30K heb je niets, reken eerder op 300K

Ja ronduit bizar, vandaar dat ik met Zweden op de proppen kwam.

Ik denk dat het prijsverschil vooral zit in het feit dat je er zowel de winter als de zomer kunt vertoeven. Zonnige mooie zomers, en prachtige winters.
 
Vandaar ook dat ik heb besloten om te investeren in bedrijfs onroerend goed.

Dat is nog wel een beetje betaalbaar.

Voorlopig ga ik er lekker zelf zitten, boven werken en beneden hobbyen, en dan kan ik over een aantal jaar nog maar zien wat ik ermee doe.

Verkopen, verhuren, als een van mn kinderen een bedrijf wil starten hebben ze meteen ruimte. Ik zie het wel. Daar kun je je geen buil aan vallen denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan