Ik zou voor een schuimfilter gaan. Die filteren heel goed, de olie druipt er niet uit omdat je het filter niet moet verzuipen in de olie, het moet vettig zijn zodat het kleeft.Dag mensen,
voordatterwijl ik het luchtfilterhuis van mijn 1991 jawa 350 twin 'aanpas'om een tussenrubber tussen het eerstgenoemde deel en de niet-originele carburateur (pasmaat 40mm)vroeg ik me af of er naast die powerfilters, 'dure'k&n's (zijn die echt zo duur?) ook andere, liefst papieren filters(die schijnen toch het best te filteren) die ik wellicht makkelijker op deze carb. kan aansluiten.
Ik ben wel van plan er een soort van behuizing omheen te frutten om het meeste vuil buiten te houden..
Hierover nadenkende kom ik op het idee van 'schuimfilters' die je met plakolie in moet dingesen..
ik kan me voorstellen dat die heel snel dicht gaan of juist naar verloop van tijd minder tegendruk geven doordat de olie er uit druipt?
Weer een topic ter uwer vermaeck en mijner leeringhe..
Sammie.
en nu ?
Wat is het probleem met 're'-jetten' ofwel de carb opnieuw afstellen?
Dat moet zowieso gebeuren als je een ander luchtfilter plaatst..
Ja, dat bedoel ik, maar zonder behuizing...Je bedoelt een gaasframe, schuim er omheen binden, in de speciale olie zetten en evt. een behuizing omheen maken?
Ik kan me voorstellen dat de olie er uit druipt, waardoor het filter minder goed filtert en/of minder weerstand gaat geven, is dat idee misplaatst?
Ik stop de filters in een plastic zakje. Scheutje olie er bij, even doormasseren en uitknijpen. Dan hou je schone handen.
Ik stop de filters in een plastic zakje. Scheutje olie er bij, even doormasseren en uitknijpen. Dan hou je schone handen.
Sammie heeft het over een Jawa, een tweetakt twin.
Maar als je de originele luchtinlaat van de Jawa bekijkt denk ik dat het filter niet overdreven veel groter hoeft je zijn ten ozichte van een viertakt. Het aantal liters per minuut is groter, maar het heeft minder stop en go, de stroom is constanter.
Het filter hoeft alleen de pieken aan te kunnen.