Ural wielen revisie, wie doet dat?

4 dec 2003
121
1
Amsterdam
Hoi luitjes,

Ik heb sinds juli een andere Ural, een groene, en hij rijd uitstekend :] . Uiteraard de nodige probleempjes, oa nieuwe bak, nieuwe ontsteking, en het afstellen van die ontsteking B| . Nu heb ik ook een probleem met de wielen, van mijn reserve wiel past de "flens?" niet meer (die ronde schijf die de lagers op hun plek houden?), van mijn achter wiel zijn vier spaken gebroken, en van mijn bakwiel was een lager aan gruis gereden :r . Nu heb ik de nieuwe lagers uit mijn reserve wiel in het bak wiel gedaan, maar nu heb ik dus geen reserve wiel meer. Weet iemand of er een bedrijf is dat de wielen kan reviseren, liefst in de omgeving van Amsterdam. 8-)
Alvast bedankt, en de groeten van Wied.
 
Heb verleden week in Utrecht op de beurs 2nwe wielen met band gekocht voor 180euro. Daar kan niemand ze voor spaken of maken.

Grt Fred
 
Ik heb jaren een Dnepr gehad, en dat betekent dat je zelf technische kennis moet hebben want er valt heel wat te sleutelen. Zo ook met spaken hoewel ik daar geen ervaring mee heb, die krijg je vanzelf als je eraan begint.
Alle kogels van de russen zijn slecht. heb je het balhoofdlager al eens bekeken?
We hadden met drieen een nieuwe Dnepr (6500 gulden per stuk)1978, twee daarvan gingen vrij snel kapot. Van ernstig tot minder ernstig. De mijne bleef langer heel.
Op een dag een hoop lawaai uit het blok. Gehele blok uit elkaar, niets. Na maanden weer het geluid van een cementmolen in het blok. Toen een BMWR60 in gezet past precies. Heeft nog jaren goed gelopen.
Gr,
Henk
 
De definitieve oplossing: gelaste wielen kopen bij Ural Team in Oberhausen. Die krijg je echt niet krom, en nooit meer gebroken spaken!
 
(De definitieve oplossing: gelaste wielen kopen bij Ural Team in Oberhausen. Die krijg je echt niet krom, en nooit meer gebroken spaken!) *D

(Zeker geen gelaste kopen. Wel de nieuwe Uralwielen met vlakke naaf en Duitse velgen.

Grt Fred) *D

Maar wat is nu het beste? En het goedkoopste?
Wied kan het niet meer betalen, zo langzamerhand :r
 
Die gelaste wielen zijn normaal Russiche en deze zijn niet altijd mooi rond of er zit een zijdelingse slag in.Nu weet ik niet welke ze daar in Oberhausen verkopen?

Grt Fred
 
Zijn gelaste duitse wielen, lijkt een beetje op een orgeldraaiwiel. Ural Crossraeder, prima spul zoals gezegd :) .
 
wat hebben jullie toch altijd een ge-emmer (is het zo goed meneer Freriks?) met die ural wielen.
kan je niet gewoon japanse wielen monteren?
dan heb je ook de luxe van een schijfrem op je voorwiel :9~
niet om te katten maar het lijkt mij gewoon een goede modificatie :?
 
wat hebben jullie toch altijd een ge-emmer (is het zo goed meneer Freriks?) met die ural wielen.
kan je niet gewoon japanse wielen monteren?
dan heb je ook de luxe van een schijfrem op je voorwiel :9~
niet om te katten maar het lijkt mij gewoon een goede modificatie :?

kan best een goede modificatie zijn, maar dan heb je geen rus meer.

wat is er nu lekkerder dan bij het remmen alle zeilen bij te moeten zetten?
 
kan best een goede modificatie zijn, maar dan heb je geen rus meer.

wat is er nu lekkerder dan bij het remmen alle zeilen bij te moeten zetten?

Rusian, japanees maak nie ut toch allemaal jat werk 8-)
Oeps hier maak ik vandaag weer geen vrienden :+
 
Russisch, Japans, Duits wat doet het ertoe, als de onderdelen maar goed en sterk zijn.
Ik weet niet of japanse wielen geschikt zijn voor een zijspan. Er onstaan heel andere krachten in de wielen tijdens het bochtenwerk. De spaken worden behoorlijk belast.
De nieuwere Urals hebben schijfremmen , ook op het zijspanwiel.
De oude trommelremmen zijn op zich wel goed en gaan erg lang mee. dat scheelt duiten, koop maar eens een setje remschijven tegenwoordig.
Gr,
Henk
 
naar het schijnt zijn die ural remschijven gevaarlijk goed.
full

de dosering is wel wat gevoelig :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan