Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waarom zou je er in godsnaam olie doorheen gooien
Feit is dat veel motorzaken aangeven dat zij veel vaker mensen met carburateurproblemen krijgen als een paar jaar geleden. En net allemaal als het seizoen staat te beginnen, dus na de winterstop.
Jij bent de enige die de mening toegedaan is dat het onzin is.
De enige reden die je aanvoert om je stelling te onderbouwen is "Mijn motor start prima, ook na stilstand".
Gefeliciteerd dat jou motor wel start. Maar de aarde is niet plat en moderne benzine slaat erg snel neer en veroorzaakt problemen en ik stel een naamsverandering voor, Don Kisjot ofzo past beter bij je
Mag jij allemaal best vinden. Net zoals ik vind wat ik vind. Vroeger zeiden ze wel, wat je vind mag je houwe
@MeanBlueMan
Laat ik dan de verstandigste zijn. Zullen wij elkaar met rust laten.
Edit, iets aangepast. Hoop dat jij als "mod" je ook aan de gepaste omgangsvormen kan houden
Ik zou eerder denken aan cavitatie.
Nee hoor, goed lezen voor je wat blaat.Tegenwoordig mag/moet je dingen die je vind naar de gemeente brengen
Joh... speel ff het heilige boontje.
Eerst je eigen zegje doen en dan oproepen het er niet meer over te hebben. En dat is al de tweede keer dat je dat probeert.
Maar tegelijkertijd geef je meerdere malen aan dat anderen er anders over mogen denken.
Ik denk er dus anders over. Zoals ik het nu lees mag ik er dus anders over denken maar ik mag het niet op het forum plaatsen.
Dat is het nadeel van een forumbericht.... je loopt kans dat er iemand op reageert.
Zeker als je iets post waar een ander het niet mee eens is.
Nee hoor, goed lezen voor je wat blaat.
Maar je wilt graag het laatste woord hebben. Bij deze heb je hem. Verder nog wat te zeiken "mot"
En bedoel je dan ellende bij fietsen die volgens de fabrikant niet of wel geschikt zou zijn voor E10.Ik heb zat ellende gezien door de samenstelling van huidige brandstoffen.
Zal ik tegen die klanten maar zeggen ¨het is niet waar, enkel sensatie. Toch ff de factuur aftikken, want t was nogal veel werk om dit sprookje weer om te zetten in een functionerende motorfiets¨ ?
We zijn nogal off-topic bezig binnen Techniek en dat is niet de bedoeling.
Zowel voor jou als voor mij: 3 dagen ban voor een volgende off-topic post in dit topic.
Vroeger (1983), in de tijd van de loodhoudende benzine, startte mijn CB 750 ook pas nadat ik de carburateurs had schoongemaakt na een stilstand van 3 maanden.
Een motor is technisch geschikt als de gebruikte onderdelen tegen ethanol en andere toevoegingen kunnen.En bedoel je dan ellende bij fietsen die volgens de fabrikant niet of wel geschikt zou zijn voor E10.
En zijn verder de klachten gerelateerd aan (langere tijd) stallen of ook i.g.v. en tijdens regelmatig gebruik?
En als laatste: beperken de problemen zich tot carburateur-/oudere bikes of kunnen injectie-/modernere bikes ook problemen ondervinden?
- Ik probeer gewoon te destilleren of de info in de tabellen met of de motorfiets wel of niet geschikt is, betrouwbaar is of niet -
Interessant. Enig idee of afkoelen en condenseren (zoals bij buiten staan) die ongewenste processen nog bevorderen t.o.v. een situatie waarbij de bike in een (verwarmd/constante temp.) garage zou staan gedurende de winterstalling?Een motor is technisch geschikt als de gebruikte onderdelen tegen ethanol en andere toevoegingen kunnen.
Deze benzine heeft los daarvan de eigenschap dat de mix gaat schiften, waarbij delen uit de mix kunnen aankoeken. Ook zal het deel water zich scheiden van de rest, uiteindelijk.
De vloeistof is niet meer zo homogern of stabiel. Ik weet de precieze brnaming niet daarvoor
Dus ook motoren die in beginsel geschikt zijn voor deze brandstof, kunnen problemen krijgen veroorzaakt door bijv E10.
Een motor is technisch geschikt als de gebruikte onderdelen tegen ethanol en andere toevoegingen kunnen.
Deze benzine heeft los daarvan de eigenschap dat de mix gaat schiften, waarbij delen uit de mix kunnen aankoeken. Ook zal het deel water zich scheiden van de rest, uiteindelijk.
De vloeistof is niet meer zo homogern of stabiel. Ik weet de precieze brnaming niet daarvoor
Dus ook motoren die in beginsel geschikt zijn voor deze brandstof, kunnen problemen krijgen veroorzaakt door bijv E10.
Klopt, dat water ontstaat ook alleen als je gaat stallen. Met gevolgen van dien. Ethanol is hygroscopisch, dat is remvloeistof ook. Echter denkt men dat als je net getankt hebt dat er meteen water bij zit.
Ik word er alleen allergischvan wanneer mensen 98 of 102 in hun tank gooien en denken er meteen 20pk bij te krijgen.
Vroeger (1983), in de tijd van de loodhoudende benzine, startte mijn CB 750 ook pas nadat ik de carburateurs had schoongemaakt na een stilstand van 3 maanden.
Dat is nog niks. De tank van mijn destijds 5 jaar oude cb750 was in 1983 van binnenuit doorgeroest. De gaten vielen er in. En dat zonder ethanol in de benzine. Verder zorgde de loodhoudende dope in de benzine ervoor dat de bougies elke 5000 km schoongemaakt en elke 10.000 km gewisseld moesten worden.Nog een interessante link over de gevolgen van E10. Net als in diesel kan er bacteriegroei onstaan, in de benzine groeit deze in het water wat zich afscheid. De bacterie laaft zich aan de alcohol in de benzine en scheidt azijnzuur uit. Oftewel de azijnzuurbacterie kan huishouden in je systeem.
E-10 Alive: The corrosive damage ethanol gasoline does to your fuel pump