v85 tt

Na meerdere motoguzzi motoren en een eenmalige uitstap naar een ducati Scrambler, ook maar begonnen aan een v85tt. Ik liep tegen een heel frisse 2019 aan met maar 7450 km aan. Kon het niet laten. Met m'n 72 lentes was de Duc wat te wild voor me. De tt is wat bescheidener. Eerste indruk is dat hij prima rijdt. Wel duidelijk zwaarder dan de Duc. Nu kilometers maken. En sleutelen. Blok en verdere techniek lijkt op de vroegere Nevadas. Kon alles met carburateurs en moet nog veel leren over al die electronica en die brandstofinjectie. Weer een nieuwe uitdaging.
 

Bijlagen

  • 16565734315611942981537389751951.jpg
    16565734315611942981537389751951.jpg
    221 KB · Weergaven: 43
  • 20220617_115216.jpg
    20220617_115216.jpg
    210 KB · Weergaven: 43
Ben eigenlijk wel benieuwd, morgen verloopt abonnement mia module, was eigenlijk al 16 mei maar op een of andere manier hebben ze het iets verlengt.
Kan zijn omdat ik de eerste in Nederland was met de module.
 
Na meerdere motoguzzi motoren en een eenmalige uitstap naar een ducati Scrambler, ook maar begonnen aan een v85tt. Ik liep tegen een heel frisse 2019 aan met maar 7450 km aan. Kon het niet laten. Met m'n 72 lentes was de Duc wat te wild voor me. De tt is wat bescheidener. Eerste indruk is dat hij prima rijdt. Wel duidelijk zwaarder dan de Duc. Nu kilometers maken. En sleutelen. Blok en verdere techniek lijkt op de vroegere Nevadas. Kon alles met carburateurs en moet nog veel leren over al die electronica en die brandstofinjectie. Weer een nieuwe uitdaging.
Mooie motor hoor! Veel rijplezier ermee!
 
Na meerdere motoguzzi motoren en een eenmalige uitstap naar een ducati Scrambler, ook maar begonnen aan een v85tt. Ik liep tegen een heel frisse 2019 aan met maar 7450 km aan. Kon het niet laten. Met m'n 72 lentes was de Duc wat te wild voor me. De tt is wat bescheidener. Eerste indruk is dat hij prima rijdt. Wel duidelijk zwaarder dan de Duc. Nu kilometers maken. En sleutelen. Blok en verdere techniek lijkt op de vroegere Nevadas. Kon alles met carburateurs en moet nog veel leren over al die electronica en die brandstofinjectie. Weer een nieuwe uitdaging.
veel plezier ermee. Is een fantastische motor
 
Gistermiddag mijn splinternieuwe V85 TT Travel bij TLM opgehaald en de eerste kilometers op de teller gezet.
Eerste indruk? Waar de Stelvio nogal bokkig en ruw was, eet de V85 als het ware uit je hand. Moet nog even wennen aan het "lieve" karakter *D
Heb de V85 wel meteen laten uitrusten met Caponord spatbord met extension, een Pyramid Hugger. Valbeugels en een tweede Claxon die helaas nog te vaak nodig blijkt te zijn.
Bijgevoegd een paar foto's met ook de laatste foto van de Stelvio.
 

Bijlagen

  • _IGP3988.jpg
    _IGP3988.jpg
    61,4 KB · Weergaven: 66
  • _IGP3985.jpg
    _IGP3985.jpg
    126,1 KB · Weergaven: 63
  • _IGP3984.jpg
    _IGP3984.jpg
    128,6 KB · Weergaven: 69
  • _IGP3983.jpg
    _IGP3983.jpg
    156,4 KB · Weergaven: 70
  • _IGP3982.jpg
    _IGP3982.jpg
    143,9 KB · Weergaven: 70
Net mijn V85 opgehaald bij de dealer van de 10.000km beurt.
De prijs was wel even schrikken.
Op mijn verzoek hebben ze extra gedaan: versnellingsbak en cardan olie wissel en het rempedaal was tijdens mijn laatste trip afgebroken dus dat is vervangen.
Verder de usual: olie + filter, luchtfilter, rem olie want is 2 jaar oud, remblokken achter, wat boutjes, moertjes en pakkingen.
630 euro.

Kreeg ook nog een tik op de vingers.
Het luchtfilter huis zat vol met zand.
Of ik veel of road reed.. ja dat die ik, bijna alleen maar eigenlijk.
Nou ja dan moest ik het toch echt wel vaker schoonmaken. ..
Helemaal niet over nagedacht, ding niet gewoon doen wat het moet doen en dat is niets extra's doen tussen beurten in.
 
Oei, dat zijn de kosten van een grote beurt voor een kleine. De mijne is nu een jaar oud en staat nu ook over de 10.000 km. Kon pas eind augustus terecht voor onderhoud. Ik kan dus nog ff sparen. :+
 
De mijne is begin mei voor zijn 10k geweest en die heeft mij €260 gekost, gewoon standaard beurt volgens het boekje.

De huidige verwachting is ergens eind augustus na m`n vakantie op voor de 20k, tenzij mijn vlucht naar Edinburgh volgende week vrijdag problemen gaat geven.... want dan heb ik over 2 week de 20k beurt aan m`n broek hangen 😅.
 
Volgens de monteur zat er aan de schone zijde van het filter gelukkig geen zand.
Ik ga het wel beter bijhouden nu, na een Offroad rit het ding maar even uit stofzuigen.
En eens kijken of ik iets kan verzinnen zoals op de echte crossers, een schuim voorfilter.

Die kappen die links en rechts op de uitlaat zitten, die door moeten gaan voor bashplate rammelen bij mij trouwens na de laatste trip als een malle.
Zijn rondom de bout gaten uit gescheurd.
Van garantie was geen sprake volgens de monteur...
Wel als de motor nog net nieuw was geweest :N
Daarvoor dus maar opzoek naar een stevigere oplossing.
 
  • Leuk
Waarderingen: dph
Even uit nieuwsgierigheid. Hoe houd de koppeling zich met dat vele offroaden?
Aangezien dit een enkele droge plaat is lijkt het mij toch gevoeliger voor verbranden.
 
@Ron70 toe nu toe gewoon goed.
Ik heb her en der wat gelezen dat mensen de eerste versnelling te hoog gegeard vinden voor offroad. Dat heb ik nog niet echt ervaren, wat ik tot nu toe tegen kom is of in zijn 1 of 2 een beetje tokkelen.
Sinds een beetje met de koppeling slippend mee maar dat komt mij maar weinig voor.

De oude GSen hadden toch ook een droge plaat koppeling?
Daar bleef het ook heel, dat was wel Deutsche grundligheid maar dan nog.
 
Ok thanks. Niet dat ik van plan was om de offroadtour die ik met de Tiger in Oostenrijk gedaan heb met TT over te doen maar toch. Ik hoef me daar dus niet al te veel zorgen over te maken.
 
Volgens de monteur zat er aan de schone zijde van het filter gelukkig geen zand.
Ik ga het wel beter bijhouden nu, na een Offroad rit het ding maar even uit stofzuigen.
En eens kijken of ik iets kan verzinnen zoals op de echte crossers, een schuim voorfilter.

Die kappen die links en rechts op de uitlaat zitten, die door moeten gaan voor bashplate rammelen bij mij trouwens na de laatste trip als een malle.
Zijn rondom de bout gaten uit gescheurd.
Van garantie was geen sprake volgens de monteur...
Wel als de motor nog net nieuw was geweest :N
Daarvoor dus maar opzoek naar een stevigere oplossing.

Of rechtstreeks bij de producent.

Zelf ben ik ook nog enorm in dubio welke te bestellen. Die van mij zitten er al schots en scheef onder 😅. SW-motech, Gamma-Zinken, of toch my-tech.
 
Ik wil eigenlijk wel wat stevigere ook die vervangers zitten met een paar schroefjes aan je uitlaat vast.
Ik heb ooit eentje voorbij zien komen die een nucleaire aanval nog wel zou overleven maar daarvan was het uiterlijk niet echt om over naar huis te schrijven.
Misschien dat ik zelf eens aan de gang ga..
 
Dat zal de Gamma Zinken zijn, die zou inderdaad ook als nucleaire bunker dienst kunnen doen. Die van Guareschi lijkt me ook wel wat maar nog nergens met een prijskaartje gezien. En dan even andere bochten erop 😅

1656871784893.png
 
Volgens de monteur zat er aan de schone zijde van het filter gelukkig geen zand.
Ik ga het wel beter bijhouden nu, na een Offroad rit het ding maar even uit stofzuigen.
En eens kijken of ik iets kan verzinnen zoals op de echte crossers, een schuim voorfilter.

Die kappen die links en rechts op de uitlaat zitten, die door moeten gaan voor bashplate rammelen bij mij trouwens na de laatste trip als een malle.
Zijn rondom de bout gaten uit gescheurd.
Van garantie was geen sprake volgens de monteur...
Wel als de motor nog net nieuw was geweest :N
Daarvoor dus maar opzoek naar een stevigere oplossing.
Alsof hij nu bulkt van het vermogen. Eigenlijk moeten er helemaal geen papieren filter op.

Die kappen: juiste aanhaalmoment en rubber ringetjes. Motorrad heeft dit ook meegemaakt.
 
Eerste keer doorgereden tot de verwachte haalbare afstand -- was: bij 400km, er kon slechts 18,5l in de 23l tank...

Range van 500km is dus realistisch bij toeristisch rijden!
 
Terug
Bovenaan Onderaan