v85 tt

Heeft iemand al kunnen vaststellen of de tank werkelijk 23 liter bevat?
Ik heb er op zijn meest een keer 21 liter in gekregen en toen stond hij al een tijdje op --. Toen was hij nog niet leeg (hoorde klotsen met schudden). Dus ik denk dat die 23 liter wel prima zou kunnen.
Op mijn vorige motor, Aprila Shiver (ook van hetzelfde moeder merk) had ik hetzelfde met het tank lampje. 1 keer na onderhoud zat het reserve lamp stekkertje er niet meer goed in en toen heb ik hem helemaal leeg gereden. Toen moest ik lopen naar de pomp en ging er 15,5 liter in. In een tank die volgens Aprila 15 liter zou moeten bevatten. Verder ging het lampje daar ook al branden als je 75% van de tank had gebruikt. Deze lijkt dus hetzelfde te doen. Je kunt kennelijk makkelijk de tank tot de -- leeg rijden en dan heb je nog wat over.
 
Ik heb er op zijn meest een keer 21 liter in gekregen en toen stond hij al een tijdje op --. Toen was hij nog niet leeg (hoorde klotsen met schudden). Dus ik denk dat die 23 liter wel prima zou kunnen.
Op mijn vorige motor, Aprila Shiver (ook van hetzelfde moeder merk) had ik hetzelfde met het tank lampje. 1 keer na onderhoud zat het reserve lamp stekkertje er niet meer goed in en toen heb ik hem helemaal leeg gereden. Toen moest ik lopen naar de pomp en ging er 15,5 liter in. In een tank die volgens Aprila 15 liter zou moeten bevatten. Verder ging het lampje daar ook al branden als je 75% van de tank had gebruikt. Deze lijkt dus hetzelfde te doen. Je kunt kennelijk makkelijk de tank tot de -- leeg rijden en dan heb je nog wat over.
Dank je voor deze geruststellende info.
 
Je kunt kennelijk makkelijk de tank tot de -- leeg rijden en dan heb je nog wat over.
Dat kan ik bevestigen.. :+
Geen idee hoeveel er toen ook alweer in ging trouwens.
Als dat lampje bij mijn V85 aan gaan dan geeft de teller nog een bereik van 175km aan.
 
Dat kan ik bevestigen.. :+
Geen idee hoeveel er toen ook alweer in ging trouwens.
Als dat lampje bij mijn V85 aan gaan dan geeft de teller nog een bereik van 175km aan.
Er zijn ook nog de streepjes links op het dashboard, die weer een een ander verhaal vertellen...
 
Er zijn ook nog de streepjes links op het dashboard, die weer een een ander verhaal vertellen...
Italiaanse motoren zijn een beetje eigenaardig. Zelfs bij een grote tank en een laag verbruik vergt het enige gewenning om een eind te rijden zonder te tanken.
 
Italiaanse motoren zijn een beetje eigenaardig. Zelfs bij een grote tank en een laag verbruik vergt het enige gewenning om een eind te rijden zonder te tanken.
Italië is ook eigenaardig. Zo tankte ik daar eens 20 liter benzine in mijn Ducati, ondanks dat de tankinhoud slechts 19 liter bedroeg.
 
Ik 'ijk' zo'n ding altijd.

Kannetje peut mee, rijden tot het reserve lampje aankomt, dagteller op 0.
En door, totdat er niks meer gaat, dagteller aflezen.
Kannetje erin en dan weet je ongeveer hoever je kan op reserve.
 
Ik 'ijk' zo'n ding altijd.

Kannetje peut mee, rijden tot het reserve lampje aankomt, dagteller op 0.
En door, totdat er niks meer gaat, dagteller aflezen.
Kannetje erin en dan weet je ongeveer hoever je kan op reserve.
Ja, dat was ook mijn plan. Maar ik heb het 5l containertje gebruikt om afgetapte olie mee op te vangen en ben vergeten bij welk benzinestation ik ze laatst zag liggen.

Over benzinestations gesproken, ik moest vanmiddag mijn sleutel afgeven voordat ik mocht tanken...
 
Ik zou een klacht indienen bij de maatschappij. Ze hebben geheel het recht niet jouw sleutel op te eisen. Zijn ze nauw helemaal belatafeld!
 
Ik zou een klacht indienen bij de maatschappij. Ze hebben geheel het recht niet jouw sleutel op te eisen. Zijn ze nauw helemaal belatafeld!
Ik zei dat ik het al niet in orde vond dat ik mijn helm moet afdoen (je wordt als motorrijder dus gezien als potentiele overvaller) en dat ik het helemaal discriminatie vond om ook eerst mijn sleutel te moeten afgeven omdat ik op twee wielen rij. De pompbediende voerde aan dat het juist discriminatie zou zijn als ik mijn sleutels niet zou moeten afgeven en nog veel meer, maar ik onderbrak haar door weg te lopen.
 
Ach, mijn helm afdoen heb ik totaal geen moeite mee. Mensen die een overval hebben meegemaakt kunnen soms een angstig deja-vu krijgen.
Sterker nog. Ik kwam vroeger nog wel eens bij de Esso bij Uithoorn. Die uitbater is 3x achter elkaar overvallen. Die man is een wrak geworden.
Je weet niet half hoe groot de impact van zoiets kan zijn. (Het is nu een onbemand tankstation.) Maar sleutels afgeven? No Way. Al moet ik lopen!
 
Ja, dat was ook mijn plan. Maar ik heb het 5l containertje gebruikt om afgetapte olie mee op te vangen en ben vergeten bij welk benzinestation ik ze laatst zag liggen.

Over benzinestations gesproken, ik moest vanmiddag mijn sleutel afgeven voordat ik mocht tanken...
Maar zonder sleutel gaat je tankdop toch niet open?
 
Terug
Bovenaan Onderaan