v85 tt

die bouten zijn gemonteerd met loctite, je moet ze eerst opwarmen voor je ze losschroeft.
Bij een boutverbinding op een motor die met Loctite is vastgezet, en zonder verwarmen wordt losgehaald, verwacht ik niet dat er metaal meekomt. Loctite zorgt voor een borging (tegen onbedoeld lostrillen bijvoorbeeld), niet voor een soort van lasverbinding van de twee delen.
 
Ik had die voetsteunen ook er af gehaald, wel Loctite volgens mij. Niet verwarmd kwam toch wel los. 1 kant inderdaad ook wat ijzervijlsel.
Tapje er doorheen en de kleine beugeltjes met nieuwe bouten met wat vet vast gezet.
 
Laatst bewerkt:
Wil op mijn V85tt een tanktas gebruiken. Wat adviseren jullie? Heb een Givi 308 van mijn V-Strom maar die is te groot
Ik gebruik een tanktas van Hepco& Becker , model tourer .
 

Bijlagen

  • IMG_20230930_143744.jpg
    IMG_20230930_143744.jpg
    402,4 KB · Weergaven: 0
dan gaat ik er toch nog maar eens over nadenken om het doen of niet ik zelf kan niet goed genoeg lassen en als ik er teveel af haal heeft de bok geen funcie meer.
 
In vervolg op bovenstaande post; zijn er ook nog ergens mooie én betaalbare zijkoffers te vinden :) ?
Via marktplaats wordt er best wel wat aangeboden. De urban vind ik het mooiste staan op deze fiets, alleen iets minder praktisch. Ik heb mijn set voor 350€ verkocht eind vorig jaar (2 zijkoffers). Ik heb nu de Guzzi aluminium koffers. Deze zijn wat groter en steviger.
Ik zie daarnaast ook veel mensen met Givi koffers rijden, die zijn een stuk voordeliger dan die van Guzzi. Maar ik denk dat je op marktplaats je slag wel kan slaan in de komende perioden als je zou willen.
De eerste modellen zijn nu 4 jaar oud en je ziet dat er wel wat verloop begint te komen daarin. De koffers e.d. passen van het E4 model ook op die van jou.

Veel plezier met rijden!
 
Via marktplaats wordt er best wel wat aangeboden. De urban vind ik het mooiste staan op deze fiets, alleen iets minder praktisch. Ik heb mijn set voor 350€ verkocht eind vorig jaar (2 zijkoffers). Ik heb nu de Guzzi aluminium koffers. Deze zijn wat groter en steviger.
Ik zie daarnaast ook veel mensen met Givi koffers rijden, die zijn een stuk voordeliger dan die van Guzzi. Maar ik denk dat je op marktplaats je slag wel kan slaan in de komende perioden als je zou willen.
De eerste modellen zijn nu 4 jaar oud en je ziet dat er wel wat verloop begint te komen daarin. De koffers e.d. passen van het E4 model ook op die van jou.

Veel plezier met rijden!
Thanks voor het meedenken! Ik had al op MP gekeken, maar vond daar eigenlijk niet zo veel. Nu net ook niet. Maargoed, even in de gaten houden dus
 
ik heb een givi setje rond om. zat op de machine toen ik um kocht. top koffer is super. zijkoffers wat klein. het zijn ook zijloaders wat ik wat onhandig vindt, maargoed. beter dan niks
 
Ik moet zeggen dat na de laatste software update hij weer een stukje beter loopt idd pingelen veel minder , ik was al tevreden.....
Even een oud bericht omhoog halen, heb hier een vraagje over. Vanaf komende week en na een klein jaar veel (hier) lezen en proefrijden ben ik de gelukkige eigenaar van een 2022 E5 V85 TT. Ik ruil m'n 2009 Triumph Bonneville T100 ervoor in, onder meer omdat ik sinds eind '21 in Groningen woon maar nog met regelmaat naar de randstad rijd. Dat wil ik ook op de motor doen en liefst minder naakt dan op Bonnie.

Heb je het in je bericht over een software update bij de dealer, of om een upmap of beetle map update? Ik vraag me namelijk af of het verstandig is om dit direct te regelen en waar ik dat dan het beste kan doen.

edit: foto van de nieuwe fiets toegevoegd.
 

Bijlagen

  • F66AA3D6-56BD-4FA4-ABDA-3BAB25DCEB2D_1_201_a.jpeg
    F66AA3D6-56BD-4FA4-ABDA-3BAB25DCEB2D_1_201_a.jpeg
    303,6 KB · Weergaven: 0
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. 👍
Het gaat hier om een officiele Guzzi update. (volgens mij de laatste.)
Aan de hand van jouw Vin nummer kan de dealer zien of jouw motor alle updates gehad heeft.
Zo niet, gelijk ff laten doen. Kost niks en het rijd weer wat lekkerder bij warm weer.
 
  • Leuk
Waarderingen: dph
Even een oud bericht omhoog halen, heb hier een vraagje over. Vanaf komende week en na een klein jaar veel (hier) lezen en proefrijden ben ik de gelukkige eigenaar van een 2022 E5 V85 TT. Ik ruil m'n 2009 Triumph Bonneville T100 ervoor in, onder meer omdat ik sinds eind '21 in Groningen woon maar nog met regelmaat naar de randstad rijd. Dat wil ik ook op de motor doen en liefst minder naakt dan op Bonnie.

Heb je het in je bericht over een software update bij de dealer, of om een upmap of beetle map update? Ik vraag me namelijk af of het verstandig is om dit direct te regelen en waar ik dat dan het beste kan doen.

edit: foto van de nieuwe fiets toegevoegd.
ik zou sowieso zorgen dat je motor de laatste updates geïnstalleerd heeft. De laatste map update is van September 2023 dacht ik. Die adresseert het pingen wat sommige motoren hebben bij warm weer.

De upmap is een custom map, zie het als een specifieke map gemaakt voor jouw motor die zo is ingesteld dat hij maximaal vermogen levert bij optimaal brandstof gebruik. Ook wel tunen genoemd. Dit zul je moeten kopen en kun je zelf via je telefoon met een app installeren. Kost wel wat centen (500€).

Als je veel snelweg gaat doen dan is het denk ik interessanter om wat te doen aan het wind bufferen. De oortjes die passen in de gaten van de tank plus een spoiler gaan je heel erg blij maken. Zonder die 2 toevoegingen op het standaard touring scherm had ik veel last van wind herrie. Met deze twee toevoegingen (minder dan 50€) kan ik met mijn helm open rijden tot net ff voorbij de 100Km per uur. Op de foto lijkt al een klein spoilertje te zitten. Ik heb er 1 die de breedte van het scherm is via Allie, kost 20€. Staat net ff mooier (blijft lelijk) dan die jij er nu op hebt zitten en omdat die breder is ook meer/beter wind bescherming.

Verder lekker mee rijden!
 
ik zou sowieso zorgen dat je motor de laatste updates geïnstalleerd heeft. De laatste map update is van September 2023 dacht ik. Die adresseert het pingen wat sommige motoren hebben bij warm weer.

De upmap is een custom map, zie het als een specifieke map gemaakt voor jouw motor die zo is ingesteld dat hij maximaal vermogen levert bij optimaal brandstof gebruik. Ook wel tunen genoemd. Dit zul je moeten kopen en kun je zelf via je telefoon met een app installeren. Kost wel wat centen (500€).

Als je veel snelweg gaat doen dan is het denk ik interessanter om wat te doen aan het wind bufferen. De oortjes die passen in de gaten van de tank plus een spoiler gaan je heel erg blij maken. Zonder die 2 toevoegingen op het standaard touring scherm had ik veel last van wind herrie. Met deze twee toevoegingen (minder dan 50€) kan ik met mijn helm open rijden tot net ff voorbij de 100Km per uur. Op de foto lijkt al een klein spoilertje te zitten. Ik heb er 1 die de breedte van het scherm is via Allie, kost 20€. Staat net ff mooier (blijft lelijk) dan die jij er nu op hebt zitten en omdat die breder is ook meer/beter wind bescherming.

Verder lekker mee rijden!
Er zijn ook mensen die helemaal zonder scherm rijden...
 
Even een oud bericht omhoog halen, heb hier een vraagje over. Vanaf komende week en na een klein jaar veel (hier) lezen en proefrijden ben ik de gelukkige eigenaar van een 2022 E5 V85 TT. Ik ruil m'n 2009 Triumph Bonneville T100 ervoor in, onder meer omdat ik sinds eind '21 in Groningen woon maar nog met regelmaat naar de randstad rijd. Dat wil ik ook op de motor doen en liefst minder naakt dan op Bonnie.

Heb je het in je bericht over een software update bij de dealer, of om een upmap of beetle map update? Ik vraag me namelijk af of het verstandig is om dit direct te regelen en waar ik dat dan het beste kan doen.

edit: foto van de nieuwe fiets toegevoegd.
Hoi , gefeliciteerd met de aankoop van je Guzzi en absoluut een fijne motor. Ik heb zelf ook alle updates maar denk dat als je de officiële Guzzi updates krijgt je altijd netjes binnen de wettelijke lijntjes blijft qua euro norm e.d en toch het evt pingelen nog. Ik heb begrepen dat de euro 5 uitvoering ook meer last kan hebben van warm worden. Ik heb net als Ritchie de upmap geïnstalleerd….kost wel wat maar voor mijn gevoel haal dan wel alles uit de Guzzi en ga je net buiten de lijntjes maar loopt ie wel stukken beter en absoluut geen pingelen of warm worden . Ook niet na ruim 3000km met ruim 30 graden door steden en in Bergen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan