v85 tt

Even een vraag. Mijn vader heeft een V8 TT Travel edition gekocht, die komt over 5 weken. Nu dacht ik er over om hem voor vaderdag zo'n navigatiebeugel te geven, deze. Alleen, er zit blijkbaar zo'n TFT ding op de V85, wat er volgens mijn moeder voor zou zorgen dat hij gewoon met z'n telefoon kan navigeren? En er dus helemaal geen navigatie meer nodig zou zijn? Of kan dat alleen maar Google Maps oid aan en bijv. geen TomTom Go app?

Weet iemand dat hier?
Dit is een prima steun voor de V85TT GPS Halterung x Guzzi V85 - Ramper - Gimpo Garage
 
Persoonlijk vind ik het niet zo netjes om met een leenmotor van een dealer zulke capriolen uit te halen, het blijft een leenmotor die daarvoor niet bedoeld is.
13,5 duizend euro overmaken, 1 week kunnen rijden en vervolgens al ruim 2 weken kunnen wachten op een keerring is ook niet de bedoeling.

Sorry hoor maar deze "leenmotor" is gewoon verzekerd. Sloop ik iets betaal ik dat gewoon netjes.
Wat mij betreft niets mis mee.
Heel eerlijk denk ik trouwens dat ik op de weg meer risico op serieuze schade heb dan op een zandpad.

Oh en als ze mijn motor half juli nog niet gemaakt hebben dan gaan op deze leenmotor de koffer en tassen en dan tik ik er ruim 3,5 duizend vakantie kilometers bij. Liever niet maar als dat zo is dan is dat zo.

Niet hun schuld of fout dat die keerring lekt maar wel hun risico + gevolgen. Meer kan ik er niet van maken.

Die heb ik ook besteld en gemonteerd op mijn motor.
Erg netjes en stabiel ding, aanrader dus.
 
Niet hun schuld of fout dat die keerring lekt maar wel hun risico + gevolgen. Meer kan ik er niet van maken.
Helemaal met je eens, off-road of on-road. Jij hebt de motor te leen omdat jouw nieuwe motor nu open ligt. Mag je precies mee doen wat je met je eigen motor ook zou doen, en ja zelfs vakantie. Daar is de verzekering (en eigen risico) voor bedoeld.
 
13,5 duizend euro overmaken, 1 week kunnen rijden en vervolgens al ruim 2 weken kunnen wachten op een keerring is ook niet de bedoeling.

Sorry hoor maar deze "leenmotor" is gewoon verzekerd. Sloop ik iets betaal ik dat gewoon netjes.
Wat mij betreft niets mis mee.
Heel eerlijk denk ik trouwens dat ik op de weg meer risico op serieuze schade heb dan op een zandpad.

Oh en als ze mijn motor half juli nog niet gemaakt hebben dan gaan op deze leenmotor de koffer en tassen en dan tik ik er ruim 3,5 duizend vakantie kilometers bij. Liever niet maar als dat zo is dan is dat zo.

Niet hun schuld of fout dat die keerring lekt maar wel hun risico + gevolgen. Meer kan ik er niet van maken.


Die heb ik ook besteld en gemonteerd op mijn motor.
Erg netjes en stabiel ding, aanrader dus.

Het is ook erg vervelend dat er gelijk een lekkage is en de motor een tijd in de werkplaats staat.
Heb je wel nagevraagd of de motor wel verzekerd is voor off road gebruik, de meeste verzekeringen dekken dit niet.
 
@guzmar zoals ik al zei vind ik dit gebruik geen probleem.
Ik rijd geen Parijs Dakar, gewoon op klungel tempo over een zandpad.
Veroorzaak ik schade betaal ik dat gewoon.
Jij hebt een andere mening, geen probleem, laten we het daar bij houden.


Erg positief test verslag, nog steeds blij met mijn keuze voor deze motor.
Maar wel jammer dat precies die van mij olie lekt.
 
Dubbel post:

It's back...

1592056520-600-x-391px-IMG_20200613_155353468~2.jpg


Monteur belde om een uur of 1 vanmiddag.
Met de boodschap dat mijn Guzzi zo ontzettend lekker plofte in de uitlaat als hij het gas los liet.. :+
Hij geeft dus meteen ook de cat vervanger er tussen gemonteerd.
Oh ja en de nieuwe keerring natuurlijk.
Er ligt nog geen olie onder gelukkig.

Wel is er een enorme topkoffer op de gegroeid ineens. Wat een bakbeest.. :o
 
hoi Bommes
eindelijk je motor terug , fijn !
Meteen met de deur in huis ... merk je verschil in koppel/vermogen met die decat ?

dit is mijn creatie , hangt nu onder de v75
 

Bijlagen

  • 20200609_113534.jpg
    20200609_113534.jpg
    171,5 KB · Weergaven: 16
@jos16
Nou nee niet echt verschil, wel in het geluid na gas dicht doen.
Pruttelt er lekker op los.

Sowieso lijkt het vermogen van mijn Guzzi en heel stuk minder dan de demo fiets die ik de afgelopen weken te leen had.
Okay die had iets meer dan 3300km gelopen. Die van mij net over de 900km.
Dus ik doe nog ff rustig aan om in te rijden.

Sowieso genereert die van mij echt heel veel meer hitte dan de demo V85tt... Erg vreemd. Staat het mengsel sinds extra rijk de eerste 1500km??
Of wat kan er nog meer zorgen dat mijn v85 veel, maar dan ook echt voor veel warmte beentjes zorgt.
Heen naar de dealer op hun demo, terug naar huis op mijn eigen fiets en het verschil viel echt enorm op.
 
Ik heb voor 2 juli en afspraak gemaakt voor de eerste beurt.
Dus voor die tijd moet ik zorgen dat ik ongeveer op de 1500 km uit kom.

7 juli vertrek ik voor een week Noord Italië met de V85TT, stukken TET doen, wat andere bergpassen.
@Tigerboy
Daar is die topkoffer ook voor, en ik gebruik mijn motor ook best wel wat voor mijn werk. Tas met laptop achterin, papieren, tekeningen, hesje, enz.
Wel zo makkelijk.
Ik weet het, het ziet er niet echt tof uit maar het dient een doel.
En dan is een topkoffer fijner dan een zijkoffer.
Oh en mijn vriendin wil graag een rugsteuntje dus koffer verplicht wat haar betreft.
 
Ik heb voor 2 juli en afspraak gemaakt voor de eerste beurt.
Dus voor die tijd moet ik zorgen dat ik ongeveer op de 1500 km uit kom.

7 juli vertrek ik voor een week Noord Italië met de V85TT, stukken TET doen, wat andere bergpassen.
@Tigerboy
Daar is die topkoffer ook voor, en ik gebruik mijn motor ook best wel wat voor mijn werk. Tas met laptop achterin, papieren, tekeningen, hesje, enz.
Wel zo makkelijk.
Ik weet het, het ziet er niet echt tof uit maar het dient een doel.
En dan is een topkoffer fijner dan een zijkoffer.
Oh en mijn vriendin wil graag een rugsteuntje dus koffer verplicht wat haar betreft.
Ja die meiden zijn er nog al bang in dat ze er afschuiven.......
Geef ze geen ongelijk.
 
@scheurschuimpje

Toen ik een jaar of 20 was en nog geen auto/motorrijbewijs had ben ik met een maatje op onze brommers naar Wiltz, Luxemburg gegaan.

In de loop van de week kwamen er wat meer vrienden langs en op een middag gingen we met zijn 3en op 2 brommers naar de supermarkt.
Die 3de persoon was een vriendin van ons, die in het jurkje bij mijn maatje achterop de Walleroo mee ging.
Ze was ook nog toevallig zijn ex vriendinnetje .

Eenmaal boven in Wiltz bij de supermarkt stapt ze af en is heel het zadel nat waar ze had gezeten.

Dus die maat van mij flapt er heel droog uit:
Ik snap dat je blij bent om mij weer te zien maar maak je dat zelf wel ff schoon.

Ze werd knal rood en de rest van de middag hadden we wel beeld maar geen geluid zeg maar.
 
motor is binnen voor nieuwe cardan dichtingen te plaatsen. Een van de eerste gemaakte en slecht geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
De afgelopen 2500 alpenkilometers heb ik nauwelijks of geen olieverbruik meer kunnen vaststellen. Na 6000km sinds het 1500km onderhoud heb ik ca. 150ml bijgevuld.

Verder is mijn USB poort kapot gegaan, wat best vervelend is.
 
1593029555-400-x-443px-IMG_20200624_204759458~2.jpg


Nee dat is niet de foto van de vorige keer.

Dat is een nieuwe net gemaakt foto.
Weer een olie lekkage vanuit de zelfde plek als de vorige keer.
Komt tussen de bak en het blok door.
Km stand de vorige keer was iets van 150km toen ik het zag, ding 3 weken kwijt geweest.
Vorige week terug gekregen en nu heeft de Guzzi 1295km gereden.

Ik heb hem net een week terug... :N;(;(
Hier heb ik geen nieuwe motor voor gekocht, voor dit gezeur.
En ik wil over 1,5 week op de motor, mijn nieuwe motor op vakantie..
Modjes, toestemming om te vloeken??
 
1593029555-400-x-443px-IMG_20200624_204759458~2.jpg


Nee dat is niet de foto van de vorige keer.

Dat is een nieuwe net gemaakt foto.
Weer een olie lekkage vanuit de zelfde plek als de vorige keer.
Komt tussen de bak en het blok door.
Km stand de vorige keer was iets van 150km toen ik het zag, ding 3 weken kwijt geweest.
Vorige week terug gekregen en nu heeft de Guzzi 1295km gereden.

Ik heb hem net een week terug... :N;(;(
Hier heb ik geen nieuwe motor voor gekocht, voor dit gezeur.
En ik wil over 1,5 week op de motor, mijn nieuwe motor op vakantie..
Modjes, toestemming om te vloeken??
Vloeken toegestaan, succes man!
 
1593029555-400-x-443px-IMG_20200624_204759458~2.jpg


Nee dat is niet de foto van de vorige keer.

Dat is een nieuwe net gemaakt foto.
Weer een olie lekkage vanuit de zelfde plek als de vorige keer.
Komt tussen de bak en het blok door.
Km stand de vorige keer was iets van 150km toen ik het zag, ding 3 weken kwijt geweest.
Vorige week terug gekregen en nu heeft de Guzzi 1295km gereden.

Ik heb hem net een week terug... :N;(;(
Hier heb ik geen nieuwe motor voor gekocht, voor dit gezeur.
En ik wil over 1,5 week op de motor, mijn nieuwe motor op vakantie..
Modjes, toestemming om te vloeken??
Daar zit iets structureel fout, ik zou een nieuwe vragen.
 
Ach wat een ellende, sterkte met het goed houden van je relatie met de Guz!

Ik heb zo'n enorm zwak voor guzzi, maar dit soort dingen maakt toch dat ik voorlopig (op naar de 100k!) bij mijn honda V4 blijf.....
 
@IJzervreter dat zou ik wel willen want hier heb ik geen vertrouwen meer in.
Ik wil geen nieuwe motor die al binnen 1500km 2 keer totaal uit elkaar is gehaald.
Ben alleen bang dat het zo niet werkt volgens de wetgeving.
Ik zal ze in de gelegenheid moeten stellen om het te fixen.

Er is nog iets anders wat me ook niet lekker zit.
Het ding wordt echt veel heter dan de demo die ik 2,5 week heb bij gehad.
Niet een beetje maar gewoon gloeiende gloeiende benen heter.
Dat klopt echt niet.

Thanks @voodoo die is mijn eerste Guzzi, ook mijn eerste motor motor ooit
En dan dit..
 
@IJzervreter dat zou ik wel willen want hier heb ik geen vertrouwen meer in.
Ik wil geen nieuwe motor die al binnen 1500km 2 keer totaal uit elkaar is gehaald.
Ben alleen bang dat het zo niet werkt volgens de wetgeving.
Ik zal ze in de gelegenheid moeten stellen om het te fixen.

Er is nog iets anders wat me ook niet lekker zit.
Het ding wordt echt veel heter dan de demo die ik 2,5 week heb bij gehad.
Niet een beetje maar gewoon gloeiende gloeiende benen heter.
Dat klopt echt niet.

Thanks @voodoo die is mijn eerste Guzzi, ook mijn eerste motor motor ooit
En dan dit..

Volgens mij heb je toch argumenten om een nieuwe te wensen? Ze kunnen hem niet goed maken lijkt het, het weer precies hetzelfde dus een ondeugdelijk exemplaar. Jammer dat je dat net moet treffen. Het is geen Japanner maar de laatste 20 jaar is Moto Guzzi qua kwaliteit echt niet slecht en en zelfs beter dan BMW. Dat was niet echt moeilijk natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan