Vakantiebestemming en Coronavirus

Slovenië is idd erg leuk op de motor, zie mijn verslagen er van....
Nog geen idee waar heen te gaan.. Frankrijk blijft mysterieus.. waarom trof ik alleen de lelijke/saaie stukken kris/kras er door?
Eerst voorwiel van de enfield terug, nwe rubbers voor en achter en blah..
 
Ben nu in Oostenrijk zeer veel Duitsers onderweg. Verbaas mij hoe de Oostenrijkers omgaan met de 1,5 meter en geen mondkapjes ga naar mijn kamer en eet op t terras

De Oostenrijkers die ik ken, hier in Thailand hadden compleet schijt aan de corona regels, vond men totale onzin, Duitsers ook trouwens, terwijl iedereen zijn best deed, en zich aanpasde liepen zij met hun gebleer anderen zowat op 30 cm gezichts afstand in hun bek te spugen, een maal thuis hadden hun deelstaten als eerste opgelopen, misschien beter bij die leden uit de buurt blijven misschien, en laat je niet door hun wijsheid overdonderen.
 
Ben nu in Oostenrijk zeer veel Duitsers onderweg. Verbaas mij hoe de Oostenrijkers omgaan met de 1,5 meter en geen mondkapjes ga naar mijn kamer en eet op t terras

Daar verbaas ik mij ook over. Was gisteren in een restaurant en niemand hield afstand. Komt denk ik omdat ze tot 15 juni binnen overal mondkapjes op hadden. Nu moet dat alleen in OV en zorgcentra. Ze zijn er minder serieus mee bezig dan Nederlanders.

Over Nederlanders gesproken, onderweg naar Oostenrijk slechts twee NL kentekens gezien.
 
Ik ben in Reutte in Oostenrijk. Er was nu al geen grenscontrole meer. Kan ook komen omdat het regent. De eigenaar van mijn hotel/bauerhof zei dat ik op de terugweg niet welkom ben, want ze willen geen gasten die uit Italië komen.

Een Oostenrijkse beambte laat zich normaal niet tegenhouden door een beetje regen, sneeuw of kou om zijn werk te doen.
 
Een Oostenrijkse beambte laat zich normaal niet tegenhouden door een beetje regen, sneeuw of kou om zijn werk te doen.

Inderdaad, kan me een paar jaar terug tijdens die vluchtelingencrisis nog wel herinneren. Zelfs op de meest nietszeggende bergweggetjes naar Slovenië stonden ze te controleren. In de zeikende regen, helemaal alleen met alleen een kleine partytent om onder te staan, op een weggetje waar ik in de verste verte geen ander verkeer ben tegengekomen.
 
Inderdaad, kan me een paar jaar terug tijdens die vluchtelingencrisis nog wel herinneren. Zelfs op de meest nietszeggende bergweggetjes naar Slovenië stonden ze te controleren. In de zeikende regen, helemaal alleen met alleen een kleine partytent om onder te staan, op een weggetje waar ik in de verste verte geen ander verkeer ben tegengekomen.

Misschien allemaal oud enduro officials....
 
De Oostenrijkers die ik ken, hier in Thailand hadden compleet schijt aan de corona regels, vond men totale onzin, Duitsers ook trouwens, terwijl iedereen zijn best deed, en zich aanpasde liepen zij met hun gebleer anderen zowat op 30 cm gezichts afstand in hun bek te spugen, een maal thuis hadden hun deelstaten als eerste opgelopen, misschien beter bij die leden uit de buurt blijven misschien, en laat je niet door hun wijsheid overdonderen.


Je bedoelde toch großes maul.
 
Blijkbaar mogen Nederlanders en Belgen Slovenië nog niet in. Misschien komt het nog. Raar hoor, dat Italianen wel naar binnen mogen en wij niet .Geen diee hoe dat zo komt en wie dat bepaalt.
 
De Sloveense overheid. Regels veranderen de hele tijd. Je moet ook in de rij gaan staan op de autobahn om binnen te raken. De kleine grensovergangen zijn enkel voor Slovenen, oostenrijkers en Italianen....


Tsjechië laat Nederlanders toe, maar geen Belgen, tenzij met negatieve covid test.
 
Deze week voor de verandering eens vakantie in eigen land. Zo kom je nog eens ergens!

1592337796253.png
 
Dan moet ik volgende keer in Grunn toch maar een andere bril opzetten. Want ik zie 't daar niet............................8-)
De stad Groningen is a-la, maar de ommelanden....? Mwah!
 
Terug
Bovenaan Onderaan