Vakantiebestemming en Coronavirus

Trip naar de Pyreneeën/Picos is inmiddels geannuleerd. Eens kijken off er naar- en in de Provence nog wat te doen is in september.
 
Als wat je schrijft werkelijk zo is, zou dan een lockdown met : je mag alleen naar je werk/school en verder willen we je niet op straat zien,een oplossing kunnen zijn?
Niet dat ik daar nu op zit te wachten.... mijn vrijheid om te gaan en staan waar ik wil is me zeer dierbaar.

Ja.
Waar ik ben heeft het gewerkt, plus de nodige middelen aan overheids support in een heel vroeg stadium, en grenzen die nog steeds dicht zijn.
En een consequente overheid die niet gelijk overal boetes staan uit te delen.

Geen zeik cultuur, los van de buitenlanders, die wat betrefd de maatregels compleet aan hun laars lapten, en alles belachlijk maakten.
Zeer egoistisch gedrag, gewoon houden aan de regels van het land.

Wat ik daarvan vondt of vindt is inherent, maar het heeft gewerkt, en het publieke belang gediend.

Mijn vrijheid om te gaan en te staan is mij ook zeer dierbaar, dat geldt voor iedereen, maar die hebben we hier weer terug, en ik heb wel een beetje angst terug te gaan naar Europa.
 
Ja.
Waar ik ben heeft het gewerkt, plus de nodige middelen aan overheids support in een heel vroeg stadium, en grenzen die nog steeds dicht zijn.
En een consequente overheid die niet gelijk overal boetes staan uit te delen.

Geen zeik cultuur, los van de buitenlanders, die wat betrefd de maatregels compleet aan hun laars lapten, en alles belachlijk maakten.
Zeer egoistisch gedrag, gewoon houden aan de regels van het land.

Wat ik daarvan vondt of vindt is inherent, maar het heeft gewerkt, en het publieke belang gediend.

Mijn vrijheid om te gaan en te staan is mij ook zeer dierbaar, dat geldt voor iedereen, maar die hebben we hier weer terug, en ik heb wel een beetje angst terug te gaan naar Europa.
Ik welk land bevind jij je dan?
 
Ik heb al meer voor strengere regels gepleit, maar dat schijnt niet de oplossing te zijn. Nou, ik denk van wel. En strenger straffen.
 
Het virus is net een boemerang , ik ga de mensen wel zien huilen en nu hebben ze lekker pret op straat met water van de brandweer.
Mevrouw de huismus vond het wel leuk ........ zag ik op tv.
Nederland op zijn best goed he.
 
Ook op dit moment zijn daar nog veel Corona gevallen vergeleken met de rest. zie kaartje dat ik plaatste.

So what? Zolang je niet gaat lopen zoenen en knuffelen of lang in feestcafés rond gaat hangen is er weinig aan de hand.

En mensen met een positieve uitslag van een PCR test zijn nog geen coronageval.
 
Het virus is net een boemerang , ik ga de mensen wel zien huilen en nu hebben ze lekker pret op straat met water van de brandweer.
Mevrouw de huismus vond het wel leuk ........ zag ik op tv.
Nederland op zijn best goed he.
Het is water van Dunea.. en als het de watermeter is gepasseerd van de bewoners..
Maar in welk geval dan ook niet van de brandweer. ;) of van die mensen die de kranen open draaien omdat ze dat grappig vinden.

Je wil trouwens niet weten wat voor problemen dat kan geven in en aan een waterleiding net, als er plotseling aan aantal brandkranen worden open gezet in een wijk.
Ik snap wel dat ze het niet zo tof vinden bij Dunea nog helemaal los van de water verspilling.

Laatst was er een grote brand in Tilburg,
Daar zijn door toedoen van de brandweer, die te snel kranen open en weer terug dicht draaide, behoorlijk problemen ontstaan in een flink aantal straten om de brand heen.
Diverse leidingen zijn gescheurd/gebarsten door de plotselinge drukstoten veroorzaakt door verkeerde bediening van die brandkranen.
Mooie is dat er in het (landelijke rtl) nieuws gezegd wordt dat de brandweer problemen had met blussen door te lage waterdruk..
Ja dat hadden ze zelf veroorzaakt dus..})

Maar goed dit is offtopic.. sorry beroeps deformatie.. :+
 
Reisapp BZ (Ios/Android)

Gebruik deze al jaren en zeker nu met snel veranderende beperkingen erg handig, niet alleen reisadvies NL maar ook beperkingen aan Nederlanders vanuit buitenland. Push bericht bij wijzigingen dus je hoeft niet continu buitenlandse sites te doorzoeken naar de geldende maatregelen op dat moment.
 
heb even contact opgenomen met het bureau tourisme herault, hier kun je de drie roadbooks downloaden voor mooie motortoertochten in de herault

Ze staan dus ook aangegeven met borden voor als je geen navi hebt
 
So what? Zolang je niet gaat lopen zoenen en knuffelen of lang in feestcafés rond gaat hangen is er weinig aan de hand.
En mensen met een positieve uitslag van een PCR test zijn nog geen coronageval.
Het is vooral een hoop gezeik mbt corona.
Onlangs ben ik half Frankrijk rond gereden.
Ook daar hoorde ik al dat het aantal besmetten weer aan het stijgen is. En dan vooral JONGEREN!!
Vandaag hoorde ik dat er in 1 dag 2900 mensen met besmetting in F zijn bijgekomen. (op 60 miljoen)
Viel me trouwens wel op dat de meeste Fransen veel minder fanatiek zijn met corona dan wij hier in NL.

Vooral jongeren liggen over elkaar heen te kwijlen, en ja dan worden ze ook Covid-patient!!
Ik heb dan wel een paar duizend km Frankrijk gedaan, maar wel steeds afstand gehouden bij contacten.
Daarom zie ik niet in dat ik sneller besmet kan zijn geraakt dan hiet gewoon in Nederland.
Je kan naar het meest besmette gebied gaan, maar als je daar geen fysieke contacten hebt, is niets aan de hand!!

Vind wel een goede zaak in F dat waar veel mensen bij elkaar komen dat een 'masque' verplicht is.
Ga je een winkel(mall) in of je gaat op een terras zitten dan moet het masker op. Zit je eenmaal dan mag ie weer af.
Dat is beter geregeld dan in NL! Hoewel ik het met hitte niet zo fijn vond om met zo'n mondkapje te moeten lopen!
Hier ben je verplicht om een vieze winkelwagen aan de hand te nemen terwijl je (zoals ik) maar een enkele boodschap nodig hebt.
Ik wil helemaal geen VIEZE kar vasthouden!
 
Gaat weer lekker zo:

De reisadviezen worden om 0.00 uur op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken aangepast en gelden ook voor het Franse Bouches-du-Rhone (het gebied rondom Aix en Provence en Marseille), Madrid, de Balearen (onder andere Ibiza en Mallorca), Burgos, Salamanca, Almeria en Navarra.

26 sept heb ik een reis naar Spanje en zit op 100km van Almeria.
Landt gelukkig wel op Malaga.

@hookeniggy
Zou voorlopig maar daar bijven.
 
Ik zit lekker in Hongarije ook hier die mondkapjes.
Voorheen alleen in China nu big business voor de Chinezen de halve wereld is bang (gemaakt?) . Niet dat de halve wereld sterft. Zelf heb ik geen corona angst maar kijk op gepaste afstand met verbazing naar deze hype.
 
Het positieve als dat we in brede zin erachter komen hoe groot de invloed van China is op ons dagelijkse leven. Persoonlijk had ik al mezelf een beperking opgelegd , dat als ik ook Europese spullen kon kopen in plaats van Chinese, ook al is dat soms wat duurder, ik het Chinese spul links laat liggen. De afhankelijkheid van 1 land is veel te groot, en we hebben al veel te lang uitverkoop gehouden van onze kennis en worden nu daarmee om de oren geslagen. We hebben als land helemaal niets geleerd : de scheepsbouw ging ten onder door Koreaanse laagbetaalden, we verkopen onze Friese koeien van een scheet en drie knikkers aan China, we leveren de kennis voor cleanrooms, en ga zo maar door. Ik kom uit de grote aannemerij en daar hadden we al het motto : je moet een aap niet leren klimmen want op enig moment gooit hij kokosnoten op je kop. Zo hebben we nog 1 technologische voorsprong , en dat is de weg-en waterbouw.
Volvo koop ik bijvoorbeeld niet meer, Ali kan barsten en zo nog wat. En mondkapjes, dat is lastig wan tik ken een Europese fabrikant. O, ja , dus maar met je halsdoek van de motor voorgebonden de winkel in, dat mag ook.
 
En mondkapjes, dat is lastig wan tik ken een Europese fabrikant. O, ja , dus maar met je halsdoek van de motor voorgebonden de winkel in, dat mag ook.
Als je de hele dag met een boerka loopt, mag dat ook??
Gaat weer lekker zo:

De reisadviezen worden om 0.00 uur op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken aangepast en gelden ook voor het Franse Bouches-du-Rhone (het gebied rondom Aix en Provence en Marseille), Madrid, de Balearen (onder andere Ibiza en Mallorca), Burgos, Salamanca, Almeria en Navarra.
Vorige week was ik nog in Frankrijk. Ben net niet tot in Aix en Marseille geweest.
Pffffffffffff, dat scheelt weer een paar weken zelf-opgelegde quarantaine.😓

Man, wat een storm in een glas water!
Je bent heus wel veilig in genoemde gebieden als je de afstanden maar respecteert.
Het is veiliger dan dat je in zgn veilig NL, waar ze over elkaar heen liggen te kwijlen.

En die laatste opmerking is nu precies het probleem in de meeste landen.
Jongeren van overal hebben het blijkbaar nodig om over elkaar heen te kruipen. En precies daarvan loop je corona op.
Juist in de groep jongeren daar zit de meeste verspreiding. Op hun beurt maken zij weer opa en oma ziek...........:X
 
Had plannen om over 2 weken richting Schotland te gaan. Met de nieuwe verplichte 2 weken quarantaine regels van de UK wordt dit hem helaas niet. Hoe zullen ze btw controleren of je twee weken stil in een hoekje hebt gezetten? Plan was om de groten steden te vermijden en te genieten van het landschap daar.

Ben bang dat het nieuwe plannen maken wordt. Toch maar de XT pakken om in Polen of Hongarije offroad te gaan rijden??
 
Vandaag begonnen aan een rondje, nu in regio Saarland en morgen Elzas en Vogezen route Cretes weinig gemerkt van Corona. Elke minuut genieten loat goan
 

Bijlagen

  • IMG-20200815-WA0006.jpg
    IMG-20200815-WA0006.jpg
    337,4 KB · Weergaven: 2
Als je de hele dag met een boerka loopt, mag dat ook??

Vorige week was ik nog in Frankrijk. Ben net niet tot in Aix en Marseille geweest.
Pffffffffffff, dat scheelt weer een paar weken zelf-opgelegde quarantaine.😓

Man, wat een storm in een glas water!
Je bent heus wel veilig in genoemde gebieden als je de afstanden maar respecteert.
Het is veiliger dan dat je in zgn veilig NL, waar ze over elkaar heen liggen te kwijlen.

En die laatste opmerking is nu precies het probleem in de meeste landen.
Jongeren van overal hebben het blijkbaar nodig om over elkaar heen te kruipen. En precies daarvan loop je corona op.
Juist in de groep jongeren daar zit de meeste verspreiding. Op hun beurt maken zij weer opa en oma ziek...........:X
In supermarkten is het overal en altijd hetzelfde gebleven.......Men kruipt langs en over elkaar heen voor de koopjes..... |(
 
Als je de hele dag met een boerka loopt, mag dat ook??
Als het criterium is dat je mond en neus bedekt zijn - en niet specifiek dat het een mondkapje moet zijn - dan mag dat ook natuurlijk.

Benieuwd waar het allemaal heengaat weer. Blij dat onze regering de hotspots aanmerkt en niet gelijk een heel land oranje kleurt, maar vooral bang dat veel meer landen gaan zeggen dat Nederlanders er niet in komen - of 14 dagen quarantaine, wat op hetzelfde neerkomt - omdat het hier weer een shitzooi aan het worden is.
 
Ben ook net terug van een week Frankrijk,in de Jura.Geen problemen, ga je eten,dan ff maskertje op als je naar binnen gaat.Tanken houd je helm op,betalen en weer gaan.
Nog een tripje naar de Alpen gedaan,en we moesten door Annecy,daar lopen gewoon duizenden toeristen door elkaar op straat.Wat me daar opviel was dat ongeveer de helft een masker op heeft.
In de winkel ook verplicht een masker.Ik zag zelfs mensen alleen in de auto met een masker.
 
Het positieve als dat we in brede zin erachter komen hoe groot de invloed van China is op ons dagelijkse leven. Persoonlijk had ik al mezelf een beperking opgelegd , dat als ik ook Europese spullen kon kopen in plaats van Chinese, ook al is dat soms wat duurder, ik het Chinese spul links laat liggen. De afhankelijkheid van 1 land is veel te groot, en we hebben al veel te lang uitverkoop gehouden van onze kennis en worden nu daarmee om de oren geslagen. We hebben als land helemaal niets geleerd : de scheepsbouw ging ten onder door Koreaanse laagbetaalden, we verkopen onze Friese koeien van een scheet en drie knikkers aan China, we leveren de kennis voor cleanrooms, en ga zo maar door. Ik kom uit de grote aannemerij en daar hadden we al het motto : je moet een aap niet leren klimmen want op enig moment gooit hij kokosnoten op je kop. Zo hebben we nog 1 technologische voorsprong , en dat is de weg-en waterbouw.
Volvo koop ik bijvoorbeeld niet meer, Ali kan barsten en zo nog wat. En mondkapjes, dat is lastig wan tik ken een Europese fabrikant. O, ja , dus maar met je halsdoek van de motor voorgebonden de winkel in, dat mag ook.
Kijk eens aan iemand die ook wat verder kijkt dan zijn neus lang is.

china spullen laat ik ook al lang liggen kijk al veel langer waar het gemaakt word. als nu eens meer mensen bewust worden.
En dan heb ik maar minder spullen ook prima.....

Mensen doe je ogen eens openkijk wat er gebeurt als je zo nodig spullen uit dat kut land koopt
Ja ook jou beslissing is belangrijk .
 
Als het criterium is dat je mond en neus bedekt zijn - en niet specifiek dat het een mondkapje moet zijn - dan mag dat ook natuurlijk.

Benieuwd waar het allemaal heengaat weer. Blij dat onze regering de hotspots aanmerkt en niet gelijk een heel land oranje kleurt, maar vooral bang dat veel meer landen gaan zeggen dat Nederlanders er niet in komen - of 14 dagen quarantaine, wat op hetzelfde neerkomt - omdat het hier weer een shitzooi aan het worden is.
Ik ben al op (aangepaste) vakantie geweest, dus tot vlgd jaar zomer red ik 't wel verder.:]:]:]
Wel een 3e keus vakantie! Optie 1 was Rusland/ Noordkaap. Optie 2 was Sardinië. Optie 3 is Rondje Frankrijk geworden.
Ja, ik blijk ook in oranje gebied te zijn geweest. (al wist ik dat zelf niet???)
Ongeveer 2 wkn nadien wist iemand mij dat te melden. Eigenlijk had ik zonder te weten mijn quarantaine-periode intussen al doorstaan.
Enne........................ nergens last van gehad!! Als je niet zoals jongeren over elkaar heen loopt te kwijlen, dan is nix aan de hand!!

Ja, in Frankrijk is het toegestaan om bij het pompstation, maar bijv ook bij de bakker, naar binnen te gaan met het vizier van je helm omlaag.
Hier geldt bij binnengaan van een winkel oid om je mond bedekt te hebben. Dat mag ook het vizier van je helm zijn.
Nu rijst dan de vraag wat er sociaal gezien nog kan worden toegestaan?
Het is niet gewaardeerd dat je met gesloten vizier een pompstation binnengaat. Vwb corona is het echter wel het voorschrift!
De vraag is nu: wat is er gewenst/ toegestaan/ acceptabel bij afrekenen bij de pomp:?:?:?
 
Gaat weer lekker zo:

De reisadviezen worden om 0.00 uur op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken aangepast en gelden ook voor het Franse Bouches-du-Rhone (het gebied rondom Aix en Provence en Marseille), Madrid, de Balearen (onder andere Ibiza en Mallorca), Burgos, Salamanca, Almeria en Navarra.

26 sept heb ik een reis naar Spanje en zit op 100km van Almeria.
Landt gelukkig wel op Malaga.

@hookeniggy
Zou voorlopig maar daar bijven.

Nou veel plezier daar Raymond, in Spanje kan een lockdown heel vlot gaan, ik heb het aan den lijve ondervonden, en was juist op tijd vertrokken, ik was gewaarschuwd door een vriend van me die bij Policia Nacional werkt, uit de media had ik het niet geweten, hou het allemaal maar goed in de gaten, ik hoor het van iedereen blijf daar, dank voor je advies amigo!
 
Terug
Bovenaan Onderaan