Vakantiebestemming en Coronavirus

Ik reed ineens op Hemelvaartsdag een paar 100m Duitsland in.
Toen toch maar omgedraaid. Je wilt toch niet net de ene Polizist begegnen ......................... :X
Mss is 't ook allemaal niet zo heel erg. Herr Kommissar, ich hab' schon 1x eine Impfung erhalten.
Ik weet eigenlijk ook niet precies wat dan de consequenties zouden kunnen zijn:?
In theorie een geldboete tot maximaal 25.000 euro. De meeste gevallen kom je er natuurlijk met veel minder vanaf. Op internet zag ik gevallen met 80-300 euro langskomen, of zelfs alleen een waarschuwing inderdaad. Hing een beetje af van het doel van je reis (en het humeur van de agent) af...
 
Ik reed ineens op Hemelvaartsdag een paar 100m Duitsland in.
Toen toch maar omgedraaid. Je wilt toch niet net de ene Polizist begegnen ......................... :X
Mss is 't ook allemaal niet zo heel erg. Herr Kommissar, ich hab' schon 1x eine Impfung erhalten.
Ik weet eigenlijk ook niet precies wat dan de consequenties zouden kunnen zijn:?
Gewoon zeggen dat je op vakantie gaat naar Neurenberg _O-
 
Mss is 't ook allemaal niet zo heel erg. Herr Kommissar, ich hab' schon 1x eine Impfung erhalten.
Ik weet eigenlijk ook niet precies wat dan de consequenties zouden kunnen zijn:?
Zo sta ik er dus ook in!

Noch immer verboten???
Ach so...
Na ja, das wußte ich nicht.
Ich war ja schon krank gewesen.
Hätte schon Corana.
Dann darf ich doch dürchfahren?

Nee?
Jah, dann fahr ich wieder zu hause.
Wohl schade, ich bin immer gerne in Deutschland. Wohne an die grenze.

---

Uiterste consequentie = 95 euro boete.
Als ze die dan nog willen uitschrijven.
 
Mooie ervan is wij mogen Duitsland niet in officieel , maar daar laten ze wel alle apen los , heb er toch genoeg gezien dit lange weekend in Zeeland.
 
Zo sta ik er dus ook in!

Noch immer verboten???
Ach so...
Na ja, das wußte ich nicht.
Ich war ja schon krank gewesen.
Hätte schon Corana.
Dann darf ich doch dürchfahren?

Nee?
Jah, dann fahr ich wieder zu hause.
Wohl schade, ich bin immer gerne in Deutschland. Wohne an die grenze.

---

Uiterste consequentie = 95 euro boete.
Als ze die dan nog willen uitschrijven.
Dat dacht je maar, in werkelijkheid gaat het zo:

"Mitkommen! Abführen! Zum Bahnhof!
 
Is op een FB forum voorbij gekomen. Was in Nordrhein Westfalen enkele weken terug. Enkele motorrijders waren van mening dat de regels voor Duitsland niet voor hen golden. De Polizei dacht daar anders over. Ze kregen ook nog mee dat ze eigenlijk ook nog vijf dagen in quarantaine moesten.

En wat denk je hiervan:
Vorige week zouden twee jongeren uit Noord-Limburg ieder duizend euro boete hebben gekregen toen ze naar een feest waren gegaan aan de andere zijde van de grens. Bron DPG Media Privacy Gate
 
Laatst bewerkt:
In een eerder bericht:
mean-machine zei Ik reed ineens op Hemelvaartsdag een paar 100m Duitsland in. Toen toch maar omgedraaid.
Weet eigenlijk ook niet precies wat dan de consequenties zouden kunnen zijn :?

En wat denk je hiervan:
Vorige week zouden twee jongeren uit Noord-Limburg ieder duizend euro boete hebben gekregen toen ze naar een feest waren gegaan aan de andere zijde van de grens. Bron DPG Media Privacy Gate
Ik lees nu boete kan oplopen tot €25000.
Nu zal dat mss niet snel gebeuren, maar €400 (van @Rush FJR ) is 't mij ook niet waard.
Daarom toch beter dat ik na een klein stukje Duitsland direct ben omgedraaid!
 
Mja, ik heb mijn strategie ook in heroverweging. Blijkbaar heb ik gewoon stom geluk gehad.
 
Sommigen maken stoer melding dat ze toch naar buitenland zijn gegaan.
Ja, idd mss gewoon geluk gehad. Als met een dikke prent en/ of een verplichte quarantaine in bijv. een hotel dan piep je wel anders.

Gewoon nog effe een paar weken afwachten!
 
Is op een FB forum voorbij gekomen. Was in Nordrhein Westfalen enkele weken terug. Enkele motorrijders waren van mening dat de regels voor Duitsland niet voor hen golden. De Polizei dacht daar anders over. Ze kregen ook nog mee dat ze eigenlijk ook nog vijf dagen in quarantaine moesten.

En wat denk je hiervan:
Vorige week zouden twee jongeren uit Noord-Limburg ieder duizend euro boete hebben gekregen toen ze naar een feest waren gegaan aan de andere zijde van de grens. Bron DPG Media Privacy Gate
De Duitse politie kijkt ook naar jouw reden om daar te zijn. Bij een feest wordt er extra gestraft. Ik zag dat op TV.
 
Eind vorig jaar al de vakantieplanning door moeten geven ivm het werk van de vriendin: 'veilig' gekozen voor begin juni, want 'dan zal dat gezeik toch wel over zijn?' Niet dus.
We hebben van 29 mei t/m 20 juni, het plan was op het gemak naar met merengebied van Italië, met overnachtingen in Luxemburg, Duitsland of Frankrijk (Vosges) en Zwitserland.
- Luxemburg is geen enkel probleem op het moment.
- In Duitsland zijn campings en hotels gesloten, dus dat plan valt af.
- Frankrijk behoeft enkel een PCR testuitslag van max. 72h, dat moet haalbaar zijn.
- In Zwitserland geldt een quarantaineplicht + 72h PCR-testuitslag
- Italië heeft alleen een max. 48 uur oude PCR testuitslag nodig. Die PCR testuitslag is toch vrij lastig als je die in Nederland nog moet halen, die is al verlopen voordat je in Italië bent.

Struikelblokken zijn dus nog Zwitserland en Italië.
Ik vraag mij daar vooral af hoe streng er gecontroleerd wordt op buitenwegen en grensovergangen buiten de snelwegen om. En hoe controleren ze die quarantaineplicht in Zwitserland bij een enkele overnachting op een camping?
Zou je er verder in Italië mee weg komen dat, als je betrapt wordt met je verlopen testuitslag, je zegt dat je al een dag eerder het land binnengekomen bent, er vanuit gaande dat je niet aan de grens gecontroleerd bent?

N.b. alle bovengenoemde landen, met uitzondering van Duitsland erkennen toeristisch bezoek/verblijf, aldus de reiswijzer van ANWB.
 
Van collega's hoor ik dat Italië accepteert dat je een test gepland hebt staan bij aankomst. Hotels & campings regelen dit dan voor je.
 
We hebben van 29 mei t/m 20 juni, het plan was op het gemak naar met merengebied van .....................................
- Luxemburg is............... - In Duitsland zijn ......................-Frankrijk behoeft ...............-Zwitserland geldt.........................- Italië heeft ...................

Struikelblokken zijn .............................
Ik vraag mij daar vooral af hoe streng er gecontroleerd wordt ................................
Op het gemak?
Als ik al deze ellende bij elkaar zie, dan ontgaat mij al de lol om te vertrekken.
Je moet er al bijna een studie van maken wat allemaal wel mag of juist niet moet. Ook kan dat nog iedere dag veranderen!
Juni lijkt me nog wat erg vroeg. Kan je 't niet meer verzetten? Als kan lijkt me sept. een betere tijd voor vertrek.

Op deze manier heb je al bijna geen zin meer om op pad te gaan.
Maar als je dan toch in die landen bent aangekomen.
Is daar dan alles gesloten? Cafés en resto's dicht, bezienswaardigheden in diepe slaap?
Motorrijden is leuk, maar om de hele vakantie alleen maar km's te kunnen draaien, dat lijkt me ook niet geweldig.

Gelukkig gloort er in de nabije toekomst licht aan de horizon. <laten we 't hopen>
Tot die tijd dat je ongestoord overal heen kan tuffen, doe ik helemaal NIETS.
Als de deuren toch weer open gaan, wordt 't tijd voor snelle actie.
 
Grenscontroles en quarantaineplicht omzeilen lijkt mij niet de bedoeling. Je bent daar gast, he?
Het reisadvies van onze overheid negeren vind ik nog daar aan toe, want dat is slechts een advies. Een land ongeoorloofd ingaan zou ik nooit doen. Landen doorreizen zonder te overnachten mag soms wel en dat scheelt. Gewoon doorraggen dus.
Ik erger me rot aan al die vakantievierende Duitsers hier.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben besloten motorvakantie uit te stellen naar augustus. In juni maar naar een gele bestemming.

Houdt rekening ermee dat je reisverzekering niet dekt in oranje gebieden. En ik denk dat een opname in het ziekenhuis niet goedkoop is. En dan heb je natuurlijk genoeg mensen die zeggen dat overkomt mij niet, nou je bent niet de eerste en ook niet de laatste die dat verschrikkelijk fout heeft.
 
Wij hebben besloten motorvakantie uit te stellen naar augustus. In juni maar naar een gele bestemming.

Houdt rekening ermee dat je reisverzekering niet dekt in oranje gebieden. En ik denk dat een opname in het ziekenhuis niet goedkoop is. En dan heb je natuurlijk genoeg mensen die zeggen dat overkomt mij niet, nou je bent niet de eerste en ook niet de laatste die dat verschrikkelijk fout heeft.
Dat ligt aan jouw reisverzekering.
Ik heb ING. Als ik afreis naar een oranje of rood gebied dan geldt dit:
Alle kosten die direct of indirect het gevolg zijn van corona, zijn niet gedekt. De dekking van je reisverzekering blijft wel van kracht voor gebeurtenissen die los staan van het coronavirus (bijv. diefstal van bagage).
 
Op het gemak?
Als ik al deze ellende bij elkaar zie, dan ontgaat mij al de lol om te vertrekken.
Je moet er al bijna een studie van maken wat allemaal wel mag of juist niet moet. Ook kan dat nog iedere dag veranderen!
Juni lijkt me nog wat erg vroeg. Kan je 't niet meer verzetten? Als kan lijkt me sept. een betere tijd voor vertrek.

Op deze manier heb je al bijna geen zin meer om op pad te gaan.
Maar als je dan toch in die landen bent aangekomen.
Is daar dan alles gesloten? Cafés en resto's dicht, bezienswaardigheden in diepe slaap?
Motorrijden is leuk, maar om de hele vakantie alleen maar km's te kunnen draaien, dat lijkt me ook niet geweldig.

Gelukkig gloort er in de nabije toekomst licht aan de horizon. <laten we 't hopen>
Tot die tijd dat je ongestoord overal heen kan tuffen, doe ik helemaal NIETS.
Als de deuren toch weer open gaan, wordt 't tijd voor snelle actie.
Zoals gezegd in mijn post zijn de vrije dagen al ingepland, dus nee, verzetten gaat niet, hoe graag ik het ook wil. Het is bij mijn vriendin haar werk al een drama om een dag vrij te vragen.
Ik zie gelukkig het leven wat positiever in en laat me niet tegenhouden door wat extra regeltjes. De horeca in Italië is al een week open, maar ik ga er heen voor de mooie wegen, stilte en natuur, niet de drukke trekpleisters. Dus dat bepaalde bezienswaardigheden gesloten zijn interesseert me niets.
Verder vinden wij het wel gewoon leuk om kilometers te draaien.

Grenscontroles en quarantaineplicht omzeilen lijkt mij niet de bedoeling. Je bent daar gast, he?
Het reisadvies van onze overheid negeren vind ik nog daar aan toe, want dat is slechts een advies. Een land ongeoorloofd ingaan zou ik nooit doen. Landen doorreizen zonder te overnachten mag soms wel en dat scheelt. Gewoon doorraggen dus.
Ik erger me rot aan al die vakantievierende Duitsers hier.
Inderdaad, dat wil ik ook niet. Dus ik laat me gewoon netjes testen en omzeil landen waar een quarantaineplicht is.
Het plan is nu om de eerste dag ver Frankrijk in te rijden, zodat we de volgende dag Zwitserland over kunnen steken naar Italië. Dan is alles gewoon netjes volgens de regels.
 
Wij hebben besloten motorvakantie uit te stellen naar augustus. In juni maar naar een gele bestemming.

Houdt rekening ermee dat je reisverzekering niet dekt in oranje gebieden. En ik denk dat een opname in het ziekenhuis niet goedkoop is. En dan heb je natuurlijk genoeg mensen die zeggen dat overkomt mij niet, nou je bent niet de eerste en ook niet de laatste die dat verschrikkelijk fout heeft.
Risico van het vak. Vaak ben je te bang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan