Vakantiebestemming en Coronavirus

Ter info:
afgelopen twee dagen van NL naar Oostenrijk gereden.
Geen enkele controle. Alhoewel.. een mopperende verkoopster
die vond dat mijn mondkapje niet voldeed.
Maar verder geen controles oid.
Bij toegang RedBullRing vragen ze wel 3G-bewijs; genesen, geimpft,
getestet.
 
Ter info:
afgelopen twee dagen van NL naar Oostenrijk gereden.
Geen enkele controle. Alhoewel.. een mopperende verkoopster
die vond dat mijn mondkapje niet voldeed.
Maar verder geen controles oid.
Bij toegang RedBullRing vragen ze wel 3G-bewijs; genesen, geimpft,
getestet.
Zei je, der mundschutz und geimpft durch Mengele, jawohl _O-
 
Iemand hier nog een idee bij?



Volgens mij staat voor o.a. Duitsland dat het bewezen positief pcr max 6 maanden geleden mag zijn. En tegelijkertijd dat voor Pfizer of Moderna toch echt sowieso 2 prikken nodig zijn.

Betekent volgens mij dat bovenstaande groep gewoon geen EU geldige QR code kan krijgen in de corona app. :?
 
Heb geen smartfoonhellding, wel geel boekje en papieren.. Zou bizar zijn als dat minder geldig is dan een digitaal (vervalsbaar?) ding?
Ander twijfelding is dat ik afgelopen half/3/4 jaar op een bep. gebied een losgeslagen projectiel ben (niet mijn eigen woorden, ik ben zelf nog hevig in ontkenning). Maar er wel wat anders moet indien (vervelende) mensen ontmoeten en zo..
 
Heb geen smartfoonhellding, wel geel boekje en papieren.. Zou bizar zijn als dat minder geldig is dan een digitaal (vervalsbaar?) ding?
Ander twijfelding is dat ik afgelopen half/3/4 jaar op een bep. gebied een losgeslagen projectiel ben (niet mijn eigen woorden, ik ben zelf nog hevig in ontkenning). Maar er wel wat anders moet indien (vervelende) mensen ontmoeten en zo..
Je kunt dat ook uitprinten op papier. Als je binnen 6 maanden een positieve pcr test had, of één Janssen prik, dan is dat met een DigiD op een website zo gepiept.
Maar dus met 7 maanden geleden een positieve pcr en dan maar één moderna prik is voor NL dus ook volledig gevaccineerd. Maar wat ik kan terugvinden voor Duitsland dus niet geldig.

Hier staat dat het wel zou moeten.
 
Als je het gehad hebt bén je toch beschermt via je eigen immuunsysteem??
Wat heeft die prik dan voor extra funktie behalve.. nouja.. ???
 
In Frankrijk in ieder geval geen controle tot dusver. Niet in het hotel en niet op het terras. Ook geen mondkapjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Even een vraagje, volgende week ga ik richting Slovenie en moet ik door Duitsland. Op dat moment wel volledig gevaccineerd, maar nog geen 14 dagen tot de laatste prik, om die reden dus van de voren een PCR test doen.

Het is een doorreis, dus indien geen problemen/pech binnen 24 uur het land uit. Moet ik nu wel of niet aanmelden op Digitale Einreiseanmeldung ??

Zie ook:

In de tabel staat dat doorreizigers geen registratie, test en quarantaine hoeven. Bij grensverkeer wel een test.

Aan de hand hiervan lijkt het dus erg logisch dat registreren niet nodig is, totdat je het volgende leest:
  • Bent u de afgelopen 10 dagen in Nederland en geen ander risicogebied geweest? Dan moet u zich vóór vertrek registreren. Ook moet u vóór vertrek op de registratiewebsite uw (digitaal) vaccinatiebewijs, herstelbewijs of ook uw negatief testresultaat uploaden. Bij aankomst in Duitsland gaan reizigers die geen bewijs van herstel of vaccinatie kunnen overleggen in quarantaine.
  • Ook kinderen, ongeacht hun leeftijd, moeten voor vertrek zijn geregistreerd en alle kinderen vanaf 6 jaar die geen herstel- of vaccinatiebewijs kunnen overleggen moeten zich vóór vertrek naar Duitsland laten testen op corona. Daarnaast moeten ook kinderen, ongeacht hun leeftijd, wanneer zij niet over een herstel- of vaccinatiebewijs beschikken na aankomst in Duitsland in quarantaine.
  • Doorreizigers die Duitsland op de snelste weg (transit), rechtstreeks verlaten zijn uitgezonderd. Tanken (langs de weg) en kort stoppen (rustmoment) mag wel, maar uit eten, winkelen en overnachten mag niet.
Dit laatste punt verward mij weer... Doorreizigers zijn uitgezonderd... Maar zijn deze nu uitgezonderd voor het registreren of uitgezonderd voor de quarantaine/testen???

Het negatief testresultaat uploaden etc wordt toch erg lastig, want ik wil me zo laat mogelijk laten testen met een PCR test zodat de test iets langer geldig om net even wat flexibeler te zijn als dingen anders gaan als verwacht. Ik verwacht dan ook pas de uitslag binnen te hebben als ik in Luxemburg ben. (zoiezo doe ik wel een zelftest zolang de uitslag niet binnen is).

Weet iemand ook waar je de papieren versie / pdf kan vinden voor een einreisanmeldung voor Duitsland? Kan namelijk ook handig zijn voor de terugweg als het nodig is.

Zoiezo erg zin in de vakantie!
 
Even een vraagje, volgende week ga ik richting Slovenie en moet ik door Duitsland. Op dat moment wel volledig gevaccineerd, maar nog geen 14 dagen tot de laatste prik, om die reden dus van de voren een PCR test doen.

Het is een doorreis, dus indien geen problemen/pech binnen 24 uur het land uit. Moet ik nu wel of niet aanmelden op Digitale Einreiseanmeldung ??

Zie ook:

In de tabel staat dat doorreizigers geen registratie, test en quarantaine hoeven. Bij grensverkeer wel een test.

Aan de hand hiervan lijkt het dus erg logisch dat registreren niet nodig is, totdat je het volgende leest:
  • Bent u de afgelopen 10 dagen in Nederland en geen ander risicogebied geweest? Dan moet u zich vóór vertrek registreren. Ook moet u vóór vertrek op de registratiewebsite uw (digitaal) vaccinatiebewijs, herstelbewijs of ook uw negatief testresultaat uploaden. Bij aankomst in Duitsland gaan reizigers die geen bewijs van herstel of vaccinatie kunnen overleggen in quarantaine.
  • Ook kinderen, ongeacht hun leeftijd, moeten voor vertrek zijn geregistreerd en alle kinderen vanaf 6 jaar die geen herstel- of vaccinatiebewijs kunnen overleggen moeten zich vóór vertrek naar Duitsland laten testen op corona. Daarnaast moeten ook kinderen, ongeacht hun leeftijd, wanneer zij niet over een herstel- of vaccinatiebewijs beschikken na aankomst in Duitsland in quarantaine.
  • Doorreizigers die Duitsland op de snelste weg (transit), rechtstreeks verlaten zijn uitgezonderd. Tanken (langs de weg) en kort stoppen (rustmoment) mag wel, maar uit eten, winkelen en overnachten mag niet.
Dit laatste punt verward mij weer... Doorreizigers zijn uitgezonderd... Maar zijn deze nu uitgezonderd voor het registreren of uitgezonderd voor de quarantaine/testen???

Het negatief testresultaat uploaden etc wordt toch erg lastig, want ik wil me zo laat mogelijk laten testen met een PCR test zodat de test iets langer geldig om net even wat flexibeler te zijn als dingen anders gaan als verwacht. Ik verwacht dan ook pas de uitslag binnen te hebben als ik in Luxemburg ben. (zoiezo doe ik wel een zelftest zolang de uitslag niet binnen is).

Weet iemand ook waar je de papieren versie / pdf kan vinden voor een einreisanmeldung voor Duitsland? Kan namelijk ook handig zijn voor de terugweg als het nodig is.

Zoiezo erg zin in de vakantie!

Doorreis vrijstelling geld niet als je blijft overnachten, dat is niet Duitsland via de snelste weg weer verlaten.
Als je alleen doorreis hoef je niet aan te melden of in quarantaine, maar wel testen of vaccin.
De uitzondering geld alleen voor aanmelden en quarantaine
hier e.e.a. in duits nalezen.
 
Even een vraagje, volgende week ga ik richting Slovenie en moet ik door Duitsland. Op dat moment wel volledig gevaccineerd, maar nog geen 14 dagen tot de laatste prik, om die reden dus van de voren een PCR test doen.

Het is een doorreis, dus indien geen problemen/pech binnen 24 uur het land uit. Moet ik nu wel of niet aanmelden op Digitale Einreiseanmeldung ??

Zie ook:

In de tabel staat dat doorreizigers geen registratie, test en quarantaine hoeven. Bij grensverkeer wel een test.

Aan de hand hiervan lijkt het dus erg logisch dat registreren niet nodig is, totdat je het volgende leest:
  • Bent u de afgelopen 10 dagen in Nederland en geen ander risicogebied geweest? Dan moet u zich vóór vertrek registreren. Ook moet u vóór vertrek op de registratiewebsite uw (digitaal) vaccinatiebewijs, herstelbewijs of ook uw negatief testresultaat uploaden. Bij aankomst in Duitsland gaan reizigers die geen bewijs van herstel of vaccinatie kunnen overleggen in quarantaine.
  • Ook kinderen, ongeacht hun leeftijd, moeten voor vertrek zijn geregistreerd en alle kinderen vanaf 6 jaar die geen herstel- of vaccinatiebewijs kunnen overleggen moeten zich vóór vertrek naar Duitsland laten testen op corona. Daarnaast moeten ook kinderen, ongeacht hun leeftijd, wanneer zij niet over een herstel- of vaccinatiebewijs beschikken na aankomst in Duitsland in quarantaine.
  • Doorreizigers die Duitsland op de snelste weg (transit), rechtstreeks verlaten zijn uitgezonderd. Tanken (langs de weg) en kort stoppen (rustmoment) mag wel, maar uit eten, winkelen en overnachten mag niet.
Dit laatste punt verward mij weer... Doorreizigers zijn uitgezonderd... Maar zijn deze nu uitgezonderd voor het registreren of uitgezonderd voor de quarantaine/testen???

Het negatief testresultaat uploaden etc wordt toch erg lastig, want ik wil me zo laat mogelijk laten testen met een PCR test zodat de test iets langer geldig om net even wat flexibeler te zijn als dingen anders gaan als verwacht. Ik verwacht dan ook pas de uitslag binnen te hebben als ik in Luxemburg ben. (zoiezo doe ik wel een zelftest zolang de uitslag niet binnen is).

Weet iemand ook waar je de papieren versie / pdf kan vinden voor een einreisanmeldung voor Duitsland? Kan namelijk ook handig zijn voor de terugweg als het nodig is.

Zoiezo erg zin in de vakantie!

Je kan er gewoon heen hoor.
Second_world_war_europe_1943-1945_map_de.png
 
Als je digital aanmeld krijg je steeds berichten althans ik krijg ze steeds. Heb verschillende apps voor corona ook Duitse maar als ik van Nederland naar Duitsland reis krijg ik een bericht niet via de app maar sms over regels in Duitsland wat corona betreft.
Dus zou niet aanmelden.

Je kunt net over de grens gratis laten testen maar dan wel in combinatie met een app
 
Het maakt allemaal niets uit wat je doet, er is toch geen controle.
Tenminste, die kans is heel klein, en dan houd je je gewoon van de domme.

Bij mijn weten hoef je met een doorreis geen digitale toestanden in te vullen, je moet je alleen houden aan de regel alleen tanken en eten, en weer verder.
Met een uur of zes kun je aan de Oostenrijkse grens of de andere grenzen zijn, das minder dan 24 uur, dus goed.

Maar ik weet nog wel een zandweg van 500 meter als grensovergang in the middle of nowhere als iemand dat liever heeft :+
 
Om terug te komen op een eerdere vraag, in Denemarken en Zweden heb je geen contant geld nodig. Je kunt werkelijk alles met pin betalen, ook het ijsje bij de kiosk.
Alleen in Zweden heb ik wel een 5 of 10 kronen munt nodig voor een winkelwagentje. Maar die vond ik bij toeval.
 
Ik ga donderdag voor een lang weekend naar de zuidelijke Eifel. Gelukkig is daar geen waterschade. Vanaf morgen kan ik me aanmelden op de website en dat ga ik ook wel doen. Ik verwacht dat het hotel ook vraagt naar een bewijs van vaccinatie maar dat heb ik (2e prik op 26 juni). Ik ga morgen ook het hotel even mailen of zij nog specifieke eisen stellen.

Zonder vaccinatie zou je 10 dagen in quarantaine moeten, ook als je een negatieve test hebt, dus ik ben toch wel blij met die prik. Eigenlijk verwacht ik dat komend weekend Duitsland de eisen voor Nederland zal verlagen omdat we a.s. donderdag waarschijnlijk niet meer rood zijn in het EU overzicht. Maar dat komt voor mij te laat. Net als een paar weken terug ik al in Duitsland zat toen de eisen werden aangescherpt. Toen heb ik overigens helemaal niets van controle op coronamaatregelen gemerkt.
 
Nieuwe update; ook van Oostenrijk Italië in geen enkele controle.Kan er wel mee te maken hebben dat t hoosde; je kon geen vijf meter voor je zien, stilstaande auto’s op de snelweg…
 
Terug
Bovenaan Onderaan