Vakantiebestemming en Coronavirus

Iemand die zijn/haar ervaring met hotels in Oostenrijk wil delen?
Lees net dat, indien nog niet 22 dagen na 1e vaccin, je om de 72 uur moet testen. Dus wellicht moeten we de route in Oostenrijk inkorten om m’n neusgat te ontlasten :P
In het hotel waar ik verbleef dienden de niet gevaccineerde medereizigers zich elke 48 uur te laten testen. Was gratis en erg makkelijk toegankelijk in een dorpje verderop.
 
In de beide hotels waar ik was in Duitsland wilden ze het gele boekje zien. Die konden niets met de QR code.

Da's dan erg jammer voor die hotels, want de QR code is gewoon geldig.

(Niet dat ook maar iemand zit te wachten op gezeik tijdens zijn of haar vakantie, maar dat terzijde..)
 
In de beide hotels waar ik was in Duitsland wilden ze het gele boekje zien. Die konden niets met de QR code.
Als je de internationale QR code op je telefoon tevoorschijn tovert staat er in de rechterbovenhoek van het scherm een vraagteken.
Als je hierop klikt komen de volledige vaccinatie gegevens tevoorschijn. Dan ben je het gele boekje niet meer nodig.
 
Dus gewoon een parallel verdienmodelletje… |(
Meer dat er bij thuis testen geen enkele controle is of de test goed uitgevoerd is en wanneer hij uitgevoerd is.

Als je dat gaat toestaan kun je de test verplichting net zo goed schrappen, heeft dus niets met een verdien model te maken.
 
Laatst bewerkt:
Meer dat er bij thuis testen geen enkele controle is of de test goed uitgevoerd is en wanneer hij uitgevoerd is.

Als je dat gaat toestaan kun je de test verplichting net zo goed schrappen, geeft dus niets met een verdien model te maken.
Ja daar maak je wel een punt ja.
 
Ja daar maak je wel een punt ja.
Toevallig dit weekend voor het eerst zo'n zelftest gebruikt. Aangezien het erg moeilijk te bepalen is of je voldoende "materiaal" verzameld hebt had ik er weinig vertrouwen in.
Ook als je het stokje gewoon even in de lucht zwaait, krijgt je keurig een gelukte negatieve test.

Dus gister alsnog naar de GGD, en vanmiddag naar de huisarts.
Geen corona, maar Bronchitis... Ik kan je vertellen het is een ongemakkelijke periode om in het openbaar hoestbuien te krijgen... Iedereen direct paniek.
 
Toevallig dit weekend voor het eerst zo'n zelftest gebruikt. Aangezien het erg moeilijk te bepalen is of je voldoende "materiaal" verzameld hebt had ik er weinig vertrouwen in.
Ook als je het stokje gewoon even in de lucht zwaait, krijgt je keurig een gelukte negatieve test.

Dus gister alsnog naar de GGD, en vanmiddag naar de huisarts.
Geen corona, maar Bronchitis... Ik kan je vertellen het is een ongemakkelijke periode om in het openbaar hoestbuien te krijgen... Iedereen direct paniek.
Heel begrijpelijk.
We worden erg bang gemaakt.
Offff… eigenlijk doen we ons dat zelf aan, met onze gedachtes.
Maar dat is een heel ander topic. 😏
 
Toevallig dit weekend voor het eerst zo'n zelftest gebruikt. Aangezien het erg moeilijk te bepalen is of je voldoende "materiaal" verzameld hebt had ik er weinig vertrouwen in.
Ook als je het stokje gewoon even in de lucht zwaait, krijgt je keurig een gelukte negatieve test.

Dus gister alsnog naar de GGD, en vanmiddag naar de huisarts.
Geen corona, maar Bronchitis... Ik kan je vertellen het is een ongemakkelijke periode om in het openbaar hoestbuien te krijgen... Iedereen direct paniek.
Hier ook een beetje hetzelfde verhaal, dorp in Spanje, allemaal zware rokers, en ze hoesten zich in de ochtend en avond allemaal de longen uit hun lijf, blij dat ik niet de enige ben, en das lekker hoor zo'n hoesterig buurtje, geen controles in hotels hier, of eigenlijk helemaal nergens, alleen op de vliegvelden.
 
Gelukkig maar 8)7
Feestjes bedoel je, ja?

Screenshot_20210803-234915_Gallery.jpg


animaatjes-proost-41240.gif
 
Als je de internationale QR code op je telefoon tevoorschijn tovert staat er in de rechterbovenhoek van het scherm een vraagteken.
Als je hierop klikt komen de volledige vaccinatie gegevens tevoorschijn. Dan ben je het gele boekje niet meer nodig.
Goh, wat is het weer simpel. Dit wist ik niet. Bedankt!
 
Goh, wat is het weer simpel. Dit wist ik niet. Bedankt!
Dezelfde informatie kun je ook op een A4tje printen als je met DigiD inlogt hier:

Daarmee ga ik het proberen in DE. :]
 
Wist ik ook niet, weer wat geleerd.

Ik kom er ook net achter dat je hem na de 2e vaccinatie zelf moet bijwerken, vond het al zo lang duren.

Cool in kan nu ook mijn negatieve test uitslag toevoegen. Heb nu dus een dubbele QR, omdat ik negatief getest ben en vanwege de vaccinatie.
Nu krijg ik vast overal zelfs voorrang O-)
 
Ik was nou eigenlijk wel benieuwd hoe dat zit met testen voor je reis. En omdat ik las dat Duitsers bij terugkeer naar Duitsland ook een negatieve test moeten hebben als ze gevaccineerd zijn en het niet helemaal duidelijk was of dat voor niet-Duitsers ook geldt (waarschijnlijk niet), heb ik me maar eens laten testen via testenvoorjereis.nl.

En hoe bizar is dat, keek vanmorgen om 9.00 en na invoering van mijn postcode (centrum Den Haag) had ik 7 lokaties binnen 500 meter van mijn huis. En allemaal hadden ze alle tijdsloten van vandaag nog beschikbaar. Er zomaar eentje uitgepikt om 13.00 en daarheen gewandeld. Er direct naast zat er nog eentje. Niemand daar binnen, 2 mensen voor de administratie en 2 die de wattenstaafjes bedienden. Een paar minuten later liep ik weer buiten. En 20 minuten later kreeg ik de negatieve testuitslag gemaild.

Allemaal capaciteit dus die niet gebruikt wordt, maar die allemaal al wel door de overheid is betaald. Waarom wordt dat geld niet gebruikt om de gezondheidszorg structureel te verbeteren?
 
Ik was nou eigenlijk wel benieuwd hoe dat zit met testen voor je reis. En omdat ik las dat Duitsers bij terugkeer naar Duitsland ook een negatieve test moeten hebben als ze gevaccineerd zijn en het niet helemaal duidelijk was of dat voor niet-Duitsers ook geldt (waarschijnlijk niet), heb ik me maar eens laten testen via testenvoorjereis.nl.

En hoe bizar is dat, keek vanmorgen om 9.00 en na invoering van mijn postcode (centrum Den Haag) had ik 7 lokaties binnen 500 meter van mijn huis. En allemaal hadden ze alle tijdsloten van vandaag nog beschikbaar. Er zomaar eentje uitgepikt om 13.00 en daarheen gewandeld. Er direct naast zat er nog eentje. Niemand daar binnen, 2 mensen voor de administratie en 2 die de wattenstaafjes bedienden. Een paar minuten later liep ik weer buiten. En 20 minuten later kreeg ik de negatieve testuitslag gemaild.

Allemaal capaciteit dus die niet gebruikt wordt, maar die allemaal al wel door de overheid is betaald. Waarom wordt dat geld niet gebruikt om de gezondheidszorg structureel te verbeteren?

Deze bureautjes krijgen per test betaald, dus je verhaal klopt niet helemaal.
Blijkbaar is er wel geld aan te verdienen, anders bestonden ze niet, maar het is niet zo dat die mensen direct door de overheid betaald worden voor hun aanwezigheid.

Overigens hoorde ik van veel vrienden dat er hier een aantal weken geleden met geen mogelijkheid een test op fatsoenlijke rijafstand ingepland kon worden. Het is dus niet overal zo.
 
Die lui krijgen per test betaald denk ik inderdaad. De eerste keer dat ik ging moest ik nog zelf betalen, 89 euro. Stond letterlijk binnen de minuut weer buiten. Vorige maand de dag voor mijn vakantie een afspraak gemaakt, vlakbij het werk zodat ik onderweg naar huis even langs kon. Met moeite want het zat flink vol. Plotseling kreeg ik die middag een ander klusje op een andere locatie, dus klopte mijn planning even niet meer. Meteen ingelogd, bleek er opeens ruimte zat te zijn. Ik kon meteen terecht, op nog geen 2km afstand. Meteen gepland en een kwartiertje later stond ik voor de deur, Een portocabin bij vd Valk Wassenaar. Wederom binnen de minuut weer buiten, en dit keer gratis.
 
Deze bureautjes krijgen per test betaald, dus je verhaal klopt niet helemaal.

Het ligt inderdaad net iets anders. Die bureautjes zijn al betaald voor "testen voor toegang" maar die capaciteit kan om juridische redenen niet gebruikt worden voor "testen voor je reis". Zodat die bedrijfjes open moeten zijn voor capaciteit die nauwelijks gebruikt wordt en ze voor elke vakantietest nog een keer extra betaald krijgen.

 
Volgens mij is het aardig lucratieve handel zo’n testbedrijfje. De eerste keer kwam ik in een leegstaande loods, stond alleen een tafel met laptop voor de medewerker en een stoel voor de “patiënt”. Er was slechts één medewerker aanwezig, en het ging aan een stuk door. De twee keer daarvoor werd ik bij de GGD getest, en dat stokje in je neus vond ik niet echt lekker. Eerste keer bij zo’n externe test vroeg ik me af of het stokje überhaupt mijn neus is ingeweest, want ik voelde helemaal niks. Tweede keer leek iets beter, maar stelde ook niks voor. Bij de GGD gaat het veel grondiger. Maar niemand klaagt, want het enige wat iedereen wil is een negatief testbewijs. Het zijn gewoon studenten die het doen, opleiding waarschijnlijk niet nodig. Voor 89 pp is het lekker cashen volgens mij, want de labtest zelf kan ook nooit heel ingewikkeld zijn.
 
Volgens mij is het aardig lucratieve handel zo’n testbedrijfje. De eerste keer kwam ik in een leegstaande loods, stond alleen een tafel met laptop voor de medewerker en een stoel voor de “patiënt”. Er was slechts één medewerker aanwezig, en het ging aan een stuk door. De twee keer daarvoor werd ik bij de GGD getest, en dat stokje in je neus vond ik niet echt lekker. Eerste keer bij zo’n externe test vroeg ik me af of het stokje überhaupt mijn neus is ingeweest, want ik voelde helemaal niks. Tweede keer leek iets beter, maar stelde ook niks voor. Bij de GGD gaat het veel grondiger. Maar niemand klaagt, want het enige wat iedereen wil is een negatief testbewijs. Het zijn gewoon studenten die het doen, opleiding waarschijnlijk niet nodig. Voor 89 pp is het lekker cashen volgens mij, want de labtest zelf kan ook nooit heel ingewikkeld zijn.
Mijn zus steekt ook stokjes in de neus in teststraten van de GGD en ze loopt daar via Randstad. Ze is geen student.
ze is vorig jaar oktober/november wel begonnen in een commerciële teststraat die opgericht was door bedrijven omdat de overheid het niet aankon en het personeel toch naar het buitenland moest voor storingen, maar die werd 2 á 3 weken later weer opgedoekt door de Jonge omdat de GGD de capaciteit nodig had van de laboratoriums.
Er gingen toendertijds zelfs testen met een koerier naar Duitse laboratoriums in München. Nu weet ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan