Val-ervaring met motorjeans?

Bassow

MF veteraan
28 jan 2009
1.404
0
Utrecht
Ik heb inmiddels aandachtig alle threads gevolgd over motorjeans. Natuurlijk ken ik het filmpje van Draggin' en heb zelf inmiddels een Vanucci (met beschermers) en een Draggin'. Het probleem is dat ik ze toch niet lekker in weet te schatten. Met name de Draggin' heeft goeie recensies, maar opgenaaide bescherming (en dan nog niet eens overal) blijf ik dubieus vinden.
Daarom de vraag van vandaag: Is er iemand hier wel eens onderuit gegaan met zo'n motor-spijkerbroek? Zijn de kevlar patches voldoende? En blijven die zitten, als de spijkerstof wegslijt? Ik snap dat eenieder graag zijn mening kwijt wil over motorjeans en dat er allerhande filmpjes op Youtube rondspoken, maar ik ben eigenlijk alleen maar benieuwd naar de praktijkverhalen van de mensen hier.
 
Ik heb er geen ervaring mee dus ga nu even offopic...
de logica in mij zegt dat als je met een aanzienlijke snelheid over het asvalt gaat glijden dat een stukje spijkerbroek je misschien 1 a 2 sec bescherming bied en je daarna stukjes vlees uit het asfalt kunt peuteren :X

ik ben vroeger wel eens normaal gevallen met een spijkerbroek (dus gewoon lopend) en dan heb je ook je benen open liggen.. dus kan me voorstellen als je met laten we zeggen een 80km/h valt dat er niet veel van overblijft op de bescherm stukjes na...

maar nogmaals dit is mijn logica en kan erg afwijken van de realiteit.
 
Laatst bewerkt:
Naar aanleiding van de reactie van Sander (hoewel off-topic, dank :)): Ik bedoel dus de speciale motorjeans. Dus of die met kevlar, of de esquad varianten die hard worden bij wrijving. Dat een gewone 501 in een seconde versnipperd is, mag duidelijk zijn :)
 
Ik ben 1 keer onderuit gegaan met een Esquad. Het was heel erg glad en ik reed stapvoets.
De broek had niks, en ik ook niet. De motor was minder gelukkig ;)